Citat:
Ursprungligen postat av DrottningAfMalmo
Försök att sätta situationen i Malmö i perspektiv. Vi befinner oss inte i samma ekonomiska nödläge som stora delar av Europa, vi lider inte av den utflyttning som finns i Norrland. Även om man reflekterar över Malmös moderna historia så är den ekonomiska och sociala situationen bättre än på mycket länge. Malmö har förändrats från en industristad till en tjänstemannastad och är idag en modern och attraktiv stad som driver regionen.
Utflyttningen som pågår gäller främst barnfamiljer som önskar ett eget hus och egen bil. Detta är inte passande i Malmö. Villor och bilar utgör problem och barriärbildande i en stad, därför försöker man utforma staden på ett mer ekonomiskt- och socialthållbart och med större hänsynstagande åt miljön. Ett led i detta arbetet är att i så stor utsträckning som möjligt förhindra nybyggande av enfamiljshus och att prioritera kollektivtrafik, cyklism och gående före bilismen.
Det är uppenbart att du har intoleranta värderingar om Malmös befolkningskaptial. Rasism, främlingsfientlighet och intolerans hör inte hemma i det moderna, jämlika och rättvisa samhället. Samhället accepterar inte intoleranta värderingar och myndigheten för levande historia har uppdraget att undervisa unga om vad rasism och intolerans leder till då det appliceras i stor skala. Detta med utgångspunkten att kunskap om rasism och intolerans ska motverka att unga attraheras av dessa synsätt.
Det finns en problematik med att malmöborna upplever sig som otrygga. I många fall är det relaterat till den fysiska miljön, exempelvis kan det upplevas som otryggt att gå i en tunnel under en väg nattetid. Därav förs det en diskussion om hur man ska byggabort denna otrygghet.
Att relatera brottslighet till invandring är att stigmatisera och ge utrymme för främlingsfientligakrafter. Den brottslighet som finns i Malmö är här primärt med anledning av Malmös geografiska position. Malmö är porten mot Europa och här äger införseln av exempelvis narkotika till Sverige rum. Malmös geografiska position innebär emellertid övervägande fördelar, det tar 20 minuter från Malmö Central till Köpenhamn Central med tåg och detta skapar många möjligheter för Malmöborna men även för regionen.
Jag är boende i Malmö och är det nu sedan några år tillbaka. Jag trivs utomordentligt liksom många av mina vänner här. Här i Malmö finns en för Sverige unik gemenskap. Stämningen är mer öppen och avslappnad i Malmö, det tillåter olikheter och gör Malmö till en fantastisk stad.
Tänker inte bemöta ditt inlägg, ser verkligen inte någon vits med det.
Jag blir jävligt illa berörd av att du totalt skiter i alla som får sina liv förstörda
i mångkulturens namn. Du är en hemsk människa, som inte alls vill värna Sveriges öppenhet.
Är man rasist för att man beskriver verkligheten? isåfall är verkligheten rasistiskt enligt ditt resonemang.
Tror du verkligen att någon kan ta dig på allvar när du skriver som du gör?
Du låter som en politiker som inte vill ta ansvar, och skyller alla misslyckanden på nonsens.
Kan du inte se att din våta mångkulturella dröm inte blev så jävla lyckad som du först trodde? Nä, med näbbar och klor så håller du fast vid ditt mångkulturella fiasko och skyller problemen på allt som inte har med invandringen att göra.
Malmö är det tydligaste exemplet av alla när det kommer till vad stor invandring leder till.
Det ser likadant ut överallt, dvs Inget unikt för Malmö.
Vilken rasism pratar du om? Den som jag och andra Svenskar utsattes för i skolan? Eller den som judar utsätts för av muslimer? Som svensk har jag blivit utsatt för extremt mycket rasism. Det är verkligen ett sätt att bidra till landet.som tog emot en. Du tycker säkert inte att kriminella invandrare ska utvisas heller!
Eftersom att du vägrar vara eller möjligtvis inte har förmågan att tänka rationellt så är detta mitt sista inlägg till dig! Förr eller senare så lär du få ett brutalt uppvaknande.
Sist men inte minst så vill jag påstå att du LJUGER!!!!
Barnfamiljer flyr staden eftersom att det inte är tryggt
dem att växa upp där! När man flyttar ifrån Malmö så
får man ett formulär där man får frågan om varför man
valde att flytta, 90% svarar att det beror på otrygghet och
kriminalitet.
Blunda om du tycker att det är lättare, men ljug för fan inte din räliga människa!