Flashback bygger pepparkakshus!
2013-03-30, 12:17
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrottningAfMalmo
Victoria park är socialt och miljömässigt oansvarigt.

Liksom här på flashback finns det malmöbor som faktiskt är rädda och lever i en förvirrad värld. Victoria park drivs av företag och personer som vill känna pengar på dessa personers rädsla. De boende i Victoria park murars in och isoleras bakom murarna. Detta sker på bekostnad av den resterande staden och den resterande gemenskapen.

Att bygga isolerade satellitstäder kommer att ge upphov till ökad social splittring i Malmö.

Varför tror du att ''isolerade satellitstäder'' börjat uppkomma? Är det pågrund av alla mörka tunnlar?
Citera
2013-03-30, 12:29
Medlem
Cirka 30% av Malmö stads intäkter 2010 bestod av utjämningsbidrag. Jag är inte den som vill "ge upp" delar av Sverige men tror min åsikt är delad av många att Malmö borde ha ekonomisk autonomi åtminstone utan bidrag utifrån. Vanliga skattebetalare vill inte vara med och finansiera budgeten för en stad man har och kommer ha noll relation till. Precis lika lite som jag vill att bidrag ska ges till Köpenhamn eller Bagdad.
Citera
2013-03-30, 12:39
Medlem
DrottningAfMalmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggkaka
Herregud, vem har hjärntvättat dig?

"Områden som Rosengård är fördelar för Malmö därför dessa är dynamiska"

Områden som Rosengård är absolut inte bra för Malmö i helhet, och framförallt inte för dom som bor där.
Det fascinerar mig hur en annorlunda åsikt väcker sådan förvåning här på flashback. Konsensus här är att Malmö är en döende stad men konsensus i verkligheten i Malmö är att Malmö är en fantastisk stad med stora möjligheter och potential. Senast förra lördagen visade malmöborna deras avsmak mot SDL, ynka 20 SDLare mot 2000 motdemonstranter.

Jag tycker att det är dags att inse att åsiktsfördelningen på flashback inte representerar den som faktisk finns i Malmö. Malmöborna gillar sin stad.

Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Varför tror du att ''isolerade satellitstäder'' börjat uppkomma? Är det pågrund av alla mörka tunnlar?
Jag tycker att jag var tydlig på den punkten: Dem uppkommer därför människor och företag som enbart är ute efter materiell vinning vill tjäna pengar på andra personers rädslor.
Citera
2013-03-30, 12:42
Medlem
Hur går Malmös "stabila offentliga finanser" ihop med utjämningsbidraget? Om hela landet hade haft stabila finanser på samma sätt hade Sverige gått i konkurs?
Citera
2013-03-30, 12:54
Medlem
Hegamons avatar
Det blir inget GC i Malmö som många tror. Jag har sett planeringen för ett större GC något utanför Malmö men jag är skeptisk. Dels sjunker Malmös medelklass i antal som aldrig för. Malmös största problem idag består i att en tydlig punkt där förfallet accelererar uppnåtts. Platser som varit karaktäristiska för Malmö har förändrats till något som inte är Malmö längre. Det närmaste GC i Malmö blir förmodligen omgärdade innergårdar som förses med väktare.
Senast redigerad av Hegamon 2013-03-30 kl. 12:57.
Citera
2013-03-30, 13:05
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Försök att sätta situationen i Malmö i perspektiv. Vi befinner oss inte i samma ekonomiska nödläge som stora delar av Europa, vi lider inte av den utflyttning som finns i Norrland. Även om man reflekterar över Malmös moderna historia så är den ekonomiska och sociala situationen bättre än på mycket länge. Malmö har förändrats från en industristad till en tjänstemannastad och är idag en modern och attraktiv stad som driver regionen.

Utflyttningen som pågår gäller främst barnfamiljer som önskar ett eget hus och egen bil. Detta är inte passande i Malmö. Villor och bilar utgör problem och barriärbildande i en stad, därför försöker man utforma staden på ett mer ekonomiskt- och socialthållbart och med större hänsynstagande åt miljön. Ett led i detta arbetet är att i så stor utsträckning som möjligt förhindra nybyggande av enfamiljshus och att prioritera kollektivtrafik, cyklism och gående före bilismen.

Det är uppenbart att du har intoleranta värderingar om Malmös befolkningskaptial. Rasism, främlingsfientlighet och intolerans hör inte hemma i det moderna, jämlika och rättvisa samhället. Samhället accepterar inte intoleranta värderingar och myndigheten för levande historia har uppdraget att undervisa unga om vad rasism och intolerans leder till då det appliceras i stor skala. Detta med utgångspunkten att kunskap om rasism och intolerans ska motverka att unga attraheras av dessa synsätt.

