2008-12-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cityhenke
som student kan det bli svårt när en plats på "Jetpack" tex kostar 125 000. nä du ska inte ringa till jetpak... om du läser tidigare inlägg i trådarna så står det att man inte jobbar hos jetpak utan åt jetpak hos "bosses åkeri" är inte helt säker hur det fungerar hos leasys/thorn själva men dra iväg ett mail eller ring dem. förresten vilken stad va det du skulle jobba i?

"Gissar på att du menade http://www.widrik.se/ då widrikssons.se inte funkar? För övrigt bor jag i sydskåne."

det va ingeet.....
Citera
2008-12-17, 19:07
Medlem
Japp, Sveriges tredje största stad här
Citera
2008-12-17, 20:35
Medlem
Nemans avatar
Ser väldigt mörkt ut på denna front. Flera firmor jag varit kontakt med klagar på vikande transporter, vilket gör det nästan omöjligt att få jobb just nu inom transport.
Citera
2008-12-18, 12:01
Medlem
efmis avatar
Tjennare.
Jag tänkte söka ett sommarjobb på t.ex UPS. Är det någon som vet hur de ser på sommarjobbare? Och om jag nu ska söka jobb där, var söker jag då ?

Tack på förhand.
Citera
2008-12-18, 13:47
Medlem
brukar de ha krav på tidigare arbetslivserfarenhet inom yrkesområdet?

finns det möjlighet för flexibelt deltid, eller är det heltid som gäller?
Citera
2008-12-18, 14:18
Medlem
Mr Nosemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
UPS ligger etta och kommer snart ha över 21.000 som grundlön plus en massa övertid.
Fedex är tvåa med nästan 20.000 i grundlön
DHL har väl olika beroende på om du kör dokument eller paket. Paketkillarna brukar tjäna en bra bit bättre vad jag vet.

Arbetsdagen ser ut på DHL och Fedex att du först lastar och sen kör ditt distrikt. Med tillkommande expresser som du måste avvika din körrutt från. Du får också hämtningar ofta som du cokså måste avvika ifrån. Så det gäller att träna upp sinnet och ej bli förvirrad.

Har en bror som jobbar på Schenker, han kör lastbil iofs (distrub) han har ett fast distrikt som han kör han tjänar 27-28 tusen i månaden( själv sett hans lönespecar) + övertid.
Ups var inte så imponerande må jag säga.
Citera
2008-12-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neman
Ser väldigt mörkt ut på denna front. Flera firmor jag varit kontakt med klagar på vikande transporter, vilket gör det nästan omöjligt att få jobb just nu inom transport.

Pratar du om budbilar på kortare sträckor alternativt inom en stad eller mellan grannstäder, eller lite längre som t.ex. Malmö - Stockholm?
Citera
2008-12-19, 18:52
Medlem
Nemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horpenis
Pratar du om budbilar på kortare sträckor alternativt inom en stad eller mellan grannstäder, eller lite längre som t.ex. Malmö - Stockholm?

Har mest sökt inom Stockholm. Dock så bedriver vissa företag verksamhet inom fjärrtrafik, och det såg lika dystert ut där. Kan även vara en lam bortförklaring till att inte anställa just mig, men är rätt övertygad om att de talar sanning.
Citera
2008-12-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efmi
Tjennare.
Jag tänkte söka ett sommarjobb på t.ex UPS. Är det någon som vet hur de ser på sommarjobbare?

Också nyfiken.
Citera
2009-01-03, 16:12
Medlem
ingen?

Snart var det dags för jakten Ser en massa Bring.se bilar och cyklare, bra anställningsmöjligheter, tro? Någon som jobbar på Bring?
Citera
2009-01-10, 00:09
Medlem
efmis avatar
jag väntar också på svar, måste ju vara någon här som jobbar på en firma och som kan ge tips
Citera
2009-01-10, 11:00
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efmi
jag väntar också på svar, måste ju vara någon här som jobbar på en firma och som kan ge tips

Just nu är det ju både Januari och lågkonjunktur.
Januari är i vanliga fall en ganska lugn månad -mindre jobb/körningar än vanligt.

Bor man i Stockholm borde det vara enklast att finna dessa typer av jobb hos Ups alt. Posten.
Det är vad jag tror.

Passar på att rabbla upp några företag till som inte fått plats i Rubriken:
Best Transport
RJ Transport
Foria
Budab
Budkompaniet
Asa
Stockholms Stadsbud
Fed-Ex
Alvinx
P.E.X