2011-11-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
SDS idag

Fakta: Personrån i Malmö

Under november (till och med den 28:e) utsattes 86 personer för rån i Malmö.
Under hela november förra året drabbades 81 personer.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...-ranoffer.html

Skrämmande :-(

Tre åldringsrån samma dag

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1583383/Tre-aldringsran-samma-dag.html

och vem som ligger bakom åldringrån vet vi
Citera
2011-12-01, 11:08
Medlem
Idag får vi träffa ett av alla malmös rånoffer i sydsvenskan och naturligtvis är det från den mest drabbade gruppen, negrer.

Citat:
Direkt efter rånet ville Sadiki leta upp och knivhugga förövarna. Först nu, ungefär ett år senare, har han förlåtit dem. Men han kommer aldrig att släppa besvikelsen över hur han bemöttes av polis och ambulanspersonal i samband med händelsen.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1583639/Hamndbegaret-drojde-sig-kvar.html

Det är den vit-hatande palestinierna Hanna Younes som nu försöker dölja de verkliga förhållandena kring personrånen och på så vis låta det svenskfientliga våldet fortgå. Genom att visa fram en neger spär hon ytterligare på negerns offerkonto och förlamar de redan skuldbelagda svenskarna.
(Hanna Younes har tidigare visat sin antivitism då hon skrev smaklösa artiklar i sydsvenskan efter parkeringsmordet i landskrona.)
Citera
2011-12-01, 12:40
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schelling
Idag får vi träffa ett av alla malmös rånoffer i sydsvenskan och naturligtvis är det från den mest drabbade gruppen, negrer.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1583639/Hamndbegaret-drojde-sig-kvar.html

Det är den vit-hatande palestinierna Hanna Younes som nu försöker dölja de verkliga förhållandena kring personrånen och på så vis låta det svenskfientliga våldet fortgå. Genom att visa fram en neger spär hon ytterligare på negerns offerkonto och förlamar de redan skuldbelagda svenskarna.
(Hanna Younes har tidigare visat sin antivitism då hon skrev smaklösa artiklar i sydsvenskan efter parkeringsmordet i landskrona.)

Aha, det förklarar saken. Tvärt emot vad vi trott är det främst negrer som blir rånade. Ingen skugga över mångkulturdrömmen således.
Citera
2011-12-01, 13:24
Medlem
MedelLagoms avatar
3 personer rånas varje dag i Malmö. http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1582949/Han-ar-ett-av-86-ranoffer.html
Citera
2011-12-01, 18:13
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
3 personer mördas varje dag i Malmö. http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1582949/Han-ar-ett-av-86-ranoffer.html

Ändra lite i din text, vänta bara.. det kommer.
Citera
2011-12-02, 09:40
Medlem
Pansarmeyers avatar
Citat:

Reagerade också väldigt på artikeln. Läsaren får själv gissa vad det var för rånargäng. Gänget glöms dock snart bort då den viktiga diskussionen om hur kränkt Sadiki blev av personal från polisen och ambulanssjukvården som ryckte ut för att hjälpa honom måste uppmärksammas. Polisen hade bara kört förbi (!?) och tydligen hade ambulanssjukvårdaren lyst på honom med en ficklampa! Ja, så Sadiki hade möjlighet att lämna jobb och allt och köpa flygbiljetter till Uganda där han åkte för att vila upp sig en månad. Han vill nu bo i Sthlm, boende och arbete är inget hinder. Så det verkar lösa sig.
Citera
2011-12-02, 11:26
Medlem
Haha, vad tror Sydsvenskan egentligen? Folk vet att negrer inte är överrepresenterade som OFFER.
Citera
2011-12-02, 12:06
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:

Det är ju lustigt att problemet med många invandrare och deras kultur skiner igenom så starkt i en artikel som ska framställa honom som offer:

Citat:
"Jag kände ilska mot dem, att de hade gjort så mot mig. Jag tänkte: min telefon, mitt öga, min respekt, att de sparkade mig framför min tjej som jag vill visa mig stark inför. Jag själv har aldrig skadat någon eller tjuvat något.

Tankarna på att ge igen stärktes av att flera av hans vänner anklagade honom för att ha agerat fegt. Som ”en riktig man” borde han inte ha låtit förövarna ta hans mobil. Han borde ha slagit tillbaka och sprungit efter dem. Även manliga släktingar reagerade på liknande vis.

– De fick mig att känna mig feg. Jag tänkte att jag kanske måste bevisa för dem att jag inte är det. "

Det är säkert många invandrare som utsätts för denna press av vänner och släktingar som känner att de måste "bevisa" något, och således går ut och knivhugger eller hämnas på annat sätt. Jag har svårt att tänka mig att konversationen skulle se likadant ut runt ett svenskt middagsbord.