Det finns en problematik med att malmöborna upplever sig som otrygga. I många fall är det relaterat till den fysiska miljön, exempelvis kan det upplevas som otryggt att gå i en tunnel under en väg nattetid. Därav förs det en diskussion om hur man ska byggabort denna otrygghet.

Att relatera brottslighet till invandring är att stigmatisera och ge utrymme för främlingsfientligakrafter. Den brottslighet som finns i Malmö är här primärt med anledning av Malmös geografiska position. Malmö är porten mot Europa och här äger införseln av exempelvis narkotika till Sverige rum. Malmös geografiska position innebär emellertid övervägande fördelar, det tar 20 minuter från Malmö Central till Köpenhamn Central med tåg och detta skapar många möjligheter för Malmöborna men även för regionen.

Jag är boende i Malmö och är det nu sedan några år tillbaka. Jag trivs utomordentligt liksom många av mina vänner här. Här i Malmö finns en för Sverige unik gemenskap. Stämningen är mer öppen och avslappnad i Malmö, det tillåter olikheter och gör Malmö till en fantastisk stad.

Tänker inte bemöta ditt inlägg, ser verkligen inte någon vits med det.
Jag blir jävligt illa berörd av att du totalt skiter i alla som får sina liv förstörda
i mångkulturens namn. Du är en hemsk människa, som inte alls vill värna Sveriges öppenhet.

Är man rasist för att man beskriver verkligheten? isåfall är verkligheten rasistiskt enligt ditt resonemang.
Tror du verkligen att någon kan ta dig på allvar när du skriver som du gör?
Du låter som en politiker som inte vill ta ansvar, och skyller alla misslyckanden på nonsens.

Kan du inte se att din våta mångkulturella dröm inte blev så jävla lyckad som du först trodde? Nä, med näbbar och klor så håller du fast vid ditt mångkulturella fiasko och skyller problemen på allt som inte har med invandringen att göra.

Malmö är det tydligaste exemplet av alla när det kommer till vad stor invandring leder till.
Det ser likadant ut överallt, dvs Inget unikt för Malmö.
Vilken rasism pratar du om? Den som jag och andra Svenskar utsattes för i skolan? Eller den som judar utsätts för av muslimer? Som svensk har jag blivit utsatt för extremt mycket rasism. Det är verkligen ett sätt att bidra till landet.som tog emot en. Du tycker säkert inte att kriminella invandrare ska utvisas heller!

Eftersom att du vägrar vara eller möjligtvis inte har förmågan att tänka rationellt så är detta mitt sista inlägg till dig! Förr eller senare så lär du få ett brutalt uppvaknande.

Sist men inte minst så vill jag påstå att du LJUGER!!!!

Barnfamiljer flyr staden eftersom att det inte är tryggt
dem att växa upp där! När man flyttar ifrån Malmö så
får man ett formulär där man får frågan om varför man
valde att flytta, 90% svarar att det beror på otrygghet och
kriminalitet.

Blunda om du tycker att det är lättare, men ljug för fan inte din räliga människa!
Senast redigerad av Huffensfuffens 2013-03-30 kl. 13:10.
Citera
2013-03-30, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Hur går Malmös "stabila offentliga finanser" ihop med utjämningsbidraget? Om hela landet hade haft stabila finanser på samma sätt hade Sverige gått i konkurs?

Malmö får 4.000.000.000 kr per år i bidrag, och 70 % av blattarna/negrerna går på soc - sug på den "Drottningen".

Därmed får "Drottningen" utmärkelsen påsktrollet #1!
Citera
2013-03-30, 13:55
Medlem
Varför klagar svenskar på områden som Rosengård när invandrare flyttar till liknande områden pga att standard Svensson i ett finare hellre ser dem där?
När det växer upp tredje generations invandrare med ett "svennehat" så kan man ju vilt skylla på invandrares attityd.
Men man borde också minnas första och andra generationen blev bemötta. Hat föder hat. Det är ju ganska naivt att bemöta folk med en ganska dålig attityd och sen tro att den besvaras med en bättre?

Invandringspolitiken är ett problem som folket begår, även om politikerna är de beslutande i det antal som anländer.

Sen om man nu är helt emot invandring så är ju givetvis lösningen att skicka iväg alla.

Men annars så är det ju ganska för sent nu och folket är de som ska ha skulden. Det ,åste svida lite när man som invånare i ett land får se konsekvensen av sitt eget handlande. Bemöter människor medmänniskor väl så kommer de som felar att vara den procent som man oftast kan ge skulden.
Tyvärr så blir det en gråzon då människor agerar på ett bemötande som kanske inte är lagligt fel, men som iallafall är moraliskt sorgligt.

