Citat:
Ursprungligen postat av Schelling
Idag får vi träffa ett av alla malmös rånoffer i sydsvenskan och naturligtvis är det från den mest drabbade gruppen, negrer.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1583639/Hamndbegaret-drojde-sig-kvar.html
Det är ju lustigt att problemet med många invandrare och deras kultur skiner igenom så starkt i en artikel som ska framställa honom som offer:
Citat:
"Jag kände ilska mot dem, att de hade gjort så mot mig. Jag tänkte: min telefon, mitt öga, min respekt, att de sparkade mig framför min tjej som jag vill visa mig stark inför. Jag själv har aldrig skadat någon eller tjuvat något.
Tankarna på att ge igen stärktes av att flera av hans vänner anklagade honom för att ha agerat fegt. Som ”en riktig man” borde han inte ha låtit förövarna ta hans mobil. Han borde ha slagit tillbaka och sprungit efter dem. Även manliga släktingar reagerade på liknande vis.
– De fick mig att känna mig feg. Jag tänkte att jag kanske måste bevisa för dem att jag inte är det. "
Det är säkert många invandrare som utsätts för denna press av vänner och släktingar som känner att de måste "bevisa" något, och således går ut och knivhugger eller hämnas på annat sätt. Jag har svårt att tänka mig att konversationen skulle se likadant ut runt ett svenskt middagsbord.
Efter det åker han iväg i en
hel jävla månad på semester för att vila upp sig efter den där hemska upplevelsen där han förlorade sin heder och mobil.

Min vän blev rånad på arbetsplatsen (kniv i ansiktet) och jobbade igen dagen efter. Men det är väl personligt hur mycket man bryter ihop (pressen från familj och släkt hjälpte ju knappast, stöd från de närmsta borde vara en självklarhet oavsett kultur - men tydligen är det inte så).
Och, slutligen, favoritstycket där han såklart inte lägger någon som helst skuld på förövarna utan skyfflar vidare skulden till det svenska, rasistiska, samhället som skapar dessa individer som helt enkelt inte har något annat val än att råna och misshandla.
Citat:
Jag lägger hela skulden på samhället. Skulle man ha haft insatser via socialen eller polisen, då hade de inte rånat.
Jag blir mörkrädd när jag tänker på att ens egna ungar en dag kan komma att umgås med människor som har denna inställning. Där heder och respekt innebär att man måste hämnas för att räknas som en man. Där det är samhällets fel om man snattar, rånar eller misshandlar - inte ens eget. Fy fan.