Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-21, 18:53
  #17233
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RACERN
Youtub finns hur mycket som helst.
Sen har ju swecan en bra beskrivning, speciellt för ny börjare, men även en del avanserande tekniker.
Swecan är borta sedan hack nr2.
Citera
2015-12-22, 15:37
  #17234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Swecan är borta sedan hack nr2.


Inga problem här får du svar på det mesta och lite till

.Odla eget - MedicinskMarijuana.com



www.medicinskmarijuana.com/odla.html
Citera
2015-12-23, 23:59
  #17235
Medlem
MangeSmiths avatar
Förvånad över att inte Professionalgrow.se är med i listan över ställen att handla odlingsutrustning på första sidan.

Jag visar det mesta inom odling på min youtube kanal kanalen kommer dock under 2016 ha inriktning på hydrosystem men det finns lite matnyttigt!

Skriv gärna en kommentar på klippen om det är något ni undrar över!
Citera
2015-12-24, 01:00
  #17236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangeSmith
Förvånad över att inte Professionalgrow.se är med i listan över ställen att handla odlingsutrustning på första sidan.

Jag visar det mesta inom odling på min youtube kanal kanalen kommer dock under 2016 ha inriktning på hydrosystem men det finns lite matnyttigt!

Skriv gärna en kommentar på klippen om det är något ni undrar över!

Jo det var mycket bra. Men hydro har jag testat och det blev en ok skörd men smaken var ju skit. Så jag gjorde CB olja av allt. Ska man sälja något måste det vara både potent och smaka gott....... Enbart min åsikt.

Mvh. racern
Citera
2015-12-25, 16:39
  #17237
Medlem
Hur länge klarar sig en planta på p-jord innan det börjar ta slut på näringen? Säg i en 3L kruka.

Är p-jorden för "het" för att köra från frö i?
Citera
2015-12-26, 11:40
  #17238
Medlem
-spitzlix-s avatar
Tips på fröer ( enligt ert tycke ) tänkte sätta några i odling sen ut på balkongen i Juni/juli så helst korta strains med kort odlings tid. Så vill gärna veta vad folket tycker
Mvh.
Citera
2015-12-26, 14:07
  #17239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavik
Hur länge klarar sig en planta på p-jord innan det börjar ta slut på näringen? Säg i en 3L kruka.

Är p-jorden för "het" för att köra från frö i?

I en tre liters kruka ska ju bebisen bara stanna några veckor så näringen son redan finns i jorden kommer att räcka gott.

Sätt dina frön i sådana torv boxat, själv är jag ännu mer nöjd med att så roccwol kuddar. och ha inte för bråttom att plantera i jord Se däremot till att dina kuddar aldrig står utan vatten.

Mvh. Racern
Citera
2015-12-26, 14:26
  #17240
Medlem
[quote=-spitzlix-|55818342]Tips på fröer ( enligt ert tycke ) tänkte sätta några i odling sen ut på balkongen i Juni/juli så helst korta strains med kort odlings tid. Så vill gärna veta vad folket tycker
Mvh.[/QUOT

Finns ju en miljon frön att välja mellan men här kommer en r´frö sida som även har fakta om varje sort.Weed Seed Shop.

sales@weedseedshop.com

Mvh.Racern
Citera
2015-12-26, 15:14
  #17241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RACERN
I en tre liters kruka ska ju bebisen bara stanna några veckor så näringen son redan finns i jorden kommer att räcka gott.

Sätt dina frön i sådana torv boxat, själv är jag ännu mer nöjd med att så roccwol kuddar. och ha inte för bråttom att plantera i jord Se däremot till att dina kuddar aldrig står utan vatten.

Mvh. Racern

Nej den kommer stanna där sitt liv ut. Jag kör på endast vatten tillsvidare och försöker se när den behöver något extra.

Mer orolig hur en seedling trivs i så pass gödslad jord.
Kanske ta ett parti jord och flusha för att få ur lite?
Citera
2015-12-26, 17:05
  #17242
Medlem
Om du är orolig för att jorden har för stark näring kan du köpa såjord och spara toalettrullar.

Lägg i såjorden i toalettrullen och sedan toalettrullen i krukan. På så sätt tar det minst 8 dagar från frö innan rötterna kommer i kontakt med den riktiga jorden. Det minskar oron lite iaf.

http://www.mynewsdesk.com/se/blomste...rlandet-249415
Citera
2015-12-26, 18:44
  #17243
Medlem
-spitzlix-s avatar
[quote=RACERN|55819334]
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Tips på fröer ( enligt ert tycke ) tänkte sätta några i odling sen ut på balkongen i Juni/juli så helst korta strains med kort odlings tid. Så vill gärna veta vad folket tycker
Mvh.[/QUOT

Finns ju en miljon frön att välja mellan men här kommer en r´frö sida som även har fakta om varje sort.Weed Seed Shop.

sales@weedseedshop.com

Mvh.Racern
Hehe jo, men tänkte vad ni flashare tycker, tänker på konsumenterna
Citera
2015-12-26, 19:20
  #17244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cracker-jack
Om du är orolig för att jorden har för stark näring kan du köpa såjord och spara toalettrullar.

Lägg i såjorden i toalettrullen och sedan toalettrullen i krukan. På så sätt tar det minst 8 dagar från frö innan rötterna kommer i kontakt med den riktiga jorden. Det minskar oron lite iaf.

http://www.mynewsdesk.com/se/blomste...rlandet-249415

Finurligt med pappersrullen, tack!

Tar man bort den sen eller får den vara kvar? Jag har ju inte enorma krukor direkt, tänkte så den får så mycket space som möjligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback