2015-03-25, 14:20
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Det här låter ju kraftigt överdrivet.
Kan ju bara inte vara sant för då tror jag att politikerna i Malmö hade fått känna att de lever!

Malmö är den amerikanska drömmen. Att moderaterna gillar detta förstår jag. Fyll på med så mycket bidragstagare tills det havererar. Då kan företagen få nästan gratis arbetskraft via statliga subventioner och minimilöner. När det kraschat helt kan fastighetskapitalister köpa upp stora delar av staden för en spottstyver.
Citera
2015-03-25, 14:22
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Malmö är den amerikanska drömmen. Att moderaterna gillar detta förstår jag. Fyll på med så mycket bidragstagare tills det havererar. D

Vi måste nog lita på att våra folkvalda har kolla på vad de gör. De är ju proffs på området till skillnad från oss amatörer här på Flashback.
Citera
2015-03-25, 14:24
Bannlyst
Citat:
Vi måste nog lita på att våra folkvalda har kolla på vad de gör. De är ju proffs på området till skillnad från oss amatörer här på Flashback.

Proffs?

Du, spendera ca 1 månad på Flashback så kommer du fatta vad det är som pågår i Sverige.
Citera
2015-03-25, 16:04
Moderator
Chantres avatar
Våra nybyggare på prärien har nu tagit plats i kommunfullmäktige. Gissar att ventilationen gick på högvarv.

Citat:
EU-migranter och människor som stöder dem fyller Malmö kommunfullmäktige på onsdagen när politikerna debatterade hemlöshet.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/eu-migranter-protesterar-i-malmo-kommunfullmaktige/
Citera
2015-03-25, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ksdfhkj
Kan hålla med om detta. Jag var i Malmö i helgen och det kändes som att gå runt i någon pervers kombination av Sverige, Bagdad och Detroit. Skit överallt, äckliga zigenare som sitter och stinker, negergäng som stryker runt om natten och blänger hotfullt på en, såg en flock blattar som satt och skrek på engelska runt någon eld på kvällen i en träddunge, tunga droger säljs öppet, somaliehäxor i deras burkor, zigenarläger med uteliggare helt öppet osv osv.

Kändes mig inte alls trygg. Fick en liknande känsla av obehag som när jag för många år sedan befann mig i Chicago och jag och mina vänner råkade köra in i ett av de värre negerghettona.

Nu är iofs inte Stockholm eller Göteborg bättre alls utan de har bara lyckats segregera bort problemen bättre. Men då följer också att deras förorter är värre. Skulle hellre gå runt i Rosengård som faktiskt inte är sååå farligt än att sätta min fot i Husby eller Tensta.

Bra beskrivning. Lägg även till den nya "underklassen" bland etniska svenskar som växer fram i hela smeten, där man anammat amerikansk skräpkultur från MTV och Hollywood och troligen påverkats av den ekonomiska krisen och dåliga och slappa hemmaförhållande i svenska arbetar- och medelklassfamiljer år 2015. Det är hiphop-kläder, droger, tatueringar, alkohol, pitbull- och amstaffhundar som stirrar argt på alla då husse själv valt en lodisväg i livet (medvetet/omedvetet); det är rosengårdssvenska, det är "Eh mannen" i varje mening och det är ständigt slagsmål dessa emellan. Å andra sidan så tror jag många av dessa svenska lodisar bland unga är självvalt beteende.

Jag vet inte, men det snackas om islam hit och dit, när jag ser amerikansk dekadenskultur som det allra farligaste i Malmö men även i Köpenhamn är detta en vanlig företeelse i den allmänna gatubilden.

Tragiskt är vad det är. Människor har det inte lätt idag.
Senast redigerad av CarlVonSchtekare 2015-03-25 kl. 16:20.
Citera
2015-03-25, 16:50
Medlem
auchentoshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
"Sverige är förlorat" och "Malmö är förlorat" osv har man hört i en evighet nu. När ska ni ge upp? När ska ni inse att vi lever i ett fantastiskt land och att Malmö är en framtidsstad? Inser ni inte själva att ni varnat för något som aldrig händer i evigheter? När ska ni lägga om er kurs?

