2012-06-07, 22:33
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Absurt, man kan inte bara avvisa människor utan ett genomarbetat underlag. Det finns en risk att man skickar människor i döden eller i lidande och den risken är sällan värd att ta.
Den risken är oerhört liten! Med ditt sätt att resonera kring "skicka människor o döden" kan man lika gärna lagstifta om obligatoriskt bärande av bygg-hjälm så fort man lämnar bostaden. När som helst kan ju en takpanna eller en metroit ramla ner i skallen och varför ta den chansen, liksom?
Citera
2012-06-07, 22:38
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Den risken är oerhört liten! Med ditt sätt att resonera kring "skicka människor o döden" kan man lika gärna lagstifta om obligatoriskt bärande av bygg-hjälm så fort man lämnar bostaden. När som helst kan ju en takpanna eller en metroit ramla ner i skallen och varför ta den chansen, liksom?
Är du seriös? Det är en enorm säkerhetsskillnad mellan att skicka utsatta personer till länder som Somalia och att spatsera på en gångbana.
Citera
2012-06-07, 22:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Absurt, man kan inte bara avvisa människor utan ett genomarbetat underlag. Det finns en risk att man skickar människor i döden eller i lidande och den risken är sällan värd att ta.

Du är ju helt verklighetsfrånvänd. Jag talar om kriminella, mördare, våldtäktsmän och allmänna kaozblattar som inte har ett existensberättigande här. Men du vill väl hellre att svenskarna ska lida? Fråga gemene skötsam invandrare så får du samma svar - ut med skiten.
Citera
2012-06-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du är ju helt verklighetsfrånvänd. Jag talar om kriminella, mördare, våldtäktsmän och allmänna kaozblattar som inte har ett existensberättigande här. Men du vill väl hellre att svenskarna ska lida? Fråga gemene skötsam invandrare så får du samma svar - ut med skiten.
Svenskarna stödjer inte dödsstraff, att skicka människor till länder som är instabila är att utsätta vederbörande för stora risker och stora prövningar. Dessutom så finns det en risk att de använder sig av förfalskade identifikationshandlingar och kommer tillbaka till Sverige inom en snar tid.

Det är bättre att kriminella avtjänar sina straff bakom lås och bom.
Citera
2012-06-07, 22:49
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmo1910
Aha, så man ska ta bort alla blattar, även majoriteten som sköter sig och är hur trevliga och snälla som helst. Jättebra taktik
..men ett problem i Malmö är ändock att visserligen majoriteten sköter sig, men att majoriteten inte arbetar.

Varför?

Eftersom mellan 35-50% av Malmös befolkning har en annan bakgrund än Svenne Svensson så kan det väl inte bara bero på strukturell rasism och rasistiska arbetsgivare? Blir det inte lite överdrivet att mena att ALLT handlar om dålig politik på plats i Sverige? Varför skiljer sig siffrorna så mycket då mellan grupper?
Citera
2012-06-08, 02:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Svenskarna stödjer inte dödsstraff, att skicka människor till länder som är instabila är att utsätta vederbörande för stora risker och stora prövningar. Dessutom så finns det en risk att de använder sig av förfalskade identifikationshandlingar och kommer tillbaka till Sverige inom en snar tid.

Det är bättre att kriminella avtjänar sina straff bakom lås och bom.

Precis, och sedan ut med skiten fortast möjligt! Svenskarna ska skyddas till vilket pris som helst! Rent principiellt så stödjer jag inte svenskens förbannade dubbelmoral. Kan de inte klara av att skydda sitt eget land så kan jag göra det åt dem, så de slipper känna sig som rasister eller vad fan det nu är. Med DNA-test så finns det inte en enda som kommer tillbaka!

För att återgå till ämnet så är Malmö en förlorad stad. Det kommer bara att bli värre hädanefter. Det går att rätta upp situationen genom att ta i med hårdhandskarna. Men utan det - Nej. Den som vill bo kvar i Malmö gör säkrast i att söka sig till ett gated community, alternativt sälja snabbt och flytta utomsocknes.
Citera
2012-06-08, 04:48
Medlem
charkovs avatar
Två smyckeryckningar idag

Citat:
Malmö.
Två äldre kvinnor råkade under torsdagen ut för personer som ville åt deras halsband.

Klockan halv fyra på eftermiddagen försökte två män i 20-års åldern att rycka ett guldhalsband av en kvinna i 70-års åldern på Konsultgatan. Kvinnan, som var tillsammans med sin son, föll till marken när smyckesryckarna slog till men lyckades behålla sitt guldhalsband på.

De två männen, som är misstänkta för försök till grov stöld och misshandel, försvann på cykel utan något byte. Kvinnan fick ont av fallet med behövde inte uppsöka sjukhus.

