2014-10-04, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Malmö är först ut, Malmö ligger 10 år före övriga Sverige och visar övriga Sverige vad som komma skall, skeptikerna ser mörka moln medan andra med positiva ögon ser hur det tidigare svenska samhället snabbt förändras till en smältdegel, en mix av människor och olika kulturer etc.

Malmö har under dom senaste åren genomgått en mycket omfattande förändring, det finns en påtaglig skillnad mellan Malmö och övriga städer i Sverige, Malmö känns inte alls som en svensk stad utan kännetecknas av en internationell karaktär, detta märker nog dom flesta svenskar av som kommer på besök till Malmö för första gången.

Skillnaden består av en massa olika intryck som gör staden till vad den är, Malmö är en stad som har vissa utmaningar på det sociala planet samt till viss del ekonomiska problem, även dom negativa sakerna ger såklart staden ifråga en viss prägel, positivt som negativt.

Malmö bjuder på en i Sverige unik känsla, en stad som kännetecknas av en exotisk atmosfär med blandade kulturer, en helt osvensk mentalitet, en hetsig trafikkultur, lite sunkigt och smutsigt, områden som är slitna och nergångna, fattiga stadsdelar, billiga horor, nedklottrade fasader och hög kriminalitet.

Detta gör Malmö unikt i Sverige, Malmö är ingen steril och tråkig stad med en präktig fasad, Malmö är äkta och osminkad och visar den ibland så brutala verkligheten, här ser du en levande stad som både visar sina positiva och negativa sidor , en spännande och intressant stad och samtidigt väldigt, väldigt osvensk.

Varför svarade du inte? Retorisk fråga.
Vem försöker du lura? Är du ett SvP-troll?

Edit,
Om du nu är seriös och inte ett troll, förklara för mig varför Malmö är i behov av över 4.000.000.000kr/år i statligt stöd! Borde inte Malmö som en multikulti-dröm bidra till ANDRA kommuner - tex Vellinge och Lomma där det bor i princip bara svenskar?
Senast redigerad av Valspurten-SD 2014-10-04 kl. 21:16.
Citera
2014-10-04, 21:13
Medlem
Citat:
Malmö är först ut, Malmö ligger 10 år före övriga Sverige och visar övriga Sverige vad som komma skall, skeptikerna ser mörka moln medan andra med positiva ögon ser hur det tidigare svenska samhället snabbt förändras till en smältdegel, en mix av människor och olika kulturer etc.

Malmö har under dom senaste åren genomgått en mycket omfattande förändring, det finns en påtaglig skillnad mellan Malmö och övriga städer i Sverige, Malmö känns inte alls som en svensk stad utan kännetecknas av en internationell karaktär, detta märker nog dom flesta svenskar av som kommer på besök till Malmö för första gången.

Skillnaden består av en massa olika intryck som gör staden till vad den är, Malmö är en stad som har vissa utmaningar på det sociala planet samt till viss del ekonomiska problem, även dom negativa sakerna ger såklart staden ifråga en viss prägel, positivt som negativt.

Malmö bjuder på en i Sverige unik känsla, en stad som kännetecknas av en exotisk atmosfär med blandade kulturer, en helt osvensk mentalitet, en hetsig trafikkultur, lite sunkigt och smutsigt, områden som är slitna och nergångna, fattiga stadsdelar, billiga horor, nedklottrade fasader och hög kriminalitet.

Detta gör Malmö unikt i Sverige, Malmö är ingen steril och tråkig stad med en präktig fasad, Malmö är äkta och osminkad och visar den ibland så brutala verkligheten, här ser du en levande stad som både visar sina positiva och negativa sidor , en spännande och intressant stad och samtidigt väldigt, väldigt osvensk.

