2007-09-25, 18:25
Medlem
Tack för svaren.. Känns lite lugnare nu, Men är ändå lite orolig över att polisen ska dras in..

Någon som vet om det aktuella testet är giltigt då?.
Kan ju knappast vara så att dom får lov att vidarebefodra dessa uppgifter till någon myndighet. '

Hoppas någon klok människa kan göra mig ännu klokare.

Tack
Citera
2007-09-25, 18:49
Jag pissade positivt på benzo på mitt jobb. Dessa benzo (Sobril) hade jag utskrivet av läkare. Iof. bryr jag mig inte, men jag tänkte ändå jävlas lite för jag gillar inte drogtest.

Sa till dem:
Jag: -Jag har ingen skyldighet att berätta vilka sjukdomar jag lider av, o vilka mediciner jag får utskrivna för det!
De: -Jaha, nej det har du inte, men är det ok om vi kontaktar din läkare o frågar?
Jag: -Ja, för att undvika tjafs så kan ni fråga G**** Ö******, med mitt tillstånd!

Benzo kan du få utskrivet mot sömproblem & ångest.
Amfetamin kan du få utskrivet mot ADHD o narkolepsi.
Opioider kan du få utskrivet mot smärtor.

Cannabis är dock svårt att slingra sig ur...
Citera
2007-09-25, 19:25
Medlem
haha ja de e klart att de inte går o neka.. Men om man erkänner så e de väl inte deras skyldighet att lämna vidare det till polismyndigheten?.
Citera
2007-09-25, 23:27
Medlem
dietyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Sa till dem:
Jag: -Jag har ingen skyldighet att berätta vilka sjukdomar jag lider av, o vilka mediciner jag får utskrivna för det!
De: -Jaha, nej det har du inte, men är det ok om vi kontaktar din läkare o frågar?
Jag: -Ja, för att undvika tjafs så kan ni fråga G**** Ö******, med mitt tillstånd!

Du skulle jävlats mer och hävdat din rätt till sekretess, vad du och din läkare kommer överens om har dom ju inte med att göra.
Citera
2007-10-03, 14:41
Medlem
fuckshitups avatar
arbetsköparen är skyldig att ge dig vård.
Citera
2014-01-11, 00:39
Medlem
Kung-Kongs avatar
Gäller det samma nuförtiden? Dvs att det rapporteras inte till myndigheter även om provet skulle visa positivt?
Citera
2014-01-11, 06:38
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Kong
Gäller det samma nuförtiden? Dvs att det rapporteras inte till myndigheter även om provet skulle visa positivt?

Det är helt upp till policyn på din arbetsplats, på min gör dom det iaf.
Citera
2014-01-11, 11:03
Medlem
Kung-Kongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Det är helt upp till policyn på din arbetsplats, på min gör dom det iaf.
Hmm det lät ju inge bra alls fan. Vet du hur det brukar vara vid nyanställning?
Citera
2014-01-11, 14:22
Medlem
Kung-Kongs avatar
Någon annan som vet hur det funkar? De flesta verkar överens om att arbetsgivaren inte kontaktar polisen utan att jag erbjuds hjälp/inte får jobbet vid positivt pissprov. Men det är ju oroväckande när en säger emot, någon som vet hur det funkar?
Citera
2014-01-11, 16:07
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Kong
Men det är ju oroväckande när en säger emot, någon som vet hur det funkar?

Som jag sa, det beror helt på policyn på arbetsplatsen. Det är omöjligt att veta, du ska ha läst något om det här då du sökte jobbet/gjorde provet.
Citera
2014-01-11, 16:09
Medlem
Kung-Kongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Som jag sa, det beror helt på policyn på arbetsplatsen. Det är omöjligt att veta, du ska ha läst något om det här då du sökte jobbet/gjorde provet.
Alright, men enligt de flesta 'andra' så bryter arbetsplatsen mot lagar om de nu rapporterar till myndigheter. Detta stämmer alltså inte? Och om testet, hos en extern testare, visar positivt vad får då arbetsgivaren för info? Blir det detaljerat om allting eller blir det endast att "han passar inte"?
Citera
2014-01-11, 16:23
Medlem
Har inte arbetsgivaren rätt att sparka en anställd som testar positivt för olagliga substanser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in