2013-03-30, 16:17
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrottningAfMalmo
Malmöborna gillar sin stad.

Ja, det är jag säker på.
Frågan är ifall de skulle göra det även om inte vi andra svenskar betalade kalaset.

Sedan så är ju inte åsikterna som invandrare har om sig själva så värst intressanta heller..
Citera
2013-03-30, 17:35
Medlem
hmkns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarGazing
Varför klagar svenskar på områden som Rosengård när invandrare flyttar till liknande områden pga att standard Svensson i ett finare hellre ser dem där?
När det växer upp tredje generations invandrare med ett "svennehat" så kan man ju vilt skylla på invandrares attityd.
Men man borde också minnas första och andra generationen blev bemötta. Hat föder hat. Det är ju ganska naivt att bemöta folk med en ganska dålig attityd och sen tro att den besvaras med en bättre?
Menar du att första och andra generationen var oskyldiga får och att deras beteende är blott en reaktion på den elaka hatfulla svensken?
Citera
2013-03-30, 18:16
Medlem
iipods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shittybag
Är Etage mest dräggigt rent generellt? Hur är det på Hipp och Club F?
Ja, det är min uppfattning i alla fall. Hipp är mer städat, Klubb F har jag inte varit på än men vad jag har hört är vakterna noga med vem som får komma in och därav fått bra rykte.
Citera
2013-03-30, 20:54
Moderator
Chantres avatar
Region Skåne har problem med pengarna.

Citat:
utgifterna under 2012 var 692 miljoner kronor större än intäkterna i form av skatter, avgifter och statsbidrag.

http://www.sydsvenskan.se/skane/region-skane-gar-back/

Samtidigt flyttar det in fler och fler till Malmö. Så varför ökar inte skatteintäkterna i samma utsträckning som utgifterna? Sjukvården för de papperslösa kan ju inte vara så belastande att det orsakar sådana underskott.
Citera
2013-03-30, 20:55
Medlem
FetBlunts avatar
Har bott i malmö sen början av 2013. Hitills har de gått lungt. Men faaan va mycket svartakallar som cirkulerar.
Citera
2013-03-30, 22:12
Medlem
Paijters avatar
Here we go again http://www.polisen.se/Skane/Aktuellt...132-Ran-Malmo/
Och igen http://www.polisen.se/Skane/Aktuellt...-forsok-Malmo/
Senast redigerad av Paijter 2013-03-30 kl. 22:32.
Citera
2013-03-30, 22:38
Medlem
Casualjockes avatar
Beror helt på var du rör dig i Malmö, men det är värst på helger i stan definitivt. Jag bor mitt vid gågatan och antalet misshandlar man sett från fönstret är fler än vad man kan hålla reda på. Sen hänger jag mycket på Fridhem och där är det betydligt lugnare. Har många invandrarvänner som är uppväxta med mig på Fridhem och man kan verkligen inte dra alla över en kant.
Citera
2013-03-30, 22:45
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualjocke
Beror helt på var du rör dig i Malmö, men det är värst på helger i stan definitivt. Jag bor mitt vid gågatan och antalet misshandlar man sett från fönstret är fler än vad man kan hålla reda på. Sen hänger jag mycket på Fridhem och där är det betydligt lugnare. Har många invandrarvänner som är uppväxta med mig på Fridhem och man kan verkligen inte dra alla över en kant.

Kan du ge något typiskt signalement för en misshandel som sker på gågatan? Gärningsmannaprofil, brottsofferprofil, händelseförlopp etc.
Citera
2013-03-30, 23:07
Medlem
LiquidSwordss avatar
Jag bor vid Triangeln/Möllan och visst är det en del idioter, ett tips är att inte gå runt och se rädd ut utan skit helt enkelt i. Trodde jag skulle bli rånad igår av 3-4 killar nära Möllan men dom ville bara låna en tändare, eller så rekade dom bara och märkte att jag kanske inte skulle vara ett så lätt rånoffer, vad vet jag.. svårt att veta deras intentioner. Men om jag var tjej skulle jag definitivt bära tårgas på helger.
Citera
2013-03-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetBlunt
Har bott i malmö sen början av 2013. Hitills har de gått lungt. Men faaan va mycket svartakallar som cirkulerar.

Ha, välkommen. Gå inte runt om somalia streets om du vill se svarskallarna då, håll dig till stan. Brukar inte se så många där i alla fall.
Citera
2013-03-30, 23:31
Medlem
LiquidSwordss avatar
Vart är dom ruggigaste ställena i Malmö? Jag tar med mig min kamera och min .38 och drar ut och gör lite dokumentär av det hela..

Säg någon sjuk gata nu när det endå är lördag natt, rosengård händer inte ett skit. Är där 2-3ggr i veckan och det har lugnat ner sig som fan. Någon blev skjuten Fosie här om dagen, men är det några galningar där?
Citera
2013-03-31, 00:22
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Vart är dom ruggigaste ställena i Malmö? Jag tar med mig min kamera och min .38 och drar ut och gör lite dokumentär av det hela..

Säg någon sjuk gata nu när det endå är lördag natt, rosengård händer inte ett skit. Är där 2-3ggr i veckan och det har lugnat ner sig som fan. Någon blev skjuten Fosie här om dagen, men är det några galningar där?

Rasmusgatan is the place to be i sådana fall, helst vid Cuba cafe men egentligen hela Rasmusgatan. Jävlar vilket ställe alltså. Riktigt fina lägenheter, men vad fan är det för människor som rör sig på gatorna? Ungdomsgäng som gärna hotar och ropar efter dig, slår ner folk som råkar titta en sekund för länge och trakasserar barnfamiljer. Bevittnat en del misshandlar, brända bilar och fått höra en del glåpord efter sig.

Tydligen langas det droger från kiosken på Rasmusgatan, men vet inte om så är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in