2015-03-24, 09:19
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Flyttade till Dockan, från det kulturberikade Sofielund.

hehe, ovanligt, då ingen frivilligt vill bo på Sofielund och då är man fast där
Citera
2015-03-24, 11:13
Medlem
spoilers avatar
3,5 miljoner sparas in på sjuka för att det saknas pengar – 5,6 miljoner läggs på zigenare istället

http://petterssonsblogg.se/2015/03/24/35-miljoner-sparas-in-pa-sjuka-for-att-det-saknas-pengar-56-miljoner-laggs-pa-zigenare-istallet/
Citera
2015-03-24, 16:04
Medlem
En svensk-utländsk journalist om Sverige och Malmö i - Return to a foreign land.

https://www.youtube.com/watch?v=478Phr-3ahs
Citera
2015-03-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Flyttade till Dockan, från det kulturberikade Sofielund.
Så får andra bo kvar i skiten han har skapat
Citera
2015-03-24, 19:18
Medlem
Borgarbohemens avatar
"Sverige är förlorat" och "Malmö är förlorat" osv har man hört i en evighet nu. När ska ni ge upp? När ska ni inse att vi lever i ett fantastiskt land och att Malmö är en framtidsstad? Inser ni inte själva att ni varnat för något som aldrig händer i evigheter? När ska ni lägga om er kurs?
Citera
2015-03-24, 19:57
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
staden är skitig, det städas för dålligt elelr det skitas ner mer , troligen bådadera, runt Möllan,
detblir mindre och mindre folk som vill betala 1 miljon för att bo runt Möllan, Södervärn, Dalaplan, Nobeltporget, alla dessa områden är körda,

Som stockholmare och förstagångsbesökare fick man ett väldigt smutsigt och rått intryck. Hur många kommer vara beredda att betala miljonbelopp i framtiden för bostadsrätt för att bo där liksom ?
Citera
2015-03-24, 23:54
Medlem
https://affes.wordpress.com/2014/07/01/utlandsk-bakgrund-i-majoritet-i-malmo/

Såhär ser statistiken ut över fördelningen av malmöbor med svensk respektive utländsk härkomst, särskilt den nedre kurvan visar hur det ser ut framöver.
Detta var 2013, troligen är andelen med utländsk bakgrund mer än 60% nu gissar jag.
Men jag undrar var man hittar statistik över hur det ser ut idag, 2015?
Citera
2015-03-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
"Sverige är förlorat" och "Malmö är förlorat" osv har man hört i en evighet nu. När ska ni ge upp? När ska ni inse att vi lever i ett fantastiskt land och att Malmö är en framtidsstad? Inser ni inte själva att ni varnat för något som aldrig händer i evigheter? När ska ni lägga om er kurs?

Du kanske har missat att staden går ungefär 4.5 miljarder back varje år? Om det är en framtidsstad så kommer Sveriges ekonomi snart vara lika dålig som Greklands. Tur att staten stötar genom utjämningsbidraget annars hade mångkulturexperimentet aldrig existerat.

Är det de olika lukterna, språken, kebab/falafel-haken och hudfärgerna du syftar på när du snackar om hur fantastiskt det är ?

Snälla hjälp mig förstå det underbara. Mig veterligen har inte den mångkulturella sidan av Malmö något att komma med. Sen finns det såklart andra delar av staden som är trevliga där man hade kunnat tänka sig att bo.
Citera
2015-03-25, 00:22
Medlem
ksdfhkjs avatar
Citat:
staden är skitig, det städas för dålligt elelr det skitas ner mer , troligen bådadera, runt Möllan,
detblir mindre och mindre folk som vill betala 1 miljon för att bo runt Möllan, Södervärn, Dalaplan, Nobeltporget, alla dessa områden är körda,

Kan hålla med om detta. Jag var i Malmö i helgen och det kändes som att gå runt i någon pervers kombination av Sverige, Bagdad och Detroit. Skit överallt, äckliga zigenare som sitter och stinker, negergäng som stryker runt om natten och blänger hotfullt på en, såg en flock blattar som satt och skrek på engelska runt någon eld på kvällen i en träddunge, tunga droger säljs öppet, somaliehäxor i deras burkor, zigenarläger med uteliggare helt öppet osv osv.

Kändes mig inte alls trygg. Fick en liknande känsla av obehag som när jag för många år sedan befann mig i Chicago och jag och mina vänner råkade köra in i ett av de värre negerghettona.

Nu är iofs inte Stockholm eller Göteborg bättre alls utan de har bara lyckats segregera bort problemen bättre. Men då följer också att deras förorter är värre. Skulle hellre gå runt i Rosengård som faktiskt inte är sååå farligt än att sätta min fot i Husby eller Tensta.
Citera
2015-03-25, 00:44
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:

Det är också min uppfattning efter att ha tagit en promenad i området.
Citera
2015-03-25, 02:52
Medlem
20 åring ihjälskuten på Bellevugården.....

http://www.expressen.se/kvallsposten/man-i-20-arsaldern-dod-efter-skott-i-malmo/

Va faen öppna era hjärtan elr bend over............
Citera
2015-03-25, 02:55
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksdfhkj
Kan hålla med om detta. Jag var i Malmö i helgen och det kändes som att gå runt i någon pervers kombination av Sverige, Bagdad och Detroit. Skit överallt, äckliga zigenare som sitter och stinker, negergäng som stryker runt om natten och blänger hotfullt på en, såg en flock blattar som satt och skrek på engelska runt någon eld på kvällen i en träddunge, tunga droger säljs öppet, somaliehäxor i deras burkor, zigenarläger med uteliggare helt öppet osv osv.

Kändes mig inte alls trygg. Fick en liknande känsla av obehag som när jag för många år sedan befann mig i Chicago och jag och mina vänner råkade köra in i ett av de värre negerghettona.

Nu är iofs inte Stockholm eller Göteborg bättre alls utan de har bara lyckats segregera bort problemen bättre. Men då följer också att deras förorter är värre. Skulle hellre gå runt i Rosengård som faktiskt inte är sååå farligt än att sätta min fot i Husby eller Tensta.

Det här låter ju kraftigt överdrivet.
Kan ju bara inte vara sant för då tror jag att politikerna i Malmö hade fått känna att de lever!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in