2012-02-20, 01:46
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika

Man kan formulera sig på många olika sätt.

Nej förklara nu... Om man vill deportera folk tillbaka till sina hemländer, hur förgör man dom? :s
Citera
2012-02-20, 01:50
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Nej förklara nu... Om man vill deportera folk tillbaka till sina hemländer, hur förgör man dom? :s
Nej men jag trodde att du var en anhängare av etnisk rensning. Men vad har detta med Malmö att göra?
Citera
2012-02-20, 01:51
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Nej men jag trodde att du var en anhängare av etnisk rensning. Men vad har detta med Malmö att göra?

Kan du länka ett seriöst parti som är för etniskt dödande? Det var du som börja att anklaga mig för att jag ville börja döda folk... Så du får fråga dig själv vad det har med malmö att göra.
Citera
2012-02-20, 01:57
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Håller med dig, enklast blir nog att bygga fler av dessa för att kunna skydda befolkningen mot vilda bestialiska djur.
En av de stora myterna i Malmö att gamla Cementahuvudkontorets område är stängt för utomstående. Där finns inga grindar/staket runt området. Alla kan besöka restaurangerna i området. Enda huset som är låst med extra bevakning är det för senildementa vårdtagare.
Citera
2012-02-20, 02:13
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
En av de stora myterna i Malmö att gamla Cementahuvudkontorets område är stängt för utomstående. Där finns inga grindar/staket runt området. Alla kan besöka restaurangerna i området. Enda huset som är låst med extra bevakning är det för senildementa vårdtagare.

Ahh tråkigt att det tydligen inte fanns, äkta "gated communitys".
Tyvärr tror jag det kommer bli framtiden, om inget görs.
Citera
2012-02-20, 04:06
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Fler glada nyheter

Hela 7000 av Malmös ca 300 000 invånare är emot illegala vapen och organiserad brottslighet.

Fantastiskt hela 7000 av 300 000!

Dessutom undrar jag vad de vill att justutieutskottet skall göra? Förbjuda illegala vapen?
Citera
2012-02-20, 06:08
Medlem
Citat:
Jag vill hjälpa du vill stjälpa. Jag är fullt seriös för att jag eftersträvar ett bättre samhälle, jag vill att Malmö ska bli en säkrare stad. Och då måste man hjälpa utsatta.
Ja du vill hjälpa utan några som helst krav och där står Malmö nu med det resultatet.Man kan bära människor genom livet men då stjälper samhället.
Senast redigerad av ascheberg 2012-02-20 kl. 06:11.
Citera
2012-02-20, 07:59
Medlem
Citat:
Vett och etikett utbildning hade faktiskt varit en bra ide. Men var skulle man anordna detta? Och hur ska man finansiera det?

Jag hävdar att Sibirien är en lämplig plats för detta!

Finansieringen av detta projekt kan jag åta mig att stå för. Varje blatte som lämnar Malmö, kommer i slutförlängningen innebära ren vinst för Malmös skattebetalare, och i förlängningen så kanske till och med Malmö skulle kunna klara sin ekonomi utan en massa bidrag!
Citera
2012-02-20, 08:41
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Men du hjälper inte Malmöborna genom att bygga "slutna samhällen" för överklassen, tvärtom. Man måste blanda befolkningen.

Jaha du menar som på Södermalm eller Äppelviken, Bromma?

Jag antar att du lever som du lär, du bor alltså i Rosengård, Seved eller liknande?
För det kan väll inte vara så, att du är värsta sortens hycklare?
Citera
2012-02-20, 14:02
Medlem
Apocalyptors avatar
Vad jag läst är Malmö relativt "blandat" med de olika stadsdelarna förhållandevis nära varandra, och på sommaren samlas olika grupper vid vattennära stadsdelar för att bada & sola.

Stämmer detta och hur fungerar gemenskapen då?

Edit: Jag syftade på att jag läst av en skribent på FB att svartingkvarteren ligger nära centrum.
Citera
2012-02-20, 14:30
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Fantastiskt hela 7000 av 300 000!

Dessutom undrar jag vad de vill att justutieutskottet skall göra? Förbjuda illegala vapen?
Man kanske kan införa en vapenamnesti? Dessutom så är det säkert väldigt många människor i Malmö som inte fått någon chans att skriva under den där listan, jag har tex inte fått chansen att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Ja du vill hjälpa utan några som helst krav och där står Malmö nu med det resultatet.Man kan bära människor genom livet men då stjälper samhället.
Så gott som alla vill bidra till det allmännas bästa med arbete efter förmåga. Att behövas är ett grundläggande mänskligt behov. Om folk fick bättre möjlighet att förverkliga sina drömmar och livsprojekt skulle mycket gott åstadkommas. Motprestationskrav är destruktivt och göra att en del människor faller utanför.
Citat:
Ursprungligen postat av Faku
Jag hävdar att Sibirien är en lämplig plats för detta!

Finansieringen av detta projekt kan jag åta mig att stå för. Varje blatte som lämnar Malmö, kommer i slutförlängningen innebära ren vinst för Malmös skattebetalare, och i förlängningen så kanske till och med Malmö skulle kunna klara sin ekonomi utan en massa bidrag!
Men oj vad du var seriös. Känns som slöseri med tid att skriva sådana fantasifulla inlägg för att något sådant skulle aldrig ske i verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Jaha du menar som på Södermalm eller Äppelviken, Bromma?

Jag antar att du lever som du lär, du bor alltså i Rosengård, Seved eller liknande?
För det kan väll inte vara så, att du är värsta sortens hycklare?
Nu är det som så att var jag bor är inte trådens ämne, det är irrelevant i sammanhanget.
Citera
2012-02-20, 14:31
Moderator
-Info-s avatar
En Malmö-blatte tjuvåker buss. Utanpå bussen:

http://www.expressen.se/kvp/har-leker-mannen-med-doden---mitt-i-malmo/

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem