Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Malmö är först ut, Malmö ligger 10 år före övriga Sverige och visar övriga Sverige vad som komma skall, skeptikerna ser mörka moln medan andra med positiva ögon ser hur det tidigare svenska samhället snabbt förändras till en smältdegel, en mix av människor och olika kulturer etc.
Jo det har du rätt i, Malmö visar verkligen hur förfallet av välfädstaten Sverige kommer se ut om 10 år, skrämmande är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Malmö har under dom senaste åren genomgått en mycket omfattande förändring, det finns en påtaglig skillnad mellan Malmö och övriga städer i Sverige, Malmö känns inte alls som en svensk stad utan kännetecknas av en internationell karaktär, detta märker nog dom flesta svenskar av som kommer på besök till Malmö för första gången.
Jag vill inte ens kalla det internationell karaktär, snarare kaosartad karaktär med no go zones och gated communitys i centrala delarna av staden. Inte bra.
Många som besöker Malmö blir skrämda av förfallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Skillnaden består av en massa olika intryck som gör staden till vad den är, Malmö är en stad som har vissa utmaningar på det sociala planet samt till viss del ekonomiska problem, även dom negativa sakerna ger såklart staden ifråga en viss prägel, positivt som negativt.
Inga kommentarer, Malmö ligger på minus i ekonomin.
Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Malmö bjuder på en i Sverige unik känsla, en stad som kännetecknas av en exotisk atmosfär med blandade kulturer, en helt osvensk mentalitet, en hetsig trafikkultur, lite sunkigt och smutsigt, områden som är slitna och nergångna, fattiga stadsdelar, billiga horor, nedklottrade fasader och hög kriminalitet.
Blandade kulturer?
I Rosengård bor där i stort sett Inga etnisk svenskar mer som det gjorde på 70 talet, alla har flyttat pga invandrarna.
Och i de svenska områdena med små villor bor det i stort sett Inga invandrare.
Möllevången i synnerhet är nog det ända område som egentligen är blandat 50/50, men tyvärr består den "svenska halvan av V, MP och Fi galningar, så det går inte att räkna dessa antivita som svenskar trots att det står "svensk" på födelsebeviset.
Men tycker man om att bo i slummen så varsågod, jag hindrar inte dig/er.
Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Detta gör Malmö unikt i Sverige, Malmö är ingen steril och tråkig stad med en präktig fasad, Malmö är äkta och osminkad och visar den ibland så brutala verkligheten, här ser du en levande stad som både visar sina positiva och negativa sidor , en spännande och intressant stad och samtidigt väldigt, väldigt osvensk.
Levande stad? Hur kan det vara en levande stad när som jag tidigare nämnde finns både no go zones och gated communitys i centrala delarna?
Seved, no go zone, och utmed Lönngatan och även på Annelund gated communitys? Känns inte direkt öppet och levande.
Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Jag har aldrig påstått att Malmö eller Malmös utveckling skulle leda till ekonomisk framgång.
En stad/ett land kan ha andra positiva sidor istället för ekonomiskt välstånd och hög välfärd etc.
Nä med den utvecklingen Malmö har just nu så kommer det bli Europas största slumområde, det är ju verkligen något att se fram emot, eller????
Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Mycket handlar i grunden om livskvalitet.
Var tror du man har högst livskvalitet, i en bruksort i norrland med 100 % etniska svenskar, ingen kriminalitet och en hög och fungerande välfärd, eller i Malmös kaotiska exotiska smältdegel?
Enklaste frågan hittills.
Norrland med sin orörda natur och bibehållna svenska kultur, ingen kriminalitet och framförallt tryggheten.
Malmös enligt dig exotiska smältdegel kommer brista till slut och då är det inte skoj med mångkulturen mer.
Än så länge är Malmö relativt befriade från Husby/Rinkeby upplopp, men det kommer sanna mina ord det kommer, var så säker.
En personlig fråga, bor du i Malmö? Räcker med ett ja eller nej.
Jag bor inte i Malmö men rör mig i slumområdena ofta pga vänner och bekanta i dessa stadsdelar, intressanta är att många av dem är V, men ingen av dem umgås med invandrare utöver köp av smuggelcigg och falafel inköp.
Invandrare blandar sig inte med svenskar och svenskar blandar sig inte med invandrare i Malmö, det är bara skrönor att alla går så bra ihop där.