2011-06-14, 12:29
Medlem
Sglasss avatar
Ar dessa forstorda eller gar det fortfarande att satta ut dom?
http://i51.tinypic.com/24az66t.jpg
5 st lowryder2 ar det.
Citera
2011-06-14, 12:43
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sglass
Ar dessa forstorda eller gar det fortfarande att satta ut dom?
http://i51.tinypic.com/24az66t.jpg
5 st lowryder2 ar det.

Försök att plantera svansen neråt i jorden försiktigt!
Citera
2011-06-14, 15:19
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Japp, det går. Glasskivor kan du fixa hos en glasmästare, sen är det bara att limma ihop med lite trä eller vad du vill så att du får en genomskinlig behållare. Går egentligen lika bra med en stor glasburk. Där har du ett s.k. växthus, värme kommer lättare in än ut och du får en lite högre temp och luftfuktighet.

Får man fråga vad du ska med ett växthus till inomhus? En lampa i en garderob räcker väl bra om du bara ska ha 2-3 plantor?
Problemet med inomhusodling brukar sällan vara att behålla temperaturen, snarare tvärtom. Jag tror att du förstår det men inte den andra.

Inomhus brukar man odla i garderober eller tält. Finns även egenbyggda growboxer. Bara fantasin sätter stopp för vart man odlar!

Neontomte, +1
Citera
2011-06-14, 16:53
Medlem
kalyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Men vadå skapa ett litet växthus inomhus?!

Om du läser några guider som jag klistrat i trådstarten kommer du förstå hur de går till. Och om jag ändå måste svara på din dumma fråga, ja de går att skapa ett litet växthus inomhus med hjälp av en lampa och rätt utrustning. Nöjd med svaret?

Tack för svaret.
Citera
2011-06-14, 18:49
Bannlyst
Någon som provat att torka i ett secret jardin tält, gick det bra?
Tänkte göra det eftersom jag har kolfilter och fläkt som tar bort oönskad doft.
Citera
2011-06-14, 18:54
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nooneno
Någon som provat att torka i ett secret jardin tält, gick det bra?
Tänkte göra det eftersom jag har kolfilter och fläkt som tar bort oönskad doft.
Fungerar utmärkt. Går även att köpa speciella torkställ man hänger upp inuti.
Citera
2011-06-14, 19:35
Medlem
En av mina plantor har fått gul färg på dom största löven, varför?
Citera
2011-06-14, 20:08
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddler
En av mina plantor har fått gul färg på dom största löven, varför?

Finns en plantakuten-tråd här där du kan fråga. Min okvalificerade gissning är näringsbrist eller näringsbränna.
Citera
2011-06-14, 20:13
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Fungerar utmärkt. Går även att köpa speciella torkställ man hänger upp inuti.

En fråga om torkning:

Om man torkar i pappkartong/ölplatta - är det inte en fördel att placera ut salt i lådan? Typ en nypa salt som man snurrar in i en ruta toapapper, lämpligt antal. Saltet borde väl bidra till att dra ur fukt om nu luftcirkulationen inte är tillräcklig.

Jag har själv torkat många gram svamp genom att strö salt på underlaget, täcka med hushållspapper och strö ut sönderdelad svamp på pappret. Finns det några nackdelar med att försöka så länge man inte strör salt på budsen?
Citera
2011-06-14, 23:39
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
En fråga om torkning:

Om man torkar i pappkartong/ölplatta - är det inte en fördel att placera ut salt i lådan? Typ en nypa salt som man snurrar in i en ruta toapapper, lämpligt antal. Saltet borde väl bidra till att dra ur fukt om nu luftcirkulationen inte är tillräcklig.

Jag har själv torkat många gram svamp genom att strö salt på underlaget, täcka med hushållspapper och strö ut sönderdelad svamp på pappret. Finns det några nackdelar med att försöka så länge man inte strör salt på budsen?
Oj, det där har jag aldrig gjort eller för den delen tänkt på! Salt kanske fungerar bra men tror faktiskt inte att de är behövligt. Vill man så går det nog bra. Annars kan man bara lägga de på vanligt papper så suger nämligen denna in de blöta.
Citera
2011-06-15, 12:12
Bannlyst
orolig för mina plantor

helloo

satte ut mina 5st Lowryder AF Fem frön i skogen för ca 1 vecka sen.
men under hela den här perioden har det regnat och varit allmänt ruggit väder. på nätterna är det runt 10 grader.

så nu till frågan: kommer mina plantor klara sig? och om dom nu gör det kommer det bli någon negativ effekt på skörden?

har tittat igenom en jävla massa trådar om Lowryder men inte hittat info om detta
Citera
2011-06-15, 14:21
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Troligen inte, kanske någon enstaka med tur, men den dör nog snart ändå.*

Du måste nästan uteslutande vegga lite hemma, för att få stabila plantor innan du sätter ut dom. Gärna ska du inte sätta dom i "Skogen". Du ska sätta dom i jord med hög "gräslighet" tänk: ormbunkar.

Antingen det eller så köper du egen jord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in