Jo nog är Malmö unikt med en styrning som inte kan/vill se problemen, som lever på konstgjord andning..
Malmöstad kostar 11 miljarder att driva årligen, skatteintäkterna är 5,5 miljarder, utjämningsbidraget 4,5 miljarder dvs vi går back 1 miljard om året dessutom har vi en förvaltning som räknar så jävla dåligt att skit projekt går 100 miljoner back, om detta inte är mörkad finansiering(något jävla muslim land som köper våra politiker) så veti fan, vi pratar om miljarder.......................
Jamme Stjärtfäldt snackar om skattehöjning hm det får väl bli ca 20% då eller..............
Senast redigerad av Gimbal 2014-10-04 kl. 21:16.
Citera
2014-10-04, 22:00
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD

Edit,
Om du nu är seriös och inte ett troll, förklara för mig varför Malmö är i behov av över 4.000.000.000kr/år i statligt stöd! Borde inte Malmö som en multikulti-dröm bidra till ANDRA kommuner - tex Vellinge och Lomma där det bor i princip bara svenskar?

Jag har aldrig påstått att Malmö eller Malmös utveckling skulle leda till ekonomisk framgång.
En stad/ett land kan ha andra positiva sidor istället för ekonomiskt välstånd och hög välfärd etc.

Mycket handlar i grunden om livskvalitet.
Var tror du man har högst livskvalitet, i en bruksort i norrland med 100 % etniska svenskar, ingen kriminalitet och en hög och fungerande välfärd, eller i Malmös kaotiska exotiska smältdegel?
Citera
2014-10-04, 22:15
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att Malmö eller Malmös utveckling skulle leda till ekonomisk framgång.
En stad/ett land kan ha andra positiva sidor istället för ekonomiskt välstånd och hög välfärd etc.

Var tror du man har högst livskvalitet, i en bruksort i norrland med 100 % etniska svenskar, ingen kriminalitet och en hög och fungerande välfärd, eller i Malmös kaotiska exotiska smältdegel?

Beror väl på vad man menar med "livskvalitet"...?...exempelvis om man gillar natur, enslighet, ingen kriminalitet och fungerande välfärd så är väl en norrländsk bruksort exemplarisk ?...

Gillar man tex billiga horor, fattiga nedslitna stadsdelar, hög kriminalitet och många muslimer så är väl Malmö the Place to be antar jag...
Fast å andra sidan så har man ju hela mellanöstern och Nordafrika till sitt förfogande om man är lagd åt det hållet...krig och getknullande får man ju som bonus där...något som väl mig veterligen ej ännu förekommer i så stor utsträckning i malmö stad...
Citera
2014-10-04, 22:18
Bannlyst
Citat:

Vad tror du själv? Nu tror jag förvisso att du är berusad och inte riktigt vet vad du skriver men ändå...
Citera
2014-10-04, 22:18
Medlem
harrowdownhills avatar
Citat:

Frågan är om "livskvaliteten" kommer bestå om bidragskranen från övriga kommuner stryps, den som håller spänningen igång? Då kanske bruksorten blir mer lockande..
Citera
2014-10-04, 23:14
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:

Jo det har du rätt i, Malmö visar verkligen hur förfallet av välfädstaten Sverige kommer se ut om 10 år, skrämmande är det.

Citat:

Jag vill inte ens kalla det internationell karaktär, snarare kaosartad karaktär med no go zones och gated communitys i centrala delarna av staden. Inte bra.
Många som besöker Malmö blir skrämda av förfallet.

Citat:

Inga kommentarer, Malmö ligger på minus i ekonomin.

Citat:

Blandade kulturer?
I Rosengård bor där i stort sett Inga etnisk svenskar mer som det gjorde på 70 talet, alla har flyttat pga invandrarna.
Och i de svenska områdena med små villor bor det i stort sett Inga invandrare.
Möllevången i synnerhet är nog det ända område som egentligen är blandat 50/50, men tyvärr består den "svenska halvan av V, MP och Fi galningar, så det går inte att räkna dessa antivita som svenskar trots att det står "svensk" på födelsebeviset.
Men tycker man om att bo i slummen så varsågod, jag hindrar inte dig/er.
Citat:

Levande stad? Hur kan det vara en levande stad när som jag tidigare nämnde finns både no go zones och gated communitys i centrala delarna?
Seved, no go zone, och utmed Lönngatan och även på Annelund gated communitys? Känns inte direkt öppet och levande.

