2015-08-11, 16:14
Medlem
Kerfuffle164s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Iced Grapefruit från Femaleseeds. Passar bra på det du söker.

Feminiserat för en billig peng, och bra genetik.

Tackar för tipset! Har du några idéer/åsikter om mina andra frågor tro?
Citera
2015-08-11, 21:34
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerfuffle164
Har kollat runt lite på olika tält. Detta har jag dock fastnat för:
Mammoth Classic 60x60x140
  • Såg att höjden på t.ex. Nordic Jack är 80-140cm. Tror ni jag får plats med en sådan eller ska jag välja ett högre tält/annan strain?
  • Rymmer jag 4 plantor i ett 60x60?
  • Behöver jag en annan lampa än 250W HPS-lampan som medföljer, under vegg-fasen?
  • Någon som har erfarenhet av dessa tält och kan svara på hur "luktfria" dom är? Kan man köra en ozongenerator i tältet?
  • Och slutligen. Jag tänkte lägga till "all-inclusive"-paketet till tältet. Bör jag även köpa till något mer som t.ex. en luftfuktare?

Tacksam för svar! Hoppas hinna lägga en beställning innan morgondagen.

Får jag föreslå att gå upp till Darkroom, inte Classic alltså. Om du är villig att odla lite mer aktivt (som tex att binda, Scrog, Toppa/FIM, SOG) så rekommenderar jag helhjärtat att välja Homebox tält!
Det är dessutom inte så svårt som det låter, allt handlar bara om att teknikerna begränsar höjden på plantan, vilket är det enda negativa med Homebox tältet.

Väljer du Inte Auto strain så har du ofantligt större frihet att själv bestämma hur hög plantan ska bli.

4st är lagom ja

Nej, HPS all the way! Större avstånd när dom är små dock.

Kör inte Ozon om du lever i närheten. Kolfilter räcker, om du ser till så att alla skarvar är täta.

Luftfuktare är onödigt. CO2 likaså bara btw.

Insugsfläkten i paketet är onödig. Fläkten i det vanliga paketet suger. Du hittar bättre på clas ohlson

Glöm ej PH mätare å kaliberingsvätskor!
Citera
2015-08-11, 21:37
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Butters.Stotch
Ja om barneys farm , greenhouse eller sensi har bra genetik då har mcdonalds kvalitetskött...

För riktig kvalité, testa Mr Nice. Dom har legender i växthusen, bland både plantorna och de anställda.
Citera
2015-08-12, 12:05
Medlem
Kerfuffle164s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Får jag föreslå att gå upp till Darkroom, inte Classic alltså. Om du är villig att odla lite mer aktivt (som tex att binda, Scrog, Toppa/FIM, SOG) så rekommenderar jag helhjärtat att välja Homebox tält!
Det är dessutom inte så svårt som det låter, allt handlar bara om att teknikerna begränsar höjden på plantan, vilket är det enda negativa med Homebox tältet.

Väljer du Inte Auto strain så har du ofantligt större frihet att själv bestämma hur hög plantan ska bli.

4st är lagom ja

Nej, HPS all the way! Större avstånd när dom är små dock.

Kör inte Ozon om du lever i närheten. Kolfilter räcker, om du ser till så att alla skarvar är täta.

Luftfuktare är onödigt. CO2 likaså bara btw.

Insugsfläkten i paketet är onödig. Fläkten i det vanliga paketet suger. Du hittar bättre på clas ohlson

Glöm ej PH mätare å kaliberingsvätskor!

Tack så mycket för dina synpunkter!
Skickade iväg ett PM till dig för att slippa ta upp onödig plats i tråden, så vill du och har möjlighet får du gärna ta en titt..
Citera
2015-08-12, 13:43
Medlem
sketcells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Butters.Stotch
Ja om barneys farm , greenhouse eller sensi har bra genetik då har mcdonalds kvalitetskött...
Fast nu använder dock svenska mcdonalds kvalitetskött

Sen ser jag inget fel med Barneys farm, de har alltid haft intressanta strains med uppe i de flesta cannabis cuperna på hög nivå.
Citera
2015-08-13, 16:19
Medlem
jag funderar på att köra på auto viking ak47, men nu är det så att mitt utrymme bara når upp till 50 cm och strainen ska tydligen bli upp till 65-90 cm, tror ni att det är möjligt att odla den om man kör med low Stress Training?

HJÄLP uppskattas!!!
Citera
2015-08-13, 21:34
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacp09
jag funderar på att köra på auto viking ak47, men nu är det så att mitt utrymme bara når upp till 50 cm och strainen ska tydligen bli upp till 65-90 cm, tror ni att det är möjligt att odla den om man kör med low Stress Training?

HJÄLP uppskattas!!!

Supercropping + LST och med en sval ljuskälla så går det.
Citera
2015-08-14, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Supercropping + LST och med en sval ljuskälla så går det.

Tack!!
Citera
2015-08-15, 00:26
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacp09

HJÄLP uppskattas!!!

Är ditt utrymme 50 cm totalt?

Eller är det 50 cm mellan jord och lampa?

Ingenting är omöjligt, rota kloner, blomma direkt och binda ner. Ja då går det.
Ska du odla från frö behöver dom större rötter, större rötter = större kruka + större blomma.

Du kan lsta men då kommer du nog få binda ner tills du tappar både hår och tålamod.

Enklare vore att lsta och scroga, på så sätt har du mycket stor kontroll över hur din blomma ska växa.

Lycka till
Citera
2015-08-23, 19:09
Medlem
Gjorde en chansning och torkade när man var borta 1 vecka. Fallet är nu att dom blivit för torra, smular nästan när man bryter av från kvisten. Är det helt kört för kureringen eller är det bara att lägga ner budsen i burkar och låta dom stå förslutna en längre tid och sedan öppna och kolla till dem. Kan man spruta på lite vatten eller är risken för mögel stor?
Citera
2015-08-23, 20:36
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skt2
Gjorde en chansning och torkade när man var borta 1 vecka. Fallet är nu att dom blivit för torra, smular nästan när man bryter av från kvisten. Är det helt kört för kureringen eller är det bara att lägga ner budsen i burkar och låta dom stå förslutna en längre tid och sedan öppna och kolla till dem. Kan man spruta på lite vatten eller är risken för mögel stor?

Stoppa in i burkar och vänta.. En sån här kanske kan hjälpa dig
https://www.head-nature.com/article/10296/RAW-Hydro-Stone.xhtml

Jag hade inte vågat spruta på vatten..
Citera
2015-08-25, 06:48
Medlem
McLesss avatar
Hallå! Tänker bygga mig ett smidigt och simpelt flood and drain bord men hittar ingen vettig sida med Grow trays. Någon som möjligtvis har någon aning om vanliga butiker som tex granngården eller liknande kan ha någon sådant? Hittar inget på deras hemsidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in