Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Fantastiskt hela 7000 av 300 000!
Dessutom undrar jag vad de vill att justutieutskottet skall göra? Förbjuda illegala vapen?
Man kanske kan införa en vapenamnesti? Dessutom så är det säkert väldigt många människor i Malmö som inte fått någon chans att skriva under den där listan, jag har tex inte fått chansen att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Ja du vill hjälpa utan några som helst krav och där står Malmö nu med det resultatet.Man kan bära människor genom livet men då stjälper samhället.
Så gott som alla vill bidra till det allmännas bästa med arbete efter förmåga. Att behövas är ett grundläggande mänskligt behov. Om folk fick bättre möjlighet att förverkliga sina drömmar och livsprojekt skulle mycket gott åstadkommas. Motprestationskrav är destruktivt och göra att en del människor faller utanför.
Citat:
Ursprungligen postat av Faku
Jag hävdar att Sibirien är en lämplig plats för detta!
Finansieringen av detta projekt kan jag åta mig att stå för. Varje blatte som lämnar Malmö, kommer i slutförlängningen innebära ren vinst för Malmös skattebetalare, och i förlängningen så kanske till och med Malmö skulle kunna klara sin ekonomi utan en massa bidrag!
Men oj vad du var seriös. Känns som slöseri med tid att skriva sådana fantasifulla inlägg för att något sådant skulle aldrig ske i verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Jaha du menar som på Södermalm eller Äppelviken, Bromma?
Jag antar att du lever som du lär, du bor alltså i Rosengård, Seved eller liknande?
För det kan väll inte vara så, att du är värsta sortens hycklare?
Nu är det som så att var jag bor är inte trådens ämne, det är irrelevant i sammanhanget.