2011-09-08, 14:01
Medlem
Djungelvrols avatar
fyfan upptäckte att en av 2honorna va en hermis. den har börjat blomma och det har inte den större honan ännu. är det värt att ha kvar hermisen och kanske ställa den någon annan stans? fast om hermisen står kvar blommar den bättre, blir ju mer budd fast inte sensi.

eller kan man bara ta bort alla pollensäckar som poppar upp
Senast redigerad av Djungelvrol 2011-09-08 kl. 14:04.
Citera
2011-09-08, 14:09
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelvrol
fyfan upptäckte att en av 2honorna va en hermis. den har börjat blomma och det har inte den större honan ännu. är det värt att ha kvar hermisen och kanske ställa den någon annan stans? fast om hermisen står kvar blommar den bättre, blir ju mer budd fast inte sensi.

eller kan man bara ta bort alla pollensäckar som poppar upp

Du kan skära bort bollarna och har du tur så blir ingen pollinerad
Om inte så tycker jag allt att du skall försöka fortsätta blomma den någon annanstans.
Citera
2011-09-10, 19:23
Medlem
Hej!

Jag får hem min första odlings utrustning på måndag/tisdag.
Kommer odla 4 plantor i 11l krukor med 8l jord i vardera.
Tältet blir ca 55x55x140cm efter att jag modifierat in det i garderoben.
Frön har jag redan hemma, men vet inte vilka jag ska köra med först.

Lista:
GHS indica mix pack E-1 av varje: Cheese, El nino, Big bang, White widow, Himalaya gold.
+ 2st Golden Diesel från Norden seeds.

Jag vill ha mycket yield, men samtidigt lyckas. Vilka rekommenderas till min första skörd?
Citera
2011-09-10, 20:18
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjortisfitta
Hej!

Jag får hem min första odlings utrustning på måndag/tisdag.
Kommer odla 4 plantor i 11l krukor med 8l jord i vardera.
Tältet blir ca 55x55x140cm efter att jag modifierat in det i garderoben.
Frön har jag redan hemma, men vet inte vilka jag ska köra med först.

Lista:
GHS indica mix pack E-1 av varje: Cheese, El nino, Big bang, White widow, Himalaya gold.
+ 2st Golden Diesel från Norden seeds.

Jag vill ha mycket yield, men samtidigt lyckas. Vilka rekommenderas till min första skörd?

Jag hade kört el nino, BB, WW, samt en diesel.
Citera
2011-09-10, 20:39
Medlem
Rötter gillar ju att växa neråt, blir någon skillnad på skörd om man skulle plantera i ett 1 meter långt pvc rör?
Citera
2011-09-10, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Jag hade kört el nino, BB, WW, samt en diesel.

Då blir det dom om inte någon säger något annat!

Citat:
Ursprungligen postat av pung_svett
Rötter gillar ju att växa neråt, blir någon skillnad på skörd om man skulle plantera i ett 1 meter långt pvc rör?

Kan inte se något större problem med det, men lite sido utrymme borde den nog ha. Hur stort är röret i diameter? Hur högt odlings utrymme har du?
Citera
2011-09-11, 09:07
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pung_svett

Visst gillar de att växa nedåt men de växer ju även ut åt sidorna, hurvida det skulle ge en mätbar skillnad på skörd kan jag ej säga men skulle gissa att det inte skulle göra någon större skillnad, iaf om man jämför med en planta som odlas i en kruka med lagom storlek.
Citera
2011-09-11, 21:45
Medlem
devafandas avatar
jag har en fråga angående förloppet kring att göra ishash..

efter att man har kylt ner och rört om enligt: http://www.youtube.com/watch?v=rhGNxUgFHcc så skall man ju sila och låta stå orört i 4 timmar innan processen går vidare. vad händer ifall man låter det stå i säg ett dygn? jag kan tyvärr inte lägga runt 6 timmar i sträck så undrar om kvaliten blir sämmre om det helt enkelt får stå mörkt och kallt dessa timmar extra?
Citera
2011-09-12, 11:26
Bannlyst
Nybörjare

Jag behöver lite hjälp Har satt mina frön i ett glas med vatten och nu har de ett glas var. Två frön har fått svans och det ena har börjat växa. Grejen är att jag kan inte sätta dem i jord (har tält med allt man behöver) innan imorgon då jag har besök. Har dragit en historia om att det är chilifrön och utrustningen är väl gömd.

Överlever de tills imorgon i ett glas vatten om jag droppar i lite växtnäring? Satan vad fort det ena fröt har vuxit i vatten.
Citera
2011-09-12, 13:08
Medlem
santanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skipperfield
Jag behöver lite hjälp Har satt mina frön i ett glas med vatten och nu har de ett glas var. Två frön har fått svans och det ena har börjat växa. Grejen är att jag kan inte sätta dem i jord (har tält med allt man behöver) innan imorgon då jag har besök. Har dragit en historia om att det är chilifrön och utrustningen är väl gömd.

Överlever de tills imorgon i ett glas vatten om jag droppar i lite växtnäring? Satan vad fort det ena fröt har vuxit i vatten.
Plantera helst idag men imorn igår oxå.
Ingen växtnäring!
Citera
2011-09-12, 13:55
Medlem
Neontomtes avatar
Gör väl ingenting om du trycker ner dem i varsin kruka som du sedan gömmer?
Dem behöver ändå inget ljus förens dem är ovan jord.
Citera
2011-09-12, 14:08
Medlem
cdxz11s avatar
Du kan ju bara sätta dem i en kruka o ställa i fönstret? Syns ändå inte att det är cb-plantor de första dagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in