2013-03-19, 11:21
Medlem
Avitalls avatar
Tror ni verkligen att hon lär sig läsa/skriva för att hon vill ha ett jobb?
Citera
2013-03-19, 16:45
Medlem
Mångkulturen shoppade loss i Malmö

Citat:
Med stulna bankkort och falska uppgifter har de köpt möbler, tv-spel och teknik men även lurat CSN på pengar.

Read more: http://www.exponerat.info/mangkulturen-shoppade-loss-i-malmo/#ixzz2O07u2Wyy

Illegal zigenerska häktad för 55 grova åldringsstölder

Nu ska hon ut ur landet, det vill vänstern stoppa läs REVA.

http://www.exponerat.info/illegal-zigenerska-haktad-for-55-grova-aldringsstolder/

Islamistisk demonstrationsledare åtalad för misshandel

http://avpixlat.info/2013/03/19/islamistisk-demonstrationsledare-atalad-for-misshandel/
Senast redigerad av ascheberg 2013-03-19 kl. 17:13.
Citera
2013-03-19, 16:54
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Jag förstår inte varför ni svarar "thewellovedone". Han tycker anders brevik ser gammal ut trotts att ABB har asperger med de för asperger typiska dragen av babyface.

Har negerrosa bytt namn?

Asperger har inget speciellt utseende, jag har själv asperger. Jag tycker att Breivik ser nergången ut på vissa foton och fräsch ut på andra fast nu handlar inte tråden om varken mig, Breivik eller asperger.
Citera
2013-03-19, 16:55
Medlem
Malmö en framgångssaga.

Rånoffren lurades in på skolgården

http://www.sydsvenskan.se/malmo/ranoffren-lurades-in-pa-skolgarden/

Och så den osminkade sanningen om de grova rånen.Svensken jobbar och betalar för allsköns slödder.

http://avpixlat.info/2013/03/18/malmopolisen-har-sprangt-en-tonarig-valdsam-ranliga/
Senast redigerad av ascheberg 2013-03-19 kl. 17:00.
Citera
2013-03-19, 17:01
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Möllevångstorget är sveriges farligaste plats att befinna sig på..dvs störst risk att utsättas för våld.

Du har helt fel! Möllevångstorget är säkert att vandra på vilken tid som helst på dygnet. Jag vet att ni betraktar mig som en betald propagandamakare men jag är varken betald av någon eller är en propagandamakare, utan endast en Malmöbo som beskriver hur han upplever Malmö, att mina upplevelser av Malmö sedan inte lever upp till era fördomar om staden kan jag inte göra någonting åt.
Citera
2013-03-19, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Du har helt fel! Möllevångstorget är säkert att vandra på vilken tid som helst på dygnet. Jag vet att ni betraktar mig som en betald propagandamakare men jag är varken betald av någon eller är en propagandamakare, utan endast en Malmöbo som beskriver hur han upplever Malmö, att mina upplevelser av Malmö sedan inte lever upp till era fördomar om staden kan jag inte göra någonting åt.

Fördomar, du är tamefan inte på riktigt.
Citera
2013-03-19, 18:57
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:

Nja så länge det är ljust är det väl ok. Men att påstå att det är säkert mitt i natten är väl att överdriva en aning. Nu är det ju inte fördomar om staden utan fakta. Eller påstår du att notiserna i tidningarna är påhitt?
Citera
2013-03-19, 20:44
Medlem
Citat:

Jag har aldrig blivit mördad. Det betyder att mord inte händer.
Citera
2013-03-19, 23:24
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Asperger har inget speciellt utseende, jag har själv asperger. Jag tycker att Breivik ser nergången ut på vissa foton och fräsch ut på andra fast nu handlar inte tråden om varken mig, Breivik eller asperger.

Att du har asperger förvånar mig inte det minsta efter att ha läst vad du skriver. Och sen föreslår jag att du googlar på asperger ¨+babyface. Det runda huvudet (babyface dragen) är vetensklapligt fastställt och är den tidgaste indikatorn på just asperger.

Men du behöver inte ens googla. Du vet lika bra som jag att folk har sagt att du ser "ung" ut. Inse att jag har rätt och lägg ner...
Citera
2013-03-19, 23:32
Medlem
tryffs avatar
Citat:

Nu råkar det vara så att det är statistiskt fastställt att möllevångstorget är sveriges farligaste plats att befinna sig på....före stureplan .....och femmans köpcenter i gbg. I alla fall i avseendet att utsättas för våld. Du kan väl åtminstånde googla innan du skriver saker du vet ingenting om. Den statistiken har några år på nacken men det har vad jag vet inte publicerats någon ny som pekar ut någon annan plats.
En annan kuriosa är att det grips fler efterlysta brottslingar i femmans köpcenter än i hela stormalmö (se allt är inte värst i Malmö)
Citera
2013-03-20, 22:06
Medlem
spoilers avatar
"Restaurangkedjan Falafel No 1 fälls för skattefusk i förvaltningsrätten.
Företaget ska betala nära 300 000 kronor i extra skatt och de tre delägarna ska betala 572 000 kronor mera i skatt.

/.../

Personal från Skatteverket har suttit på restaurangen på Engelbrektsgatan och kontrollräknat gästerna. Kontrollerna visade en betydande skillnad mellan antalet verkliga gäster och hur många som registrerades i kassan.

Nära var tredje kund redovisades inte, enligt Skatteverket. Det har enligt verket inte varit frågan om slarv utan ett systematiskt fusk. Enligt Skatteverket har det förekommit på alla restauranger i kedjan.

Asylsökande har tidigare i Sydsvenskan berättat om långa arbetsdagar på restaurangkedjan där ersättningen har varit 150 kronor om dagen och gratis mat."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/falafelkedja-kravs-pa-extra-skatt-1/
Citera
2013-03-21, 01:47
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Restaurangkedjan Falafel No 1 fälls för skattefusk i förvaltningsrätten.
Företaget ska betala nära 300 000 kronor i extra skatt och de tre delägarna ska betala 572 000 kronor mera i skatt.

Verkar redan ha dragit igång ett nytt bolag, så staten lär väl inte se de där pengarna.

http://www.allabolag.se/5569162091/Meze_de_Falafel_N_1_AB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in