2012-06-06, 11:18
Medlem
malmo1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Naturligtvis genom att ta bort de element som gör Malmö till en sämre plats. Människor med mörkare hudkulör från Afrika och mellanöstern. Malmö lider av samma problem som Stockholm och Göteborg men har ett allvarligare symptom eftersom halten "mörker" är större där.

Aha, så man ska ta bort alla blattar, även majoriteten som sköter sig och är hur trevliga och snälla som helst. Jättebra taktik
Citera
2012-06-06, 11:35
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmo1910
Är du på riktigt? Malmö är kanske inne i en negativ cirkel men dödsspiral? kom igen dramaqueen.
Det går att fixa. Problemet är som sagt inte vems fel och vad det beror på utan hur man ska lösa det.
Sen att du inte bor i Malmö är rätt uppenbart

Man behöver inte bo i Malmö för att förstå hur illa det faktiskt är.
Men visst, du bor där och tycks inte ha några bra referenser.
Jag vet inte från vilken djungel eller sandhåla du kommer ifrån, men jag kan upplysa dig att Sverige (även Malmö) var vackert innan 90-talets början.

Problemet med dig är att du inte ser integrationsproblemen, utan du tror att alla som kritiserar integrationspolitiken är rasister och vill inte ha utlänningar i Sverige. Men du har fel.
De flesta normalt funtade vet att många invandrare sköter sig, men onekligen vet vi också att invandringen har gett ökad kriminalitet, rån, våldtäkter, misshandel, skottlossningar, balkonghoppningar med mera...

Den kultur du värnar om, den som innehåller ovanstående multikultihändelser, varför brinner du så mycket för att värna om det???
Citera
2012-06-06, 12:02
Medlem
malmo1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Man behöver inte bo i Malmö för att förstå hur illa det faktiskt är.
Men visst, du bor där och tycks inte ha några bra referenser.
Jag vet inte från vilken djungel eller sandhåla du kommer ifrån, men jag kan upplysa dig att Sverige (även Malmö) var vackert innan 90-talets början.

Problemet med dig är att du inte ser integrationsproblemen, utan du tror att alla som kritiserar integrationspolitiken är rasister och vill inte ha utlänningar i Sverige. Men du har fel.
De flesta normalt funtade vet att många invandrare sköter sig, men onekligen vet vi också att invandringen har gett ökad kriminalitet, rån, våldtäkter, misshandel, skottlossningar, balkonghoppningar med mera...

Den kultur du värnar om, den som innehåller ovanstående multikultihändelser, varför brinner du så mycket för att värna om det???

Jo, jag ser integrationsproblemen och nej, man är inte rasist om man kritiserar den
Men alla vet att problemen kommer från den misslyckade invandringspolitiken, Det har jag skrivit hela tiden.
Men en miljons frågan är inte vems fel det är utan hur vi ska lösa problemen, hur man ska få in alla i samhället, hur man ska minska kriminaliteten osv.
Citera
2012-06-06, 12:34
Medlem
hashs avatar
Citat:
Jo, jag ser integrationsproblemen och nej, man är inte rasist om man kritiserar den
Men alla vet att problemen kommer från den misslyckade invandringspolitiken, Det har jag skrivit hela tiden.
Men en miljons frågan är inte vems fel det är utan hur vi ska lösa problemen, hur man ska få in alla i samhället, hur man ska minska kriminaliteten osv.

Sunt förnuft säger...
När integration har misslyckats då har vi skapat segregation.
Vems fel? Mitt svar är politikerna (Illmar Reepalu med flera).

Hur lösa problemet?
Inte löser man problemet med mer invandring iaf, utan man får skapa en slags konstgjord paus i integrationspolitiken, d v s stäng gränserna ett tag tills vi har integrerat de invandrare vi redan har här.

Malmö kommer snart befinna sig i samma situation som Växjö, d v s staden kommer göra miljonförluster tack vare den sanslösa integrationspolitiken. Det är en bubbla som är påväg att spricka.

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/%283258544%29.gm
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/regeringen-kravs-pa-mangmiljonbelopp(2833470).gm
Senast redigerad av hash 2012-06-06 kl. 12:38.
Citera
2012-06-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Naturligtvis genom att ta bort de element som gör Malmö till en sämre plats. Människor med mörkare hudkulör från Afrika och mellanöstern. Malmö lider av samma problem som Stockholm och Göteborg men har ett allvarligare symptom eftersom halten "mörker" är större där.

Skattehöjningen kan vi tillskriva denna grupp också.Utan att rodna höjer man skatten när vi blir matade
att inflyttningen belatar sig själv, visst är det konstigt.

Muslimska Brödraskapet firar Nationaldag i otrygghetens Malmö

Citat:
Idag på 6 juni, Sveriges Nationaldag, kan
de som är hågade samlas på Möllevångs-
torget i Malmö för under den käcka parollen
Älska Malmö mångfald fira ......vadå ?
Arrangörer påstås vara opolitiska
organisationer och privatpersoner.
För att förhöja njutningen kommer man
att underhållas av Muslimska
Brödraskapets riksdagsman Mehmet
Kaplan.
Det låter som ett arrangemang fullt
värdigt Malmö, Sveriges Gaza.....

http://jihadimalmo.blogspot.se/2012/06/muslimska-brodraskapet-firar.html
Senast redigerad av ascheberg 2012-06-06 kl. 14:20.
Citera
2012-06-06, 22:59
Medlem
solindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoeMan1979
I princip bara borätter här i slottstaden, där du och dina gelikar (läs blattefritt) inte har råd att bo.

