2010-11-18, 18:37
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Haha, hade Malmö varit en 100% blattestad så hade den sett ut som Baghdad inom en snart framtid. Det är dem svenskar som bor kvar i stan som ändå gör att staden lever med sina företag, affärer och ekonomi!

Inom 10 år är det Bagdad !

Kommer man då på motorvägen från lund kommer man att se utbrända bilvrak och sopor längs vägkanten innan man når Basaren.
På natten lyser dom grälla lamprna över Basren medan streck av spårljuskulor avtecknar sig mot natthimlen.

Det är bara en tidsfråga innan det är över 95% "gäster" i Malmö
Citera
2010-11-18, 18:43
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Du måste gilla sadomachosism eftersom du är för fri invandring vilket innebär att du vill bli ännu mer och oftare misshandlad än vad du blivit.
Nej och fri invandring behöver inte innebära mer våld med rätt integrationspolitik. Lyckligtvis finns det fler städer i Sverige, har alltid gillat Vellinge starkt. En trevlig och lugn stad där jag alltid känner mig trygg, om jag i framtiden skulle bo permanent i Skåne igen lär det knappast bli Malmö utan det lär bli Vellinge då det som sagt är betydligt lugnare och tryggare där.
Citera
2010-11-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Nej och fri invandring behöver inte innebära mer våld med rätt integrationspolitik. Lyckligtvis finns det fler städer i Sverige, har alltid gillat Vellinge starkt. En trevlig och lugn stad där jag alltid känner mig trygg, om jag i framtiden skulle bo permanent i Skåne igen lär det knappast bli Malmö utan det lär bli Vellinge då det som sagt är betydligt lugnare och tryggare där.

Gissa varför det är lugnare där?
Citera
2010-11-18, 18:52
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Gissa varför det är lugnare där?
Uppenbarlige pga av att antalet våldsamma och stökiga individer är mindre där än i Malmö.
Citera
2010-11-18, 18:53
Medlem
Citat:

I 30 år har man försökt integrera utlänningar i Sverige men bara arbetskraftinvandrarna från 60 och 70-talet har i viss mån blivit integrerade. Säger inte detta dig någonting? Vill du ha det som i USA där man byggar murar runt ghettona och vita villaområden för att skydda sig?`Det verkar nämligen så när man läser vad du har skrivit. Du vill inte befatta dig med problemen utan vill bara göra de rika rikare och de fattiga fattigare? För så kommer det bli med fri invandring. Du är precis som alla journalister och politiker som totalt skiter i alla dom som har det svårt och lever fattigt i miljonprogramområdena. Du borde skämmas.
Senast redigerad av Pazzamo 2010-11-18 kl. 18:57.
Citera
2010-11-18, 18:56
Medlem
Orzions avatar
Citat:
I 30 år har man försökt integrera utlänningar i Sverige men bara arbetskraftinvandrarna från 60 och 70-talet har blivit väl integerade. Säger inte detta dig någonting? Vill du ha det som i USA där man byggar murar runt ghettona och vita villaområden för att skydda sig?`Det verkar nämligen så när man läser vad du har skrivit. Du vill inte befatta dig med problemen utan vill bara göra de rika rikare och de fattiga fattigare? För så kommer det bli med fri invandring. Du är precis som alla journalister och politiker som totalt skiter i alla dom som har det svårt och lever fattigt i miljonprogramområdena. Du borde skämmas.
Olyckligtvis har jag ingen möjlighet att fatta politiska beslut. Utan jag får helt enkelt liksom nästan alla andra leva med de beslut våra politiker fattar. Tills de får ordning på integrationspolitiken vilket är möjligt med tydliga liberala förändringar. Får man helt enkelt försöka göra det bästa av situationen.
Citera
2010-11-18, 18:57
Medlem
Citat:
I 30 år har man försökt integrera utlänningar i Sverige men bara arbetskraftinvandrarna från 60 och 70-talet har blivit väl integerade. Säger inte detta dig någonting? Vill du ha det som i USA där man byggar murar runt ghettona och vita villaområden för att skydda sig?`Det verkar nämligen så när man läser vad du har skrivit. Du vill inte befatta dig med problemen utan vill bara göra de rika rikare och de fattiga fattigare? För så kommer det bli med fri invandring. Du är precis som alla journalister och politiker som totalt skiter i alla dom som har det svårt och lever fattigt i miljonprogramområdena. Du borde skämmas.

