2013-03-31, 00:23
Medlem
godoglads avatar
Vet inte vad gäller Malmö förorterna på nattetid. Men på dagen/natten kryllar det av snutar i centrum så det är lugnt och fint och många invandrare är faktiskt riktigt riktigt trevliga, tro det eller ej
Citera
2013-03-31, 01:11
Medlem
jag har bott i Malmö nästan halva mitt liv, tycker att det har bara blivit värre och värre genom åren, man bemöter väldigt mycket otrevliga människor överallt, sura blickar och arga buss förare.har varit ute och rest en hel del och tycker Malmö är bland de värsta ställen man kan bo i Sverige socialt och ekonomiskt, har precis blivit varslad och har bestämt mig för att flytta för gott i November. i Malmö har jag blivit hotad,hamnat i trubbel med kriminella och upplevt mig ganska utanför med majoritet av folket. tycker att det är hemskt att man bor i en stad i skandinavien där 60% är efterblivna jihad människor,kriminella,analfabeter,rasister samt alkoholister som utgör en stor del av Malmö tyvärr.visst finns det väldigt fina och trevliga människor som bor i Malmö men tyvärr utgör de inte ens 1/3 av staden.
Senast redigerad av falafel111 2013-03-31 kl. 01:18.
Citera
2013-03-31, 01:27
Medlem
Gargameliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrottningAfMalmo
Det finns en problematik med att malmöborna upplever sig som otrygga. I många fall är det relaterat till den fysiska miljön, exempelvis kan det upplevas som otryggt att gå i en tunnel under en väg nattetid. Därav förs det en diskussion om hur man ska byggabort denna otrygghet.
Ja jävlar, vi måste göra någonting åt dom här knivrånande tunnlarna.
Citera
2013-03-31, 01:33
Medlem
Har en vän som genom arbetet tvingats flytta till Malmö. Han ska tydligen bo i Limhamn. Hur ser det ut där nuförtiden? Om jag minns rätt (kan också vara helt åt helvete, har ingen riktig aning) så var det Malmös näst finaste område för inte så länge sedan. Har mångkulturfiaskot hunnit sprida sig dit?
Citera
2013-03-31, 01:38
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamelik
Ja jävlar, vi måste göra någonting åt dom här knivrånande tunnlarna.

Finns ingen anledning att ta en debatt mot en floskelgenerator som vägrar att erkänna att det finns gärningsmän.
Citera
2013-03-31, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Har en vän som genom arbetet tvingats flytta till Malmö. Han ska tydligen bo i Limhamn. Hur ser det ut där nuförtiden? Om jag minns rätt (kan också vara helt åt helvete, har ingen riktig aning) så var det Malmös näst finaste område för inte så länge sedan. Har mångkulturfiaskot hunnit sprida sig dit?

Limhamn är fortfarande OK men alla småområden med hyresrätter är potentiellt kaoz när blattar breder ut sig.

Slottstaden, ribban, ön, västra hamnen (ej skandiabadet sommartid) är kanske de sista svenska utposterna i Malmö... Bunkeflo är också ok, med viss reservation (igen blatteproblem såklart).
Citera
2013-03-31, 03:20
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Njae, långt ifrån alla invandrare i Lund är forskare. Det är vanligt att invandrare kör taxi eller buss, jobbar på pizzerior och delar ut tidningar. En del jobbar inte alls och andra är läkare eller forskare.

Vi har ett antal pizzerior även i Lund och jag har bara sett en svensk som jobbat på en sådan. Han verkar dock ha slutat nu. Men det kanske är gästforskarna som extraknäcker?
Har bott i Lund under många år. Då jag själv forskar har jag ganska bra koll på denna del av Lund.

Du kan ju ta kontakt med LUFF om du vill ha mer info ang. gästforskare och deras situation i Lund.
Citera
2013-03-31, 03:47
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Såg en harcore muslim i helsvart outfitt med niqab och handskar inne på soc, var bara solglasögon över ögonspringorna som fattades. Men annars är det lugnt, är bara någon enstaka zigenartiggare som letar sig hit ibland.
Citera
2013-03-31, 04:37
Medlem
Trondurs avatar
Allvarligt, jag undrar hur mycket burkor och dylikt missbrukas för att uppbära flera socialbidrag samtidigt?
Borde ju vara tämligen lätt för en "papperslös" kvinna att få till åtminstone några nya identiteter och missbruka systemet ännu mer än de redan gör när de ljuger om att de är "flyktingar".
Citera
2013-03-31, 08:30
Medlem
Blev knivhotad och indragen i bil

Citat:
24-åringen knivhotades till livet, och drogs sen in i en bil vid Triangeln. Kort därefter kunde polisen gripa de två kidnapparna.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/drog-in-man-i-bil/
Citera
2013-03-31, 11:23
Medlem
RaiderNations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trondur
Allvarligt, jag undrar hur mycket burkor och dylikt missbrukas för att uppbära flera socialbidrag samtidigt?
Borde ju vara tämligen lätt för en "papperslös" kvinna att få till åtminstone några nya identiteter och missbruka systemet ännu mer än de redan gör när de ljuger om att de är "flyktingar".
Får papperslösa socialbidrag?
Citera
2013-03-31, 11:50
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaiderNation
Får papperslösa socialbidrag?

Ja, för det mesta.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/as...lt-pa-jullovet

”Tidigare asylsökande som håller sig undan för att inte avvisas omfattas enligt 12 § LMA inte av rätten till bistånd enligt lagen om mottagande av asylsökande. Dessa personer omfattas därmed av socialtjänstlagen på samma sätt som andra som vistas (utan att vara bosatta) i kommunen.

http://www.friatider.se/illegala-inv...l-socialbidrag

18 procent av kommunerna uppger att de har beviljat ekonomiskt bistånd till papperslösa och 14
procent att de har avslagit sådana ansökningar. Det var även relativt vanligt att de avvisat eller
överlämnat ärenden till en annan myndighet för vidare handläggning. I en mindre omfattning av-
skrevs ärenden

http://www.socialstyrelsen.se/publik...apperslosa.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in