Något som roar mig är att invandrargrupper av olika ursprung kan hata varandra mer än vad de egentligen skulle ogilla svenskar.
Men bemötandet här svetsade samman dem och ökar "vi och dom".
Hade man vågat integrera invandrare så hade de smält in lite överallt med sina egna fördomar om allt och inget.

Sen så är det ett faktum att så länge någon vill tjäna 100 lax i månaden och inte har problem med att någon annan får ut 10 000 eller ens har ett jobb. Så kommer områden som har socialaproblem alltid att finnas. Kapitalism bygger inte på att alla ska vara rika =)
Citera
2013-03-30, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarGazing
Varför klagar svenskar på områden som Rosengård när invandrare flyttar till liknande områden pga att standard Svensson i ett finare hellre ser dem där?
När det växer upp tredje generations invandrare med ett "svennehat" så kan man ju vilt skylla på invandrares attityd.
Men man borde också minnas första och andra generationen blev bemötta. Hat föder hat. Det är ju ganska naivt att bemöta folk med en ganska dålig attityd och sen tro att den besvaras med en bättre?

Invandringspolitiken är ett problem som folket begår, även om politikerna är de beslutande i det antal som anländer.

Sen om man nu är helt emot invandring så är ju givetvis lösningen att skicka iväg alla.

Men annars så är det ju ganska för sent nu och folket är de som ska ha skulden. Det ,åste svida lite när man som invånare i ett land får se konsekvensen av sitt eget handlande. Bemöter människor medmänniskor väl så kommer de som felar att vara den procent som man oftast kan ge skulden.
Tyvärr så blir det en gråzon då människor agerar på ett bemötande som kanske inte är lagligt fel, men som iallafall är moraliskt sorgligt.

Något som roar mig är att invandrargrupper av olika ursprung kan hata varandra mer än vad de egentligen skulle ogilla svenskar.
Men bemötandet här svetsade samman dem och ökar "vi och dom".
Hade man vågat integrera invandrare så hade de smält in lite överallt med sina egna fördomar om allt och inget.

Sen så är det ett faktum att så länge någon vill tjäna 100 lax i månaden och inte har problem med att någon annan får ut 10 000 eller ens har ett jobb. Så kommer områden som har socialaproblem alltid att finnas. Kapitalism bygger inte på att alla ska vara rika =)

Fattiga svenskar attackerar inte ambulanspersonal, brandmän osv - BARA blattar/negrer sysslar med sådant. Sociala problem är bara ett kodord
Citera
2013-03-30, 15:14
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Victoria park är socialt och miljömässigt oansvarigt.

Liksom här på flashback finns det malmöbor som faktiskt är rädda och lever i en förvirrad värld. Victoria park drivs av företag och personer som vill känna pengar på dessa personers rädsla. De boende i Victoria park murars in och isoleras bakom murarna. Detta sker på bekostnad av den resterande staden och den resterande gemenskapen.

Att bygga isolerade satellitstäder kommer att ge upphov till ökad social splittring i Malmö.

Tyder bara på att du inte har satt din fot i det området. Vilka fysiska murar talar du om? Delen där receptionen ligger har öppna dörrar liksom restaurangen i området som kan besökas av alla, även icke boende i området.

Det enda huset som det är svårt att ta sig in och framför allt ut ifrån är huset där ett vårdbolag driver vård och boende för senildementa. Är det de som du refererar till som de som "lever i en förvirrad värld"?

Ska du tala om ett verkligt inmurat och inhägnat område så är väl Lugnet ett bättre exempel.
Citera
2013-03-30, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Tyder bara på att du inte har satt din fot i det området. Vilka fysiska murar talar du om? Delen där receptionen ligger har öppna dörrar liksom restaurangen i området som kan besökas av alla, även icke boende i området.

Det enda huset som det är svårt att ta sig in och framför allt ut ifrån är huset där ett vårdbolag driver vård och boende för senildementa. Är det de som du refererar till som de som "lever i en förvirrad värld"?

Ska du tala om ett verkligt inmurat och inhägnat område så är väl Lugnet ett bättre exempel.

Eller diverse bostadsrättsområden kring Mobilia/Eriksfält för att nämna ett annat exempel. Höga stängsel för att hålla blattarna borta...
Citera
2013-03-30, 16:01
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iipod
Låter som Etage.

Minst är det runt lillatorg och förvånandsvärt på möllanklubbarna.

Är Etage mest dräggigt rent generellt? Hur är det på Hipp och Club F?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in