2015-09-11, 13:43
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jevlaskitnamn
Hjälp akut hur tvingar jag en planta som börjat blomma att gå tillbaka i vegg switchade ljuset från 18/6 till 24/7

Vid 18/6 bör den inte ha börjat blomma om det inte är en auto/early eller om den är svårt rotbunden.
Vad är det för strain?
Säker på att det inte är preflowers?
Citera
2015-09-11, 15:06
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Vid 18/6 bör den inte ha börjat blomma om det inte är en auto/early eller om den är svårt rotbunden.
Vad är det för strain?
Säker på att det inte är preflowers?

De e vanliga femenizerade frön.strainen e critical bilbo ska ta en bild och lägga upp när jag e hemma men dom har inte reagerat så innan
Citera
2015-09-11, 15:24
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jevlaskitnamn
De e vanliga femenizerade frön.strainen e critical bilbo ska ta en bild och lägga upp när jag e hemma men dom har inte reagerat så innan

Hur gammal är den pch vad kör du för setup?
Är det inte bara preflowers?
Citera
2015-09-11, 19:06
Medlem
Jag behöver hjälp! Om jag vill skörda 1-2 plantor varje månad behöver jag ha en moderplanta?
Kan jag inte vegga i 4v och sen ta sticklingar från de och fortsätt så. Jag har plats för 4st 6.5l krukor i mitt stora tält. Hur många krukor skulle jag då behöva? Tänker jag fel?
Citera
2015-09-11, 19:28
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booooooooom
Jag behöver hjälp! Om jag vill skörda 1-2 plantor varje månad behöver jag ha en moderplanta?
Kan jag inte vegga i 4v och sen ta sticklingar från de och fortsätt så. Jag har plats för 4st 6.5l krukor i mitt stora tält. Hur många krukor skulle jag då behöva? Tänker jag fel?

Har du ett tält så måste det bli från frö om du ska köra rullande. Så ja du tänker fel.
Citera
2015-09-11, 19:50
Medlem
10Ls avatar
X2
Citera
2015-09-11, 21:01
Medlem
Citat:
X2

Hur ska jag annars göra? Jag har två tält.
Tacksam för svar
Citera
2015-09-12, 11:11
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Hur ska jag annars göra? Jag har två tält.
Tacksam för svar
Skit i kloner och kör båda tälten 12/12 från frö pch mosa på med frön så fort du får en lucka i tältet.
Köp billiga frön från cannaseeds.dk eller seedheaven.net och spara en ståtlig herre ibland och gör en selektiv pollinering.
Citera
2015-09-12, 12:30
Medlem
Citat:
Skit i kloner och kör båda tälten 12/12 från frö pch mosa på med frön så fort du får en lucka i tältet.
Köp billiga frön från cannaseeds.dk eller seedheaven.net och spara en ståtlig herre ibland och gör en selektiv pollinering.

Jag gillar idén men jag förstår inte hur jag kommer skörda varje månad eller så?
Om jag matar på med frön så måste jag ju vänta tills de är klara innan jag lägger in nya. Då skördar jag typ varje 3månader eller?
Citera
2015-09-12, 13:14
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Jag gillar idén men jag förstår inte hur jag kommer skörda varje månad eller så?
Om jag matar på med frön så måste jag ju vänta tills de är klara innan jag lägger in nya. Då skördar jag typ varje 3månader eller?
Smocka tältet fullt med ej femmade 30-ish dagar senare visar de kön. Boom in med nya ej femmade, då får du en fin spridning på dina skördar.
Underlättar om du ställer dina krukor på stora "fat" och vattnar rätt i faten istället. Rullande sog FFS (googla perpetual sog).
Citera
2015-09-12, 13:25
Medlem
Citat:
Smocka tältet fullt med ej femmade 30-ish dagar senare visar de kön. Boom in med nya ej femmade, då får du en fin spridning på dina skördar.
Underlättar om du ställer dina krukor på stora "fat" och vattnar rätt i faten istället. Rullande sog FFS (googla perpetual sog).

Aha okej jag förstår, hur små krukor behöver jag då?
Citera
2015-09-12, 15:28
Medlem
Citat:
Finns det något fel med min metod:
Veggar 2st i 4v-->flower veggar 2st till i 4v--> flower 2st till i 4v-->flower

Sen skördar jag första plantan sen andra och lägger till fler etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in