Hej! Skriver här istället för att starta en egen tråd, och hoppas det går få något svar!
Har tänkt köra igång en liten odling i förrådet, och skulle behöva lite hjälp från er lite mer rutinerade.
Har absolut gröna fingrar, odlat grönsaker sedan jag var barn, men aldrig gett mig på cannabisodling, förrän nu.. Det är mer dom tekniska frågorna jag skulle vilja ha svar på.
Frön:
Jag har valt ut tre alternativ, och det jag undrar är vilken av dom ni rekommenderar? Tycker den förstnämnda verkar vettig då den ska "lukta mindre", men då vet jag såklart inte vad som menas med det. Gör den verkligen det?
Nordic Jack
Nordic Kalashnikov
Auto Viking AK47
Tält:
Har kollat runt lite på olika tält. Detta har jag dock fastnat för:
Mammoth Classic 60x60x140
- Såg att höjden på t.ex. Nordic Jack är 80-140cm. Tror ni jag får plats med en sådan eller ska jag välja ett högre tält/annan strain?
- Rymmer jag 4 plantor i ett 60x60?
- Behöver jag en annan lampa än 250W HPS-lampan som medföljer, under vegg-fasen?
- Någon som har erfarenhet av dessa tält och kan svara på hur "luktfria" dom är? Kan man köra en ozongenerator i tältet?
- Och slutligen. Jag tänkte lägga till "all-inclusive"-paketet till tältet. Bör jag även köpa till något mer som t.ex. en luftfuktare?
Tacksam för svar! Hoppas hinna lägga en beställning innan morgondagen.