2015-09-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.Stone
Är pH värdet i Sveriges större städer bra för plantorna? Läste någonstans att det brukar vara en bit över 8 - vilket inte känns bra för den som odlar.

Hur viktigt tycker ni det är med MH lampa i veg stadiet? Vet att det räcker att bara köra HPS, men är det stor skillnad?

Vad är straffet om någon råkar ha två plantor hemma? Låt oss säga att de är utblommade.

Är väl bara att köpa PH- eller ättika och sänka ph:t till det du vill att det ska vara på. Annars vet jag många som kört på vanligt kranvatten och aldrig haft ett ph problem.

MH lampa har jag alltid haft, och kommer alltid att köra med, i veg. Liknar mer solen som är på vår/tidig sommar. Har du ekonomin så prova själv att köra med MH kontra HPS i veg, och se hur du gillar det.

Utblommade? Menar du att de är i full fart med att blomma då? Vad som avgör ditt straff är hur mycket blommor som finns på dina plantor, hur mycket vikt det är så att säga. De väger plantan/plantorna.
Citera
2015-09-06, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booooooooom
Ja till allt. Tror du led passar bättre för mig?

Kopplade du utsuget till kanalfläkten så högt upp du kunde i tältet? Eftersom värmen stiger är det där du ska ha utsuget, och insug så långt ner du kan.

LED genererar mindre värme, så kanske ett alternativ om du omöjligt kan få ner tempen om du provat allt. Vet folk som kört med LED ufon som de satt ihop själva, köpt alla lösa delar och monterat, och det rökat var det absolut inget fel på. LED är bra, men dyrt.
Citera
2015-09-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Gong
Kopplade du utsuget till kanalfläkten så högt upp du kunde i tältet? Eftersom värmen stiger är det där du ska ha utsuget, och insug så långt ner du kan.

LED genererar mindre värme, så kanske ett alternativ om du omöjligt kan få ner tempen om du provat allt. Vet folk som kört med LED ufon som de satt ihop själva, köpt alla lösa delar och monterat, och det rökat var det absolut inget fel på. LED är bra, men dyrt.

Jag gjorde exakt så som du beskrev utan resultat. Vad gäller led så vet jag inte hur högt lampan ska vara över plantorna och hur stark(watt) led mitt tält tål.
Citera
2015-09-08, 20:56
Medlem
sprayfergs avatar
Hade tänkt beställa ett par frön får cannaseeds.dk, någon autoblommande. Har hittat ett ställe i en skog med olika växter som man kan ha som ''kamouflage'' och jag undrar om man bara kan trycka ner dom i jorden och låta dom växa naturligt? Och hur lång tid skulle det ta? Går det att plantera dom nu eller är det för sent?
Citera
2015-09-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprayferg
Hade tänkt beställa ett par frön får cannaseeds.dk, någon autoblommande. Har hittat ett ställe i en skog med olika växter som man kan ha som ''kamouflage'' och jag undrar om man bara kan trycka ner dom i jorden och låta dom växa naturligt? Och hur lång tid skulle det ta? Går det att plantera dom nu eller är det för sent?

Tror la de går att bara att sätta direkt i jorden, men optimalt är väl att fixa jord och gödsel och göra själv.
Det är för sent nu imo att sätta ner frön nu då det tar upp mot 10w.
mvh
Citera
2015-09-08, 21:36
Medlem
sprayfergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potpower
Tror la de går att bara att sätta direkt i jorden, men optimalt är väl att fixa jord och gödsel och göra själv.
Det är för sent nu imo att sätta ner frön nu då det tar upp mot 10w.
mvh

Okej, får bli inomhus istället.
Citera
2015-09-08, 21:49
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprayferg
Det är absolut för sent nu. Inomhus är det som gäller ifall du ej önskar vänta till nästa säsong.
Citera
2015-09-09, 21:01
Medlem
Tropicanans avatar
om man har vill säga 10 frön, hur länga kan man förvara dom utan att plantera dom innan dom är obrukbara?

Oändlig tid eller?
Citera
2015-09-09, 21:26
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
om man har vill säga 10 frön, hur länga kan man förvara dom utan att plantera dom innan dom är obrukbara?

Oändlig tid eller?

I frysen bra nära oändligt, i kylen bra jävla länge och i byrån +20c ett gäng år.
Citera
2015-09-09, 22:16
Medlem
fittPlusPluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan

Oändlig tid eller?

förvara torrt med lite ris på sval ställe så säkert 20+ år
Citera
2015-09-10, 20:10
Medlem
http://www.professionalgrow.se/sv/apollo-4-led-lampa-180w
Funkar denna i ett 60x60x150 tält. Är den bättre än en 150w hps
Citera
2015-09-11, 13:30
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Hjälp akut hur tvingar jag en planta som börjat blomma att gå tillbaka i vegg switchade ljuset från 18/6 till 24/7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in