2016-02-07, 17:09
Medlem
Xer0s avatar
Vadfan snackar du om TS? Jag var där för två veckor sedan och såg inte en enda jälva babbe.
Det enda man stötte på var folk som pratade Danska, och så svenska lodisar förståss. Ingen arabiska hördes någon stans. Det är jätteanorlunda mot Stockholm där man hör arabiska och andra konstiga språk i princip varje dag på tunnelbanan.

Men inte en enda jälva snubbe med turban och skägg såg jag.

Det var ingen på tågen heller, villket det pratats så mycket om här inne.

Det var minst 90% svenskar och europeer på tåget ner och tåget upp, och när SJs kortläsare inte funkade så erbjöd sig en tant att betala min macka i bistron vart efter jag swishade henne pengar.

Malmö käns fö. som en modern stad i jämförelse med Stockholm.
Jämför Malmö central med Stockholms central och du fattar vad jag menar.
Senast redigerad av Xer0 2016-02-07 kl. 17:14.
Citera
2016-02-07, 17:16
Medlem
dANiis avatar
Bor själv i Malmö och jag kan instämma hur jävla förfallen denna staden har blivit med åren, riktigt äcklig stad.
Citera
2016-02-07, 17:16
Medlem
Jag vet inte var du bor TS eftersom du nämnde att du var på *besök* i Malmö, men precis så ser det ut i Stockholm också.
Citera
2016-02-07, 17:22
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Allvarligt talat, förstår inte hur Svenskar kan ens förespråka dess kultur eller ens vilja bo där. Hoppade av vid stationen Triangeln igår och det springer ju bara runt utländska pack vart man än tittar. Alltså det är ett sjukt samhälle. Svenskar existerar ju inte där och alla som bor där är tiggare och välfärdsparasiter. Man kan inte ens sitta inne på en snabbmatskedja och äta för att det är en massa tiggare där inne.

Det är helt sjukt att dom inte avisas. Äckligt är det, såg deras pimpar sitta med iPhone6 och när en av dom öppnade plånboken så var där säkerligen 3000 SEK i hundra lappar. Jag menar för i helvete när ska detta ta slut? Malmö är ju kört. Höll på att bokstavligen kräka av stanken dom förde med sig också, tiggarna tvättar inte sig. HUr fan kan vi betala för att dessa människor ska få stanna i Sverige???

Jag tror allvarligt talat att jag inte varit i ett sämre område någonsin. Har befunnit mig i andra länder i Europa som är bra mycket smutsigare sägs det men det här var definitivt "top3 smuts" jag någonsin sett. Det satt nog 8-10 tiggare utanför mcdonalds, kanske 7-8 random blattar, på insidan så var det ytterliggare 8-9 tiggare och resterande 20 var blattar. Jag var den enda svensken tillsammans med min kompis. Vi snackar om säkert 50 invandrare vs 2 Svenskar...på en fucking mcdonalds i Malmö. Därefter gick vi för att handla mat och inte blev det bättre på hemköp. Sjukt är det.

Vad har hänt med staden? Det är sinnessjukt! Hur tänker människor som bor i Malmö, vad får dom att vilja ha det här?
Ja..så har det ju varit bra länge nu..förstår exakt din upprördhet. Jag höll på att bli rånad för ett par år sedan av sk "nyanlända" i Malmö (centrala)..men kunde försvara mig med viss våld och en person hjälpte mig att jaga iväg dem..de var 4 st.
Citera
2016-02-07, 17:37
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Allvarligt talat, förstår inte hur Svenskar kan ens förespråka dess kultur eller ens vilja bo där. Hoppade av vid stationen Triangeln igår och det springer ju bara runt utländska pack vart man än tittar.

Tycker du överdriver, runt centrum brukar det vara 50% svenskar och 50% utomeuropeiska svenskar. Jag tror du har haft på dig dom selektiva urvalsglasögonen. Men jag begriper vad du menar, jag upplever Malmö som staden Atlanta i USA häften vita och hälften färgade. På sina håll är färgade i mycket klar majoritet.
Citera
2016-02-07, 17:40
Medlem
TheGrimComedians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Vadfan snackar du om TS? Jag var där för två veckor sedan och såg inte en enda jälva babbe.

