Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Finns det någon som fortfarande försvarar mångkultur och vill att hela Sverige ska bli som i Malmö?
Ja. De flesta faktiskt (stödjer och försvarar mångkultur). Oavsett hur debatten går på I&I så är det så i verkligheten. Det är ingen slump att det ser ut som det gör.
En tanke här är att man i debatten inte kopplar problemen till tex mångkultur, invandring, invandarre, kulturella skillnader, ras, etc etc. Den debatten som förs på väldigt många olika sidospår på tex FB saknas i den offentliga debatten.
Imorse så hörde jag ett uttalande kring huruvida det finns någon som helst gemensam nämnare i de ormåden som är mest utsatta och de kriminella. Svaret blev nej. Nu är jag ju själv inte inne på spår om ras etc etc.
Men jag har rätt svårt att se varför det sitter så djupt inne att folk inte ens själva kopplar ihop det tämligen uppenbara i att de kriminella är invandrare eller har invandrarbakgrund, och det tämligen uppenbara i att de utsatta områdena har samma prägel. Den slutsatsen kan man förstås dra även som batikhäxa och anse vara till grund för att man måste bygga en fritidsgård var 5:e meter likaväl som man kan dra den utifrån tex en nynazists pespektiv. Det är bara en gemensam nämnare. Men icke.
Kaiser Chiefs tråd om Malmö, och vilka dess fördelar det är som är så fantastiska att Malmö bör ses som ett exempel, leder ju inte till en rimlig reaktion bland speciellt många. Dvs en normal tankegång där man tittar på positivt, negativt, trender, problem, möjliga fördelar och en utveckling över tid.
Pizza, Zlatan och Peter Mangs. Sedan blir det jobbigt.
Jag tror att många på I&I har alldeles för höga förhoppningar på att medelsvensson drar de slutsatser man utgår ifrån.