Sydsvenskan
Citera
2012-06-08, 16:21
Medlem
Invandrargäng dömda för rån

http://www.realisten.se/2012/06/08/invandrargang-domda-for-ran/
Citera
2012-06-09, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Misstänkt mordbrand på äldreboendet Gyllebogården.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/misstankt-mordbrand-i-malmo1

Citat:
Den anhållne mannen är ett välkänt namn hos polisen och har gäckat dem i mer än 20 års tid.
20 år

Citat:
Enligt Nordling härjar ett flertal pyromaner i Malmö

http://www.metro.se/nyheter/misstankt-malmopyroman-anhallen-for-brand/EVHlfh!LgzcdB5mQOqA/

Kolla in bilden.Kvinnorna har fått en egen soffa.Övergödda på skattemedel.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/vandas-for-slakten-i-syrien
Senast redigerad av ascheberg 2012-06-09 kl. 08:27.
Citera
2012-06-09, 20:29
Medlem
Drullknulls avatar
Idag gick jag igenom Seved, det är några månader sedan sist. På Sevedsplan var det mycket folk ute, loppis, en mindre scen med musik, men inte ett spår av gangstrar.
Jag noterade att det fanns många blekansikten av äldre sorten (pensionärer), säkert hälften, förvånande, skulle inte dessa vara hemma bakom igenbommade dörrar p.g.a. skräck?
Nej, bilden av Seved är varit för enfaldig med frosserier i kriminalitet och social misär, det finns andra sidor som aphögern inte vill eller kan se av fundamentalistiska skäl.

Södra Sofielund är vacker och brokig i stadsplaneringen, en gammal arbetarstadsdel som troligtvis kommer att gentrifieras tack vare den vackra miljön.
Citera
2012-06-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Idag gick jag igenom Seved, det är några månader sedan sist. På Sevedsplan var det mycket folk ute, loppis, en mindre scen med musik, men inte ett spår av gangstrar.
Jag noterade att det fanns många blekansikten av äldre sorten (pensionärer), säkert hälften, förvånande, skulle inte dessa vara hemma bakom igenbommade dörrar p.g.a. skräck?
Nej, bilden av Seved är varit för enfaldig med frosserier i kriminalitet och social misär, det finns andra sidor som aphögern inte vill eller kan se av fundamentalistiska skäl.

Södra Sofielund är vacker och brokig i stadsplaneringen, en gammal arbetarstadsdel som troligtvis kommer att gentrifieras tack vare den vackra miljön.
Jag tycker att det är kul och glädjande att du som besökt Seved bekräftar den positiva bilden av området som jag har försökt sprida till personer som har en negativ bild av området utan att själva ha besökt området.
Citera
2012-06-09, 21:15
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull

Jag har aldrig ens varit i Seved och har generellt ingen bild av hur det är att röra sig där på dagtid.

Det finns väl inte direkt hela områden i Sverige som är värst farliga att gå i på dagtid? Dina angrepp mot andra känns dock lite som en halmgubbe p.g.a. ditt hat mot vissa med annan politisk tillhörighet, för hur stor andel av "aphögern" (vad det nu innebär?) hävdar att det är i stort sett omöjligt att röra sig ute under dagtid? Själv är jag uppväxt i en Stockholmförort som redan under min senare uppväxt var ökänd som ett av Sveriges värsta problemområden. De senaste knappa 20 åren har dock problemen exalerat kraftigt. De problem som ofta tas upp idag existerar definitivt, då jag har kunnat allt från att läsa av statistik till att själv ha upplevt saker och hört vad personer som fortfarande lever kvar där upplever. I förorten bredvid, som aldrig har varit värst känd som en direkt problemförort, svarade över 50% av de boende att de helst inte vill röra sig ensamma vid centrumet efter klockan 21:00. Det innebär inte att det är farligt att röra sig på dessa ställen dagtid, men nog är det väl tragiskt att mer än hälften av de boende i området vill slippa behöva befinna sig vid sitt centrum under kvällstid, speciellt som alla som åker kollektivt måste korsa centrum när de kommer från tunnelbanan?

Enkla frågor att besvara:
1. Vilka är "aphögern"?
2. Existerar inte de sociala problem och den kriminalitet som de som är "aphögern" nu eventuellt har påtalat?
3. Varför skulle det finnas en massa "gangstrar" aktiva på dagtid, när de i regel utför sina hyss på nätterna? Sover de aldrig?
4. Frågade du dessa äldre vita personer vad de tyckte om området och hur trygga de känner sig? Känner de sig trygga med att gå ut sent på kvällen eller under natten i området?

Sedan vet jag inte hur mycket hopp områdets skönhet inger, fast det är så klart skillnad på om det finns attraktiva bostäder som ligger centralt. Min gamla förort tillhör miljonprogrammen, men mycket av den natur som finns så fort man kommer utanför centrum och höghusen tillhör de vackraste naturområdena i hela Stockholmsregionen. Tala om att ha förenat ett vackert område som boplats genom förorening med oönskade människotyper.

Edit: Den allra största skillnade mellan min förort en gång i tiden och idag är att idag angrips de allra svagaste grupperna systematiskt. En blind person fick mer eller mindre öppet höra från polisen att det var dags för honom att flytta därifrån. Då hade han blivit rånad för tredje gången och denna gång blev han lätt skadad av att han blev skjuten i nacken! Jag hörde aldrig att någon gammal pensionär eller handikappad skulle ha blivit rånad när jag växte upp där. Jag har alltid varit av den empatiska typen, men ärligt talat skulle många av de som idag dväljer i min forna förort gärna få avhysas med eldkastare...
Senast redigerad av Europe 2012-06-09 kl. 21:39. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in