Det har börjat redan:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/gated-communities-en-oroande-utveckling_5602995.svd
Citera
2010-11-18, 19:01
Medlem
Citat:
Olyckligtvis har jag ingen möjlighet att fatta politiska beslut. Utan jag får helt enkelt liksom nästan alla andra leva med de beslut våra politiker fattar. Tills de får ordning på integrationspolitiken vilket är möjligt med tydliga liberala förändringar. Får man helt enkelt försöka göra det bästa av situationen.

Problemet med liberalismen är att den utgår ifrån att massor av människor kommer att vara nöjda med att leva ett liv på småsmulor i förnedring. Det fungerar inte så och kommer aldrig att fungera så.
Citera
2010-11-19, 00:48
Medlem
Citat:
En 14-årig pojke misshandlades och rånades på sin mobiltelefon vid en lekplats i Hyllie på torsdagskvällen.

Händelsen inträffade vid 20-tiden på torsdagen nära en lekplats på Majgatan i Hyllie. Den 14-årige pojken har uppgett att han blivit misshandlad och rånad på sin mobiltelefon av två unga män. Ynglingarna ska ha slagit och sparkat på 14-åringen.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1301792/14-aring-misshandlad-och-ranad.html
Citera
2010-11-19, 09:23
Medlem
eradicos avatar
Jag är uppväxt i Malmö med omnejd. Först dalaplan och sen kulladal. Bor för tillfället i Hörby efter att ha bott flyttat hit i sjuan (går tredje ring på gymnasiet nu), dock har jag många vänner i Malmö så jag tillbringar rätt mycket tid där. Ska jag vara ärlig så känner jag mig mindre hotad i Malmö än vad jag gör på hemmaplan av byns lokala volvoraggare. Visst, det finns ställen (Rosengård och möllans bakgator) som jag inte skulle gå ut ensam på en mörk lördagsnatt men det finns det överallt. Malmö har problem men att de är så farliga som man säger i den här tråden tvivlar jag på.
Citera
2010-11-19, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jag är uppväxt i Malmö med omnejd. Först dalaplan och sen kulladal. Bor för tillfället i Hörby efter att ha bott flyttat hit i sjuan (går tredje ring på gymnasiet nu), dock har jag många vänner i Malmö så jag tillbringar rätt mycket tid där. Ska jag vara ärlig så känner jag mig mindre hotad i Malmö än vad jag gör på hemmaplan av byns lokala volvoraggare. Visst, det finns ställen (Rosengård och möllans bakgator) som jag inte skulle gå ut ensam på en mörk lördagsnatt men det finns det överallt. Malmö har problem men att de är så farliga som man säger i den här tråden tvivlar jag på.

Det är väl klart som korvspad att man inte råkar ut för särskilt mycket om man inte ser rädd ut, är stor, har pondus och vice versa. Men likörbannat om man är ute mitt i natten och på fel ställen (finns många) så kan man råka ut för saker om man är ensam.

Jag känner otryggheten när det börjar närma sig nattetid - trots att jag är relativt stor.
Citera
2010-11-19, 17:14
Medlem
Läste ni om mannen som hotade socialen i Malmö (var annars) med Black Cobra ?
Han skulle ha pengar till resan hem,varför betalade dom inte en enkel biljett.Det hade varit en stor vinst för svenska skattebetalarei långa loppet.
Senast redigerad av ascheberg 2010-11-19 kl. 17:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in