2014-10-05, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Män med afrikanskt utseende rånade rumänska kvinnor

http://avpixlat.info/2014/10/04/man-med-afrikanskt-utseende-ranade-rumanska-kvinnor/

(FB) Fyra afrikaner rånar kvinnor och låser in dem. Mysko. Stensjögatan i Malmö! 1/10
Citera
2014-10-05, 14:45
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jo det har du rätt i, Malmö visar verkligen hur förfallet av välfädstaten Sverige kommer se ut om 10 år, skrämmande är det.

Jag vill inte ens kalla det internationell karaktär, snarare kaosartad karaktär med no go zones och gated communitys i centrala delarna av staden. Inte bra.
Många som besöker Malmö blir skrämda av förfallet.

Inga kommentarer, Malmö ligger på minus i ekonomin.

Blandade kulturer?
I Rosengård bor där i stort sett Inga etnisk svenskar mer som det gjorde på 70 talet, alla har flyttat pga invandrarna.
Och i de svenska områdena med små villor bor det i stort sett Inga invandrare.
Möllevången i synnerhet är nog det ända område som egentligen är blandat 50/50, men tyvärr består den "svenska halvan av V, MP och Fi galningar, så det går inte att räkna dessa antivita som svenskar trots att det står "svensk" på födelsebeviset.
Men tycker man om att bo i slummen så varsågod, jag hindrar inte dig/er.

Levande stad? Hur kan det vara en levande stad när som jag tidigare nämnde finns både no go zones och gated communitys i centrala delarna?
Seved, no go zone, och utmed Lönngatan och även på Annelund gated communitys? Känns inte direkt öppet och levande.

Nä med den utvecklingen Malmö har just nu så kommer det bli Europas största slumområde, det är ju verkligen något att se fram emot, eller????

Enklaste frågan hittills.
Norrland med sin orörda natur och bibehållna svenska kultur, ingen kriminalitet och framförallt tryggheten.
Malmös enligt dig exotiska smältdegel kommer brista till slut och då är det inte skoj med mångkulturen mer.
Än så länge är Malmö relativt befriade från Husby/Rinkeby upplopp, men det kommer sanna mina ord det kommer, var så säker.

En personlig fråga, bor du i Malmö? Räcker med ett ja eller nej.
Jag bor inte i Malmö men rör mig i slumområdena ofta pga vänner och bekanta i dessa stadsdelar, intressanta är att många av dem är V, men ingen av dem umgås med invandrare utöver köp av smuggelcigg och falafel inköp.
Invandrare blandar sig inte med svenskar och svenskar blandar sig inte med invandrare i Malmö, det är bara skrönor att alla går så bra ihop där.

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Hela stadsdelen Sternschanze är underbar, finns mycket värme och kärlek där

Svara på mina frågor/påstående om Malmö. NU!!!
Citera
2014-10-05, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag har aldrig påstått att Malmö eller Malmös utveckling skulle leda till ekonomisk framgång.
En stad/ett land kan ha andra positiva sidor istället för ekonomiskt välstånd och hög välfärd etc.

Mycket handlar i grunden om livskvalitet.
Var tror du man har högst livskvalitet, i en bruksort i norrland med 100 % etniska svenskar, ingen kriminalitet och en hög och fungerande välfärd, eller i Malmös kaotiska exotiska smältdegel?
Helt klart i en bortglömd bruksort i Norrland utan skrik-blattar och transvestithoror.
Citera
2014-10-05, 21:31
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/mastarna-hyllas-pa-stadion-i-kvall/
godis
Citera
2014-10-05, 23:09
Medlem
Hemi57s avatar
..fattar ni inte att "BAB7" driver med allt och alla när det gäller denna tråd..?
Citera
2014-10-05, 23:49
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
..fattar ni inte att "BAB7" driver med allt och alla när det gäller denna tråd..?

Säg inte det, vänstertomtarna i Malmö är så där rökta i pallet. Dom lever i en illusion. Jag vet jag har träffat såna här personer och denna stämmer in precis på alla punkter.
Citera
2014-10-06, 01:13
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jo det har du rätt i, Malmö visar verkligen hur förfallet av välfädstaten Sverige kommer se ut om 10 år, skrämmande är det.

Jag vill inte ens kalla det internationell karaktär, snarare kaosartad karaktär med no go zones och gated communitys i centrala delarna av staden. Inte bra.
Många som besöker Malmö blir skrämda av förfallet.

Inga kommentarer, Malmö ligger på minus i ekonomin.

Blandade kulturer?
I Rosengård bor där i stort sett Inga etnisk svenskar mer som det gjorde på 70 talet, alla har flyttat pga invandrarna.
Och i de svenska områdena med små villor bor det i stort sett Inga invandrare.
Möllevången i synnerhet är nog det ända område som egentligen är blandat 50/50, men tyvärr består den "svenska halvan av V, MP och Fi galningar, så det går inte att räkna dessa antivita som svenskar trots att det står "svensk" på födelsebeviset.
Men tycker man om att bo i slummen så varsågod, jag hindrar inte dig/er.

