• 1
  • 2
2007-09-24, 22:40
Medlem
En fruktpizzas avatar
Japp. Precis som ämnesraden anger. Vilken SATS-anläggning av dem som ligger inom riket är bäst respektive sämst? Gärna era högst personliga åsikter om varför!

Jag har tyvärr inte bevistat samtliga av landets SATS-anläggningar, men jag kan berätta om dem jag känner till.
  • Bäst är SATS-Kompassen mest för att anläggningen andas ett nytänkande och har en trevlig fräschör. Det fixas och donas. Städningen ligger oftast i framkant av det man som medlem kan förvänta sig. Trevlig personal (de flesta...), ordning på utrustningen, ett hyfsat bra klientel (så länge som INTE Bandidos- och OG-skiten är där...) och så vidare.
  • Sämst blir nog SATS-Holmen mest för att anläggningen känns riktigt sunkig och murrig (småmörk, opersonlig och trist). Underhållet, men även själva utrustningen har definitivt sett sina bästa dagar. Ändå agerar man inte tillräckligt snabbt nog, så att medlemmarna stannar kvar.
  • Var nästan på väg att lägga SATS-Kungsgatan som mitt "sämstaalternativ", men jag tror att den anläggningen är på väg upp ur sitt mångåriga vacuum. Hoppas bara att den så länge omtalade upprustningen kommer att ske någon gång, och att det inte bara är löst prat - som så ofta...

Sådärja! Nu är det bara att fylla på med fler anläggningar!

Lycka till!

.
Citera
2007-09-25, 12:20
Medlem
Axons avatar
Odenplan
Citera
2007-09-25, 16:44
Medlem
Äh orka SATS, kostar för mycket. Kör friskis!

Sorry offtopic.
Citera
2007-09-25, 17:02
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnados
Äh orka SATS, kostar för mycket. Kör friskis!

Sorry offtopic.
Sant, jag kör bara för att jag jobbar där och inte betalar nåt
Citera
2007-09-25, 23:12
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon

Vet du när ni skall rusta upp och renovera SATS-Odenplan? Förvisso en ganska trevlig anläggning - med fantastiska öppettider - men tyvärr med en ganska stor dos av tidigt 90-tal som sitter i väggarna. Skulle vara guld om anläggningen fräschades upp en smula alltså!

Dock kommer jag att köra på Odenplan en hel del under hösten trots allt! Man får en bra energi därifrån. Många som tränar på en mycket seriös nivå där, så det är bara inspirerande för en frukpizza. Du vet den där mörkhåriga tjejen som har MYCKET muskler och som springer runt hela tiden mellan maskinerna och gapar på allt och alla. Hjälp henne är du snäll! Hon mår nog inte heeelt fint om vi säger så... Många tallrikar rysk gröt på henne under åren kan jag tro...

SATS-Gärdet är ytterligare en trevlig OCH mycket fräsch anläggning vilket givetvis förklaras av att den är relativt nyöppnad.
Citera
2007-09-26, 08:17
Bannlyst
SATS - Backaplan i Göteborg är riktigt gó, snyggt och fräsht somfan, visst är det dyrt men det är lätt prisvärt tycker jag, trevligt folk, har gymmat där i snart 5 månader och aldrig irriterat mig på någon speciell, inte massa folk som skriker och har sig utan alla är fokuserade på sin träning och personalen är skitgó.
Citera
2007-09-26, 08:50
Bannlyst
Citat:

du är inte från borås eller nått va?
Citera
2007-09-26, 09:10
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Vet du när ni skall rusta upp och renovera SATS-Odenplan? Förvisso en ganska trevlig anläggning - med fantastiska öppettider - men tyvärr med en ganska stor dos av tidigt 90-tal som sitter i väggarna. Skulle vara guld om anläggningen fräschades upp en smula alltså!

Dock kommer jag att köra på Odenplan en hel del under hösten trots allt! Man får en bra energi därifrån. Många som tränar på en mycket seriös nivå där, så det är bara inspirerande för en frukpizza. Du vet den där mörkhåriga tjejen som har MYCKET muskler och som springer runt hela tiden mellan maskinerna och gapar på allt och alla. Hjälp henne är du snäll! Hon mår nog inte heeelt fint om vi säger så... Många tallrikar rysk gröt på henne under åren kan jag tro...

SATS-Gärdet är ytterligare en trevlig OCH mycket fräsch anläggning vilket givetvis förklaras av att den är relativt nyöppnad.
menar du testo-horan?
Citera
2007-09-26, 13:00
Bannlyst
hehe

Citat:
menar du testo-horan?
har sats såna instruktörer? Trodde det var slut på sånt efter feelgood och enjoys intåg
Citera
2007-09-26, 13:52
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
har sats såna instruktörer? Trodde det var slut på sånt efter feelgood och enjoys intåg
Det är ett smeknamn på en "tjej" som tränar där, inget annat
Citera
2007-09-26, 14:26
Bannlyst
haha

Citat:
Det är ett smeknamn på en "tjej" som tränar där, inget annat
Gillar dina "" hes basröst med? Sån tjej man vill ha.
Citera
2007-09-26, 22:03
Medlem
TimeWarps avatar
Sats söder för tung basträning, speciellt om man gillar att träna ben, enda sats i stan som jag känner till som har en böj ställning, hack lift samt en riktig benpress. Hantlarna går upp till 53kg och är tyngst av alla de sats jag besökt.
Mao bäst om man nu prioriterar träning.

Sats odenplan om man vill lyssna på äcklig raggaton och leta efter hantlarna på olika ställen, stort minus för de mellanöstern folk som tagit sig dit efter årsskiftet som inte kan plocka undan sig, träna korrekt eller sköta hygienen.
Bäst om man vill ta hem en tjej efter träningen.

Sats hötorget om du vill träna ifred mitt i stan och prioriterar fräscha duschar. Minus för hantlar som inte går över 40kg, värdelösa benmaskiner och dåliga öppettider.

Sats Zenit är sämst, dålig ventilation och knappt något utrymme alls i den fria vikt avdelningen. Mängden homosexuella gör det omöjligt att vistas där också.

Sats Stureplan behöver inte ens kommenteras, att ens se greven i entrèn sätter ju tonen för stället.

Sats Fridhemsplan fungerar om man undviker att träna mellan 17-20, hantlar till 45kg och ordentligt med fria vikter i övrigt. Minus för dålig ventilation på undervåningen och den jobbiga lokalen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in