Citat:
Ursprungligen postat av
Kerfuffle164
Har kollat runt lite på olika tält. Detta har jag dock fastnat för:
Mammoth Classic 60x60x140
- Såg att höjden på t.ex. Nordic Jack är 80-140cm. Tror ni jag får plats med en sådan eller ska jag välja ett högre tält/annan strain?
- Rymmer jag 4 plantor i ett 60x60?
- Behöver jag en annan lampa än 250W HPS-lampan som medföljer, under vegg-fasen?
- Någon som har erfarenhet av dessa tält och kan svara på hur "luktfria" dom är? Kan man köra en ozongenerator i tältet?
- Och slutligen. Jag tänkte lägga till "all-inclusive"-paketet till tältet. Bör jag även köpa till något mer som t.ex. en luftfuktare?
Tacksam för svar! Hoppas hinna lägga en beställning innan morgondagen.

Får jag föreslå att gå upp till Darkroom, inte Classic alltså. Om du är villig att odla lite mer aktivt (som tex att binda, Scrog, Toppa/FIM, SOG) så rekommenderar jag helhjärtat att välja Homebox tält!
Det är dessutom inte så svårt som det låter, allt handlar bara om att teknikerna begränsar höjden på plantan, vilket är det enda negativa med Homebox tältet.
Väljer du Inte Auto strain så har du ofantligt större frihet att själv bestämma hur hög plantan ska bli.
4st är lagom ja
Nej, HPS all the way! Större avstånd när dom är små dock.
Kör inte Ozon om du lever i närheten. Kolfilter räcker, om du ser till så att alla skarvar är täta.
Luftfuktare är onödigt. CO2 likaså bara btw.
Insugsfläkten i paketet är onödig. Fläkten i det vanliga paketet suger. Du hittar bättre på clas ohlson
Glöm ej PH mätare å kaliberingsvätskor!