Sant men hoppas fortfarande ni får lite talibaner hos er. Det dröjer väl ett tag men efter lite mer rån så har de snart råd att bo i Slottstaden, Västra hamnen.
.

Det är ni svennar som blundar för kriminaliteten, kaoset som är de riktiga grisarna. Inte Ahmed. Han är ju bara glad att han får vara här o drälla.
Citera
2012-06-07, 02:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Lösningen är busenkel - repatriera patrasket och låt dem som sköter sig vara kvar! Hepp, nu blev jag en rasist. Det är ingen enmiljonsfråga - säger man det är man efterbliven.
Citera
2012-06-07, 03:09
Medlem
malmo1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Lösningen är busenkel - repatriera patrasket och låt dem som sköter sig vara kvar! Hepp, nu blev jag en rasist. Det är ingen enmiljonsfråga - säger man det är man efterbliven.

Visst, håller med dig. Alla som kommer hit och inte kan sköta sig borde skickas tillbaka.
Men hur ska vi göra med dem som är födda i Sverige, men som har utländska föräldrar? skicka dem till ett land dem kanske aldrig satt foten i?
Citera
2012-06-07, 03:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Visst, håller med dig. Alla som kommer hit och inte kan sköta sig borde skickas tillbaka.
Men hur ska vi göra med dem som är födda i Sverige, men som har utländska föräldrar? skicka dem till ett land dem kanske aldrig satt foten i?

Ja absolut, skicka tillbaka dem! Varför ska vi ha en massa problem med någon som inte delar vår världsbild? Det vore det bästa strafffet!
Citera
2012-06-07, 06:00
Medlem
Europes avatar
Citat:
Är du på riktigt? Malmö är kanske inne i en negativ cirkel men dödsspiral? kom igen dramaqueen.
Det går att fixa. Problemet är som sagt inte vems fel och vad det beror på utan hur man ska lösa det.
Sen att du inte bor i Malmö är rätt uppenbart

Du menar att invånarna i vissa kommuner i Stockholms län kan fortsätta betala allt mer för den levnadsnivå som malmöborna inte annars skulle ha om de fick klara sig själva? Redan idag behöver en fjärdedel av Malmös budget pumpas in utifrån. Vad menar du egentligen med "fixas"? Menar du att malmöborna skall klara av att bli självförsörjande på sikt, eller menar du att det går att få andra svenskar att pynta ännu mer?

Det verkar inte vara den nyaste statistiken på wikipedia, men jag antar att det inte ser bättre ut ekonomiskt idag än för 5 år sedan?

Citat:
Såsom en etniskt splittrad storstad omfattar Malmö några av Sveriges mest socialt utsatta områden och svåraste förhållanden. Malmös invånare har bland de lägsta snittinkomsterna i Sverige. Medianen för förvärvsinkomsten i Malmö kommun var den lägsta i hela Sverige år 2006, 95 000 kronor per år. Medelvärdet för den beskattningsbara förvärvsinkomsten ligger dock jämförelsevis högre men ändå mot botten av Sveriges kommuner, i Malmö var det 135 000 samma år. Jämförelsevis har Stockholm en medelinkomst på 187 000 kronor och Göteborgs medelinkomst är 161 000 kronor per invånare och år.[17] I Malmö bor 18 % av alla barn i ett bidragshushåll, det är den högsta nivån i hela Sverige. I alla svenska storstäder är genomsnittsandelen barn i bidragshushåll 11 %. Skattekraften per invånare i Malmö är 134 000 kronor per år i genomsnitt, det är klart lägre än det svenska medelvärdet på 152 000 kronor och betydligt lägre än snittet för svenska storstäder, 186 000 kronor.[8] Bland kommuner med ett invånarantal över 90 000 så innehar Malmö i särklass bottennoteringen vad gäller skattebas per invånare och andel förvärvsarbetande av populationen, och är närmast jämförbar med direkta glesbygdskommuner i detta avseende[18][19][20]. 20-25% av Malmö kommuns inkomster härrör från direkta statsanslag, varibland innefattas det kommunala kostnads- och inkomstutjämningssystemet[21], vilket innebär att statens total inkomster från det kommunala inkomst- och kostnadsutjämningssystemet, från kommuner där utjämningssystemet innebär ett negativt nettoflöde, är otillräckligt för att bekosta enbart Malmö kommuns inkomster från statliga bidrag[18]. Inte ens om Malmö hypotetiskt inkluderar även rika relativt näraliggande kommuner som Vellinge (skattekraft ca 201 000 kr/inv 2009) , Lomma (skattekraft ca 205 000 kr/inv 2009) och i viss mån Staffanstorp (skattekraft ca 174 000 kr/inv 2009) så skulle detta konglomerat nå en skattekraft per invånare som når mer än precis över skattekraften för den kommun med minst 90 000 invånare som har näst lägst skattekraft (Eskilstuna), och Malmö särskiljer sig därvidlag signifikant från såväl Göteborg som Stockholm[19].

Mina fetningar.
Citera
2012-06-07, 17:27
Medlem
Misstänkt mordbrand på äldreboendet Gyllebogården.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/misstankt-mordbrand-i-malmo1
Citera
2012-06-07, 22:03
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja absolut, skicka tillbaka dem! Varför ska vi ha en massa problem med någon som inte delar vår världsbild? Det vore det bästa strafffet!
Absurt, man kan inte bara avvisa människor utan ett genomarbetat underlag. Det finns en risk att man skickar människor i döden eller i lidande och den risken är sällan värd att ta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in