Citat:
Ursprungligen postat av Malmoes
Haha, vilka av er bor i Malmö? Jag bor själv där och känner mig nästintill aldrig otrygg. Brukar röra mig i centrum och runt Möllan på kvällarna. Bor dock i västa innerstaden. Givetvis hänger jag inte på Herrgården mitt i natten men annars överlever jag ganska bra. Malmö har en del skit men ni överdriver ganska bra. Ni beskriver det som att de inte går att bo i staden längre och att folk måste panikfly ut ur kommunen. Tagga ner fb-nazis. (Och nej, jag röstar inte rött.)
Visst finns det otrygga områden i Malmö som Rosengård. Men jag har kompisar som bor i "lilla" Rosengård som heter Krocksbäck och de trivs utmärkt. De har bott där länge och en av killarna är faktiskt svenskar. Det finns absolut en alldeles för stor organiserad brottslighet här men kan verkligen inte påstå att den "stör" mitt liv. Sen har vi ju oxtokiga svenskar också. Till exempel Mangs.
Sen kostar vår Kebab 30 kr och Falafel 20. Så de finns alltid något positivt med stan höhö...
Det handlar inte bara om trygghet det handlar mer om trivsel, civiliserade människor trivs inte att vistas eller bo där invandrarna är för många och det kommer att leda till segregering och till slut kommer många områden i Sverige påminna om invandrarnas ursprungsländer.
Det var samma sak med Tensta och Rinkeby, av dom jag känner som bott där har nog ingen blivit fysiskt skadad men dom vill inte bo i områden som påminner om tredje världen eller där olika etniska grupperingar motarbetar varandra.
Om allt fortsätter som det gör nu kommer Sverige om 50-100 år vara ett fattigt skitland