• 1
  • 2
2007-09-24, 12:06
Medlem
Jobbar på ett mindre företag i mellansverige, åkte på drogtest i Fredags och torskade.
Provet är skickat på analys för att styrka att det har visat rätt.
Undrar nu över ett par saker.

Har min arbetsgivare rätt att sätta dit mig hos polisen?

Jag håller på o ska byta jobb och undrar om min nya arbetsgivare kan få reda på att jag blev positiv på drogtest`?

tackar för svar ..
Citera
2007-09-24, 14:46
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metone
Jobbar på ett mindre företag i mellansverige, åkte på drogtest i Fredags och torskade.
Provet är skickat på analys för att styrka att det har visat rätt.
Undrar nu över ett par saker.

Har min arbetsgivare rätt att sätta dit mig hos polisen?

Jag håller på o ska byta jobb och undrar om min nya arbetsgivare kan få reda på att jag blev positiv på drogtest`?

tackar för svar ..

Inte helt insatt, men jag tror att arbetsgivaren inte har någon skyldighet att anmäla dig till snuten. Kanske tom är så att han inte får det. Däremot måste de nog förbereda något stegprogram så du upphör med missbruket osv. Detta är dock bara vad jag hört, men det var iaf någorlunda svar.
Citera
2007-09-24, 14:48
Medlem
enannangångs avatar
Vilken drog torskade du på ?
Citera
2007-09-24, 20:02
Medlem
Ingen som har svar på min fråga?.

Ingen som varit i samma sits som kan hjälpa till med lite svar?.
Citera
2007-09-24, 22:11
Medlem
Om du är fast anställd får du mig veterligen inte bli sparkad för att ha pissat positivt, om du går med på "hjälpen" som arbetsgivaren måste erbjuda dig. Annars är det nog tack och adjö, tror (obs tror) inte att de rapporterar vidare det någonstans.
Citera
2007-09-24, 22:16
Medlem
Kolagubbens avatar
dom får inte gola till nån annan än dig

tråden kan låsas
Citera
2007-09-24, 22:18
Bannlyst
om du visar positivt på drogtest får de bygga en stor laserkanon och spränga dig i tusen bitar

tråden kan låsas

edit: vad jag menar är såklart att TS nog inte blir övertygad av ett påstående utan någon som helst slags uppbackning i form av referenser till lagbok eller personlig erfarhent, utan enbart användarens slående övertygelse om att han därmed har avslutat diskussionen och tråden således kan låsas.
Citera
2007-09-24, 22:25
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanBaptist
om du visar positivt på drogtest får de bygga en stor laserkanon och spränga dig i tusen bitar

tråden kan låsas

edit: vad jag menar är såklart att TS nog inte blir övertygad av ett påstående utan någon som helst slags uppbackning i form av referenser till lagbok eller personlig erfarhent, utan enbart användarens slående övertygelse om att han därmed har avslutat diskussionen och tråden således kan låsas.

haha oKej!

Det sa iallafall min läkare på mitt jubb som tog mitt drogtest att ingen annan mer än hon och jag får reda på resultatet
Citera
2007-09-24, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
haha oKej!

Det sa iallafall min läkare på mitt jubb som tog mitt drogtest att ingen annan mer än hon och jag får reda på resultatet

Bättre så
Citera
2007-09-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
haha oKej!

Åker du dit så får nog din chef reda på det oxå eftersom du då ska iväg på drogbehandling.
Citera
2007-09-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Word!
Om du är fast anställd får du mig veterligen inte bli sparkad för att ha pissat positivt, om du går med på "hjälpen" som arbetsgivaren måste erbjuda dig. Annars är det nog tack och adjö, tror (obs tror) inte att de rapporterar vidare det någonstans.

Sen måste du hålla dig drogfri oxå. Man kommer skriva en överenskommelse där man går med på att man kan ta oannonserade prover på dig.

Den är frivillig att skriva under. Samma sak med att gå med på en drogbehandling. Dock är det även frivilligt att jobba.
Du behöver alltså inte gå med på det, men då är det oxå tack och adjö.
Citera
2007-09-25, 05:04
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Åker du dit så får nog din chef reda på det oxå eftersom du då ska iväg på drogbehandling.

Ja om du tackar ja till behandlingen, annars skriver läkaren till chefen att jag inte va passad för jobbet pga hälsoskäl, men så va det på mitt jobb iallafall, detta va när ja blev anställd i samband med hälsokontrollen samt drogtest
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in