2015-08-25, 07:39
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLess
Hallå! Tänker bygga mig ett smidigt och simpelt flood and drain bord men hittar ingen vettig sida med Grow trays. Någon som möjligtvis har någon aning om vanliga butiker som tex granngården eller liknande kan ha någon sådant? Hittar inget på deras hemsidor.

Biltema har fina murarbaljor.
Citera
2015-08-25, 08:08
Medlem
McLesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Biltema har fina murarbaljor.

Tack för tipset men är något mer åt detta håller jag tänker mig.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/81JH7PMCPVL._SX522_.jpg
Citera
2015-08-28, 00:28
Medlem
Är pH värdet i Sveriges större städer bra för plantorna? Läste någonstans att det brukar vara en bit över 8 - vilket inte känns bra för den som odlar.

Hur viktigt tycker ni det är med MH lampa i veg stadiet? Vet att det räcker att bara köra HPS, men är det stor skillnad?

Vad är straffet om någon råkar ha två plantor hemma? Låt oss säga att de är utblommade.
Citera
2015-09-01, 12:40
Medlem
Wow. Folk kan inte googla. Hur svårt kan det vara...

Jag har i alla fall slängt ihop en noobguide, till er som ska odla för första gången. Postar länken igen typ i mars nästa år.

http://www.docdroid.net/vEWp8zm/guide.docx.html

Varsågoda.

Edit: Ser nu att det är en del stavfel osv. Men skrev på nån timme och guiden funkar bra ändå.
Senast redigerad av BlueCheeZe 2015-09-01 kl. 12:56.
Citera
2015-09-01, 16:48
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLess
Tack för tipset men är något mer åt detta håller jag tänker mig.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/81JH7PMCPVL._SX522_.jpg

Kan detta va nåt?
http://www.jula.se/catalog/tradgard/utemiljo/grillar-och-eldstader/grilltillbehor/rengoringstrag-for-grillgaller-763052/
Citera
2015-09-05, 01:35
Medlem
Jag har en 150w hps för tillfället i ett 60x60x150 tält. Om jag vill maxa min skörd ska satsa på att träna plantorna eller skaffa starkare ljus. Jag kan inte i så fall skaffa starkare än 150w hps pga värmeproblem. Vet inte om led kan vara ett alternativ. Öppen för alla förslag, tacksam för svar
Citera
2015-09-05, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booooooooom
Jag har en 150w hps för tillfället i ett 60x60x150 tält. Om jag vill maxa min skörd ska satsa på att träna plantorna eller skaffa starkare ljus. Jag kan inte i så fall skaffa starkare än 150w hps pga värmeproblem. Vet inte om led kan vara ett alternativ. Öppen för alla förslag, tacksam för svar

Om du vill ha maxad skörd råder jag dig hädanefter att odla ute.
Hur blir det för varmt? Du har ju det i tält?
Citera
2015-09-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueCheeZe
Om du vill ha maxad skörd råder jag dig hädanefter att odla ute.
Hur blir det för varmt? Du har ju det i tält?

Ja jag har det i tält. Det jag menar med värmeproblem är temperaturen. Den sitter oftast mellan 29-31c. Tror du led kan få plats istället för hpsen?
Citera
2015-09-05, 21:39
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ja jag har det i tält. Det jag menar med värmeproblem är temperaturen. Den sitter oftast mellan 29-31c. Tror du led kan få plats istället för hpsen?

Eftersom 150w är rätt lite så är frågan vad du har för ventlösning.

Du behöver ju bara 90m3/h för att hålla +5grader över rumstemp, så whats up with the temp?
Citera
2015-09-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Eftersom 150w är rätt lite så är frågan vad du har för ventlösning.

Du behöver ju bara 90m3/h för att hålla +5grader över rumstemp, så whats up with the temp?

Jag har faktiskt ingen aning, jag kopplade in ett utsug av luften med kanalfläkten. Den tog jag senare bort för den hjälpte inte. Jag kopplade även in data fläktar men inget hjälpte.
Citera
2015-09-05, 23:19
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Jag har faktiskt ingen aning, jag kopplade in ett utsug av luften med kanalfläkten. Den tog jag senare bort för den hjälpte inte. Jag kopplade även in data fläktar men inget hjälpte.

Förtydliga gärna, låter minst sagt konstigt.

Du använde alltså en kanalfläkt för att suga ut luften ur tältet men det hjälpte inte?

Såg du till att det var tätt, så luften verkligen tar sig ut rätt väg?

Sen är frågan hur du gjort med inkommande luften, har du öppnat insugshålen så luften kommer in?

EDIT: Och du mäter väl temperaturen i skugga?
Citera
2015-09-05, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Förtydliga gärna, låter minst sagt konstigt.

Du använde alltså en kanalfläkt för att suga ut luften ur tältet men det hjälpte inte?

Såg du till att det var tätt, så luften verkligen tar sig ut rätt väg?

Sen är frågan hur du gjort med inkommande luften, har du öppnat insugshålen så luften kommer in?

EDIT: Och du mäter väl temperaturen i skugga?

Ja till allt. Tror du led passar bättre för mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in