Citat:
Ursprungligen postat av
10L
24-25c är inte rimlig eller normal temp.
Jag hade kört 12/12 från frö och haft igång lyset 20:00-8:00. Om du ändå inte kommer ner i vettig temp så är det LED eller öka co2 som gäller för att få vettig tillväxt.
Vid vegg kan du köra 12h ljus 5.5h mörker 1h ljus 5.5h mörker då reducerar du de brända w och värmen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rumstemperatur Här anses 20-25c vara normal rumstemperatur, i kemin anses rumstemperatur vara just 25c, och enligt folkhälsomyndigheten så ska det inte vara kallare än 20c på dagen och 18c på natten. Min poäng är alltså att 24-25 är ändå rimligt, visst är det på den varmare sidan men inte så att man sitter i en bastu eller att det är helt onormalt.
LED är tyvärr för dyrt för mig att byta till atm och att köra 12/12 går inte då jag odlar auto's, blir väl photo's i framtiden. En riktigt Co2 setup är också dyrt men har sett Co2 "tabs" som man lägger i vatten, skulle det fungera tro?
Jag bor i en liten etta med skit ventilation då kåken byggdes för 50-60 år sedan och är också fattig vilket begränsar mina alternativ extremt. Hoppades mest på att hitta någon enkelt simpelt knep som hade fungerat genom odlingen, verkar som att det inte finns då jag redan provat allt (klippa i reflektorn, öppna upp mer tältluckor, ljuset avstängd under dagen, isflaskor, med insugsfläkt, fläkt mot reflektorn och lampa).
Tackar verkligen för alla svaren men det verkar som att jag kommer få köra igenom denna odlingen med lite varmare klimat och nöja mig med luftigare buds