Levande stad? Hur kan det vara en levande stad när som jag tidigare nämnde finns både no go zones och gated communitys i centrala delarna?
Seved, no go zone, och utmed Lönngatan och även på Annelund gated communitys? Känns inte direkt öppet och levande.

Nä med den utvecklingen Malmö har just nu så kommer det bli Europas största slumområde, det är ju verkligen något att se fram emot, eller????

Enklaste frågan hittills.
Norrland med sin orörda natur och bibehållna svenska kultur, ingen kriminalitet och framförallt tryggheten.
Malmös enligt dig exotiska smältdegel kommer brista till slut och då är det inte skoj med mångkulturen mer.
Än så länge är Malmö relativt befriade från Husby/Rinkeby upplopp, men det kommer sanna mina ord det kommer, var så säker.

En personlig fråga, bor du i Malmö? Räcker med ett ja eller nej.
Jag bor inte i Malmö men rör mig i slumområdena ofta pga vänner och bekanta i dessa stadsdelar, intressanta är att många av dem är V, men ingen av dem umgås med invandrare utöver köp av smuggelcigg och falafel inköp.
Invandrare blandar sig inte med svenskar och svenskar blandar sig inte med invandrare i Malmö, det är bara skrönor att alla går så bra ihop där.

1. Många företag lämnar Sverige eller går i konkurs av olika anledningar,och det finns många fler skäl till att Sverige nu hamnar på efterkälken jämfört med andra västeuropeiska länder, invandringen är kostsam det vet jag också men den kan ge värde i annat än en stark ekonomi.
Sverige kommer vara fattigare om 10 år men rikare på upplevelser och atmosfär, mer som i sydligare länder.

2. En smått kaosartad karaktär kan även vara positivt, i Malmö kan man känna av detta väldigt osvenska kaoset exempelvis i form av en hetsig trafikkultur med snabba omkörningar och tutande och att man parkerar som man har lust till.

Jag tror inte att den svenska förstagångsbesökaren blir skrämd av Malmö, kanske lite förvånad men det väcker nog också en viss nyfikenhet och besökaren lär ju även känna av den exotiska atmosfären som finns i staden, sen är det ju som med allt annat, efter ett tag så vänjer man sig ju!

3. Visst finns en viss segregation i staden, det finns heller ingen tendens att den skulle minska, likaså gäller detta även den omfattande fattigdomen och kriminaliteten men felet är att man då jämför med ett Sverige som inte finns längre, glöm "gammelsverige" för det är dött och begravet, i Malmö växer ett nytt Sverige fram, ett Sverige som bygger på mångkultur och öppenhet.

Här erbjuds något helt annat än det traditionella svenska samhället, upplevelsen Malmö bjuder på samma känsla, mentalitet och utbud av varor och tjänster som vi hittar i andra mer exotiska länder.
Citera
2014-10-06, 01:16
Medlem
Northerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Inget, med tanke på hur många som överdriver om Södertälje så antar jag att det gäller detsamma Malmö.
Slöddertälje är värre än Malmö
Citera
2014-10-06, 18:21
Medlem
8000! Barn med utländsk härkomst finns just nu i Malmö. De är i sådan majoritet att endast 25% nås av hemsptåksundervisningen. Så för att råda bot på detta ska medel tas fram för att integrera hemspråket i den dagliga verksamheten. Detta enligt ett brev från kommunen. Detta måste ju betyda att svenskan numera anses vara sekundärt språk och att svenska barn kommer få egen undervisning när arabiska blir modersmålet för alla(h)
Citera
2014-10-07, 15:59
Medlem
Ung babbe skjuten vid Bellevuegården(Stadiongatan-Lorensborsgatan)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19659547.ab
Citera
2014-10-07, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gimbal
Ung babbe skjuten vid Bellevuegården(Stadiongatan-Lorensborsgatan)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19659547.ab

Kan inte se videon, är det därifrån din info om att offret är en utländsk kille kommer?
Citera
2014-10-07, 17:21
Medlem
För två år sedan hamnade S-politikern Adrian Kaba i blåsväder och tvingades be om ursäkt för att han i en ledare i S-tidningen Tro & politik ”judisk-europeisk högerextremistisk sammansvärjning”, något han sedan höll med om skulle kunna uppfattas som antisemitiskt.
För någon vecka sedan hamnade Kaba i nytt blåsväder när SDS berättade att han i en diskussion på Facebook uttalat sig om att Islamiska staten, IS, egentligen har tränats av den israeliska underrättelsetjänsten, Mossad.

http://www.skanskan.se/article/20141007/MALMO/141009558/1004/-/intern-s-kritik-mot-adrian-kaba--

S göder antisemiter du betalar.

Rånades och knivskars

Den gripne är 19 år gammal och känd av polisen sedan tidigare. Rånoffret fördes till SUS för vård. Han hade skärskador i armar och bröstet.

http://www.skanskan.se/article/20141007/MALMO/141009543/1004/-/ranades-och-knivskars---en-gripen
Senast redigerad av ascheberg 2014-10-07 kl. 17:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in