Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Jag vet. Språket och perspektivet skapar verkligheten eller något sånt. Lingvistisk och poststrukturalistisk teoribildning. Var och en sin egen verklighet. Seved var mysigt alltså. Tillräckligt mysigt för att flytta dit kanske? De flesta anser annars att det är ett skitställe.
Fantastiskt att höra att Malmö helt enkelt inte kan begripas utifrån kalla fakta utan är en metafysisk storhet som kräver en särskild syn på verkligheten för att förstås. Det finns inga problem i Malmö. Det är bara bilden det är fel på. Ring Kreab eller JKL och ordna saken.
Jag skulle nog inte vilja flytta dit men att det skulle vara ett dåligt område kan jag nu avfärda.
Citat:
Ursprungligen postat av AkademiskOchSDare
Är det månne för att du själv är av ickeeuropeiskt ursprung som du fick en positiv upplevelse av Seved? Såvitt jag, och många andra malmöbor, vet så är det i huvudsak svenskar som blir utsatta för trakasserier och våld av invånarna som bor där.
Nej, själv är jag etniskt svensk, och det syns för att jag är både blond och blåögd. Jag hade en positiv upplevelse, är det verkligen så svårt att acceptera?