Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-09-23, 21:16
Medlem
Manny Calaveras avatar
När jag gick på dagis och någon hade gylfen uppe så var det alltid någon som frågade "Har du varit på kill/tjej kalas?" och nu undrar jag vad som menas med det egentligen? Eller ni kanske aldrig har hört det förut? Vet inte hur utbrett det var.

Jag hatade uttrycket av någon anledning.
Citera
2007-09-23, 21:23
Medlem
midnighttrains avatar
Jovisst har man hört det förrut. Då var man nog för liten för att fatta vad det betydde och jag är fortfarande inte helt 100% på vad det faktiskt betyder. "Stäng Korvkiosken" är ju ett annat vedertaget utryck.
Citera
2007-09-23, 21:25
Medlem
MrSandmans avatar
Visst känner jag igen den. Hade dock lyckats förtränga den.

Antar att det har något att göra med att snoppen / snippan hade varit på utflykt. För övrigt var det nog försvinnande få som fattade den anspelningen just då. Det var nog bara en allmän "dryga-sig-fras". Som kärlek börjar med bråk etc.
Citera
2007-09-23, 21:27
Medlem
Hehe. Någon gång i tonåren kom jag att tänka på det där gamla dagisuttrycket, och först då insåg jag vad som egentligen menades...
Citera
2007-09-23, 21:28
Medlem
"har du varit på liseberg" är en variant man körde på västkusten när jag var liten.
Citera
2007-09-23, 21:31
Medlem
toMishs avatar
Man öppnar gylfen för att ta fram snoppen. Med snoppen kissar man, men även något annat mystiskt (som även är rätt pinsamt). Detta mystiska och rätt pinsama gör man med tjejer. Om man är på tjejkalas gör man nog en hel del av detta mystiska och pinsama - så mycket att man glömmer att stänga gylfen.

Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
"har du varit på liseberg" är en variant man körde på västkusten när jag var liten.

Jag förmodar att barnet som sa det till dig darrade i hela kroppen och hade tårar i ögonen?
Citera
2007-09-23, 21:31
Medlem
Megalomanias avatar
Att det betydde att man hade knullat hade jag full koll på som liten parvel. Dock ska det tilläggas att jag kanske inte hade full koll på vad det innebar att knulla.

Underbar nostalgi att höra det uttrycket igen. Det var inte igår direkt.
Citera
2007-09-24, 15:49
Medlem
Daevass avatar
vi brukade köra "det regnar i Paris". Jag har absolut ingen aning varför just Paris.
Citera
2007-09-24, 16:03
Medlem
H0nkens avatar
Det här med tjejkalas bukade dagisfröknarna köra med så fort någon liten knodd gick med gylfen öppen och precis som någon tidigare skrev så kom jag inte på vad som menas med uttrycket förrens jag kom att tänka på det långt senare. Jävla snuskiga dagisfröknar man hade ..
Citera
2007-09-24, 16:07
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daevas
vi brukade köra "det regnar i Paris". Jag har absolut ingen aning varför just Paris.

Man har kissat från Eiffeltornet?
Citera
2007-09-24, 16:15
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manny Calavera
När jag gick på dagis och någon hade gylfen uppe så var det alltid någon som frågade "Har du varit på kill/tjej kalas?" och nu undrar jag vad som menas med det egentligen? Eller ni kanske aldrig har hört det förut? Vet inte hur utbrett det var.

Jag hatade uttrycket av någon anledning.
Det betyder att man har varit på ett trevligt kalas där det bjöds på ett och annat Klart att man glömmer dra upp gylfen efter tjejkalas ibland
Citera
2007-09-24, 19:29
Medlem
Manny Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Man öppnar gylfen för att ta fram snoppen. Med snoppen kissar man, men även något annat mystiskt (som även är rätt pinsamt). Detta mystiska och rätt pinsama gör man med tjejer. Om man är på tjejkalas gör man nog en hel del av detta mystiska och pinsama - så mycket att man glömmer att stänga gylfen.

Jo så är det nog. Låter ju lite pervigt när barn säger det bara .

"Har du varit på liseberg" var ju skitskön!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in