Citat:
Ursprungligen postat av
rex144
staden är skitig, det städas för dålligt elelr det skitas ner mer , troligen bådadera, runt Möllan,
detblir mindre och mindre folk som vill betala 1 miljon för att bo runt Möllan, Södervärn, Dalaplan, Nobeltporget, alla dessa områden är körda,
Kan hålla med om detta. Jag var i Malmö i helgen och det kändes som att gå runt i någon pervers kombination av Sverige, Bagdad och Detroit. Skit överallt, äckliga zigenare som sitter och stinker, negergäng som stryker runt om natten och blänger hotfullt på en, såg en flock blattar som satt och skrek på engelska runt någon eld på kvällen i en träddunge, tunga droger säljs öppet, somaliehäxor i deras burkor, zigenarläger med uteliggare helt öppet osv osv.
Kändes mig inte alls trygg. Fick en liknande känsla av obehag som när jag för många år sedan befann mig i Chicago och jag och mina vänner råkade köra in i ett av de värre negerghettona.
Nu är iofs inte Stockholm eller Göteborg bättre alls utan de har bara lyckats segregera bort problemen bättre. Men då följer också att deras förorter är värre. Skulle hellre gå runt i Rosengård som faktiskt inte är sååå farligt än att sätta min fot i Husby eller Tensta.