Efter det åker han iväg i en hel jävla månad på semester för att vila upp sig efter den där hemska upplevelsen där han förlorade sin heder och mobil. Min vän blev rånad på arbetsplatsen (kniv i ansiktet) och jobbade igen dagen efter. Men det är väl personligt hur mycket man bryter ihop (pressen från familj och släkt hjälpte ju knappast, stöd från de närmsta borde vara en självklarhet oavsett kultur - men tydligen är det inte så).

Och, slutligen, favoritstycket där han såklart inte lägger någon som helst skuld på förövarna utan skyfflar vidare skulden till det svenska, rasistiska, samhället som skapar dessa individer som helt enkelt inte har något annat val än att råna och misshandla.

Citat:
Jag lägger hela skulden på samhället. Skulle man ha haft insatser via socialen eller polisen, då hade de inte rånat.

Jag blir mörkrädd när jag tänker på att ens egna ungar en dag kan komma att umgås med människor som har denna inställning. Där heder och respekt innebär att man måste hämnas för att räknas som en man. Där det är samhällets fel om man snattar, rånar eller misshandlar - inte ens eget. Fy fan.
Citera
2011-12-03, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Det är ju lustigt att problemet med många invandrare och deras kultur skiner igenom så starkt i en artikel som ska framställa honom som offer:

Det är säkert många invandrare som utsätts för denna press av vänner och släktingar som känner att de måste "bevisa" något, och således går ut och knivhugger eller hämnas på annat sätt. Jag har svårt att tänka mig att konversationen skulle se likadant ut runt ett svenskt middagsbord.

Efter det åker han iväg i en hel jävla månad på semester för att vila upp sig efter den där hemska upplevelsen där han förlorade sin heder och mobil. Min vän blev rånad på arbetsplatsen (kniv i ansiktet) och jobbade igen dagen efter. Men det är väl personligt hur mycket man bryter ihop (pressen från familj och släkt hjälpte ju knappast, stöd från de närmsta borde vara en självklarhet oavsett kultur - men tydligen är det inte så).

Och, slutligen, favoritstycket där han såklart inte lägger någon som helst skuld på förövarna utan skyfflar vidare skulden till det svenska, rasistiska, samhället som skapar dessa individer som helt enkelt inte har något annat val än att råna och misshandla.

Jag blir mörkrädd när jag tänker på att ens egna ungar en dag kan komma att umgås med människor som har denna inställning. Där heder och respekt innebär att man måste hämnas för att räknas som en man. Där det är samhällets fel om man snattar, rånar eller misshandlar - inte ens eget. Fy fan.

Tydligen har han börjat tigga cigg av blattegäng också

"Ser han ett gäng på fyra fem killar går han fram till dem och ber om en cigarett."

Undra hur det skall gå för Ugandiern?
Citera
2011-12-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^

Hämden har en stor plats i islam,
förlåtelsen har en stor plats i kristendomen och resultatet av detta ser vi i Malmö.
Senast redigerad av ascheberg 2011-12-03 kl. 11:22.
Citera
2011-12-03, 11:30
Medlem
Pissjudens avatar
Vad mysigt och spännande det har blivit i Malmö, gott åt all sosse föräldrar som röstade in packet i landet.

Hoppas deras ungar blir våldtagna och mördade hela bunten så dom inte kan föra sina mongo gener vidare.

Vi behöver ingen Breivik utan vi har araber och negrer som avrättar svenska politiska horungar i smyg istället med medias goda minne.

En medalj från staten och bonus i bidragen till alla blattar som dödar barn till journalister och politiker
Citera
2011-12-03, 19:29
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Läser ingen här tidningen "Vårt Malmö" som ges ut av Malmö Stad? I det senaste numret presenteras ett sätt att integrera utsatta ungdomar, man har tänkt "utanför lådan" och byggt upp en samhällsrespekt genom att skicka ett gäng unga män till en militärförläggning i Halland under höstlovet.

"Militärliv i fält, skjutövningar och
marscher. Det fick 18 elever från
Bellevue gymnasium att välja bort
höstlovet för en vecka på Försvars
maktens flottilj F17 i Halmstad"

"– Vi intresserade oss för Bellevue eftersom de
har en stor mångfald bland sina elever, och mångfald är en styrka i Försvarsmakten. Vi vill nå ut
till hela Sverige och möta nya människor och aktörer – vi lär oss lika mycket som deltagarna själva, säger Anders Troedsson"

"– Det har varit en jättebra vecka och jag har
lärt mig mycket. Det viktigaste är att vi måste
hjälpa varandra för att det ska fungera, säger
Mustafa Imad. "

http://malmo.se/download/18.56d99e38133491d8225800025027/VM%23102011_final.pdf

Jag tyckte att detta var ett spännande och bra sätt att hjälpa unga män och jag tycker att det borde skalas upp för att det finns så många barn i Malmö som far illa och är i akut behov av stöd från samhället för att kunne blomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in