Flyttade från Malmö för sju år sedan och sambon, som är uppväxt i Malmö, var väl inte alltför förtjust på tanken att flytta ut. Nu är hon glad att hon inte bor i Malmö och hon har inga som helst planer på att flytta tillbaka.
Malmö har varit en framtidsstad hur länge som helst enligt många, men har det blivit bättre? Nä, det blir bara jävligare och jävligare och någon vändning finns inte i sikte.
När lägger Malmö om kursen och blir den framtidsstaden du talar dig som varm om?
Citera
2015-03-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
"Sverige är förlorat" och "Malmö är förlorat" osv har man hört i en evighet nu. När ska ni ge upp? När ska ni inse att vi lever i ett fantastiskt land och att Malmö är en framtidsstad? Inser ni inte själva att ni varnat för något som aldrig händer i evigheter? När ska ni lägga om er kurs?

En sann kommunist lägger inte om sin kurs det borde du veta.Trots att argumenten finns i verkligheten.
Citera
2015-03-25, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Våra nybyggare på prärien har nu tagit plats i kommunfullmäktige. Gissar att ventilationen gick på högvarv.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/eu-migranter-protesterar-i-malmo-kommunfullmaktige/

En kommunistisk aktion

http://www.skanskan.se/article/20150325/MALMO/150329630/1004/-/eu-migranter-fick-lamna-ahorarlaktaren

nätverket Allt åt alla.
Citera
2015-03-25, 17:53
Medlem
riskybizzys avatar
Jag har inte varit i Malmö på många år men för ca 10 år sedan var Möllevångstorget ett pittoreskt inslag i stadsbilden med fruktstånd och exotiska affärer med invandrare från alla hörn. Visst fanns det problem med missbruk etc. men på det hela taget var det en fungerande stadsdel. Möjligt att det har förändrats på senare år dock det kan jag inte uttala mig om.
Citera
2015-03-25, 18:07
Bannlyst
Citat:
Jag har inte varit i Malmö på många år men för ca 10 år sedan var Möllevångstorget ett pittoreskt inslag i stadsbilden med fruktstånd och exotiska affärer med invandrare från alla hörn. Visst fanns det problem med missbruk etc. men på det hela taget var det en fungerande stadsdel. Möjligt att det har förändrats på senare år dock det kan jag inte uttala mig om.

Du menar ett område för dina barn att växa upp i?

För att bedöma om något område är bra eller anus, så ställer man den rimliga avgörande frågan: Kan jag tänka mig att mina barn skall bo, växa upp och gå i skolan i detta området? Om ja, då är det ett bra område. Om nej, dåligt område.

Ett bra område är inte per automatik ett bra område för att där är fruktstånd, billigt knark och billiga luder på krogarna och annat av mer spänningskaraktär som lite gatuvåld, våldtäkter på smågatorna runt om torget, vilket faktiskt karakteriserar Möllan.

Så inte en chans på långa vägar att Möllan är ett bra område. Har länge ansetts som Sveriges farligaste område och smutsigaste knarkområde för trashfolk och annat löst myskofolk.
Senast redigerad av CarlVonSchtekare 2015-03-25 kl. 18:14.
Citera
2015-03-25, 18:17
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSchtekare
Du menar ett område för dina barn att växa upp i?

För att bedöma om något område är bra eller anus, så ställer man den rimliga avgörande frågan: Kan jag tänka mig att mina barn skall bo, växa upp och gå i skolan i detta området? Om ja, då är det ett bra område. Om nej, dåligt område.

Ett bra område är inte per automatik ett bra område för att där är fruktstånd, billigt knark och billiga luder på krogarna och annat av mer spänningskaraktär som lite gatuvåld, våldtäkter på smågatorna runt om torget, vilket faktiskt karakteriserar Möllan.

Så inte en chans på långa vägar att Möllan är ett bra område. Har länge ansetts som Sveriges farligaste område och smutsigaste knarkområde för trashfolk och annat löst myskofolk.

Finns väl också en hel del yngre svenskfödda som vill ha lite av den internationella atmosfären som söker sig dit. Så var det i alla fall på min tid. Visst finns det utmaningar att ta tag i men hopplöst är det inte!
Citera
2015-03-25, 18:19
Bannlyst
Citat:
Finns väl också en hel del yngre svenskfödda som vill ha lite av den internationella atmosfären som söker sig dit. Så var det i alla fall på min tid. Visst finns det utmaningar att ta tag i men hopplöst är det inte!

Det är svenskar som flyttar därifrån sen ut till vita medelklassförorterna så fort de får barn och lekt av sig på Möllan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in