Citat:

Nä med den utvecklingen Malmö har just nu så kommer det bli Europas största slumområde, det är ju verkligen något att se fram emot, eller????

Citat:

Enklaste frågan hittills.
Norrland med sin orörda natur och bibehållna svenska kultur, ingen kriminalitet och framförallt tryggheten.
Malmös enligt dig exotiska smältdegel kommer brista till slut och då är det inte skoj med mångkulturen mer.
Än så länge är Malmö relativt befriade från Husby/Rinkeby upplopp, men det kommer sanna mina ord det kommer, var så säker.

En personlig fråga, bor du i Malmö? Räcker med ett ja eller nej.
Jag bor inte i Malmö men rör mig i slumområdena ofta pga vänner och bekanta i dessa stadsdelar, intressanta är att många av dem är V, men ingen av dem umgås med invandrare utöver köp av smuggelcigg och falafel inköp.
Invandrare blandar sig inte med svenskar och svenskar blandar sig inte med invandrare i Malmö, det är bara skrönor att alla går så bra ihop där.
Citera
2014-10-04, 23:20
Medlem
Citat:
Nej, det är ingen fantastisk stad men det är den mest intressanta, exotiska, internationella och spännande staden i Sverige.

Ur ett internationellt perspektiv är Malmö däremot bara en stad i mängden, finns massor av likvärdiga städer i Europa, Marseille i Frankrike är en av dom tex.

Men, som sagt, Malmö är utan tvekan den bästa staden i Sverige för den som föraktar det etniskt svenska, och vi som föraktar det etniskt svenska är ganska många i dagens Sverige.

Malmös utveckling ligger alltså i tiden, ett samhälle och dess invånare förändras med tiden, detta innefattar en naturlig förändring i samhället, dess kultur, mentalitet, demografi samt samt sociala och ekonomiska förändringar.
Du är en väldigt trevlig snubbe men....vad är det du säger? Nånting får mig att tro att du som reser till Tyskland en del, och kanske lite mer hit och dit vad det verkar, och kallar dig toffelhjälte inte riktigt fattar läget när du tycker Marseille är coolt numer. Frågan är om du ser kartan eller verkligheten?
Förakta det etniskt svenska? Jag är föraktad av dig för att jag är en svensk? Även om du inte är etniskt svensk så är du nog den som jag ser som den mest moderna svensken här. Och vad säger det?
Citera
2014-10-04, 23:35
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks

En personlig fråga, bor du i Malmö?

Jag bor i Hamburg samt i en mindre stad i närheten av Malmö, är i Malmö väldigt ofta och kan staden innan och utantill, känner både till Malmös för och nackdelar som sagt.
Citera
2014-10-04, 23:38
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Jag bor i Hamburg samt i en mindre stad i närheten av Malmö, är i Malmö väldigt ofta och kan staden innan och utantill, känner både till Malmös för och nackdelar som sagt.

Okej som jag misstänkte, och i Hamburg ligger Rote Flora nära till hjärtat eller hur? hehe

Och mina övriga påståenden, har du några kommentarer på de?
Citera
2014-10-05, 01:49
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Okej som jag misstänkte, och i Hamburg ligger Rote Flora nära till hjärtat eller hur? hehe

Hela stadsdelen Sternschanze är underbar, finns mycket värme och kärlek där
Citera
2014-10-05, 05:49
Medlem
Män med afrikanskt utseende rånade rumänska kvinnor

http://avpixlat.info/2014/10/04/man-med-afrikanskt-utseende-ranade-rumanska-kvinnor/

Skott avlossades mot lägenhet

http://avpixlat.info/newsdesk/malmo-skott-avlossades-mot-lagenhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in