Du måste fan vara blind i sånt fall. Jag bodde i Malmö i några, för några år sedan, och det var ju babbar överallt.
Citera
2016-02-07, 17:42
Medlem
Malmö har under ganska lång tid nu varit ett av Europas bakhålor.
Citera
2016-02-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Malmö har under ganska lång tid nu varit ett av Europas bakhålor.
Det var otroligt fint att flanera i Malmös innerstad så sent som 2008, fanns ingen oro för kaosmuzzlor så länge man höll sig borta från Rosengård. Vågar inte tänka på hur det ser ut nu. Håller mig så långt borta som möjligt från bomber & granater och annan spännande berikning, the new normal...
Citera
2016-02-07, 18:45
Medlem
RadioDDR1s avatar
Totalinvandringen och White Flight har förändrat gatubilden på många ställen ganska radikalt, på ganska kort tid. Jag har blivit helt emot den här globaliseringen som inte gynnar någon förutom de superrika (från engelskans superrich). Övre medelklassen, undre medelklassen, arbetare. Fattigare länder plundras på sina flitiga. Alla förlorare. Blir svårt för globalisterna att upprätthålla det här systemet i längden. Sveriges BNP per capita har ökat 0.2% sedan 2007. Lägsta noteringen i modern tid. Sveriges totala BNP ökade med nästan 4% förra året, go figure. Ett sjukt och korrupt system.
Citera
2016-02-07, 19:06
Bannlyst
Jag sitter här i ett annat land och inser att det finns inte något Sverige att flytta tillbaka till, såvida man inte har råd att köpa villa i någon av Stockholms absoluta toppförorter eller hyra kåta av samerna, på kalfjället....

Här nämns att ställen som Landskrona, Södertälje och Örebro är förlorade.
Jag har själv sett hur det ser ut i Norra Stockholm, centrala Stockholm dagtid, Eskilstuna, Sundsvall med flera.

Med mindre än en samregering mellan SD och Nordiskt motstånd eller vad de kallar sig så är problemen olösliga. Det finns inga jobb för dem, det går inte att bli av med dem, de ställer krav och är våldsamma, farliga och kriminella.
Citera
2016-02-07, 19:41
Medlem
Kan bara instämma. Född och bor i Malmö. Vi har det som vi förtjänar. Malmöborna som ni kallar för danskar har inget gemensamt med rationellt tänkande. Malmö består av röda parasiter och invandrare som har samma åsikt om det kommunala utjämningsbidraget. Att Malmö är som det blivit beror på b.l.a Stockholmspolitiken. Så länge Sveriges politik kommer att stjälpa Malmö med fem miljarder om året genom utjämningsbidraget så kommer inte politiken att ändras. Finns bara förlorare i detta scenario.

Vilken normal människa tror att det blir ett utbyte av det politiska styret när de har en obegränsad budget som kranskommunerna betalar? Malmö är ett Detroit som media inte nämner. Skillnaden är att Malmö hade gått i konkurs innan Detroit om staden befunnit sig i USA. Undrar om detta vansinne hade fått pågått om det hade varit ett blått styre?

Jag är helt oförstående varför ni som betalar skatt i era välskötta kommuner inte protesterar mot detta?
Man betalar väl inte för sophanteringen två gånger i er kommun?
Citera
2016-02-07, 19:56
Medlem
rex144s avatar
hur stor är white flight från Malmö årligen?

bostadspriserna borde sjunka eller åtminstone stagnera, bidragstagare och låginkomsttagare har inte råd ett betala över en miljon för en lägenhet, 1.5 miljoner kostar en bra trea i Malmö,

visst är det många som bor i Lomma/ Vellinge och arbetar i Malmö men det finns fortfarande många köpare av lägenheter och villor i Malmö och det är inte danskar som håller priserna uppe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in