Citat:
Ursprungligen postat av nooneno
Hej Neontomte,det är blandat några autoflowering strains och vanliga sorter.
Jo det är sant autoflowering ger lite mindre skörd.
Tack låter dem växa till sig lite innan omplantering.
Rent allmänt stämmer det att autoflowering strains ger sämre produkt än vad riktiga sorter ger?
Amgående kurering anser jag att kvaliten på produkten höjs dramatiskt.
Tycker att det färdiga resultatet blir så mycket bättre om man kurerar länge.
Många verkar dock tycka att det är ok att snabbtorka och använda det direkt, vad anser ni?
Ja visst ger autoflower mindre skörd än en vanlig strain. Men det var inte riktigt så jag mena.
Hade du haft större krukor än vad du har nu med dina auto's så hade avkastningen blivit betydligt större än vad du får nu i små krukor.
Att en AF skulle vara mindre potent än en vanlig strain har jag inget att säga om.
Om man har väntat i ex. antal månader för att få sitt gräs så tror jag nog man orkar lägga ner ett par veckor på kurering också.
Självklart blir det inte samma smak och behagliga känsla att röka ett snabbtorkat gräs mot ett som har fått dra sig i ett par veckor.
Citat:
Ursprungligen postat av nooneno
Angående kurering, när vet man när man skall börja lägga ner budsen i glasburkar?
Mina buds är fortfarane lite fuktiga har hängt i 3 dagar.
Folk brukar säga att när det går att knäcka av stammen då det säger "klick" och inte att den bara böjer sig. Då är det dags att fin trimma budsen för att sedan lägga ner dom i burkar.
Läs runt lite på Swecan ang. torkning så får du ett bättre hum!