2011-10-09, 19:09
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Kan någon bekräfta det som sägs i DN att det inte rör ett förortsproblem längre-utan dom centrala delarna.

I så fall verkar det ha gått längre än i exvis Paris............

Ja, malmö har ett "innercity" problem som inte finns i någon annan svensk stad. Negrerna och zigenarna bor inte i förorten rosengård utan i den södra innerstaden.
Citera
2011-10-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Ja, malmö har ett "innercity" problem som inte finns i någon annan svensk stad. Negrerna och zigenarna bor inte i förorten rosengård utan i den södra innerstaden.

Rosengård är ingen förort heller. Rosengård ligger max 10 minuter från Centrum.
Citera
2011-10-09, 19:20
Medlem
tryffs avatar
Nä, nu får ni sluta racka ner på Malmö. Jag bor här i mitt gated community 5 mil från Malmö och jag har aldrig fått en sten genom rutan - rasister!
Citera
2011-10-09, 19:24
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Rosengård är ingen förort heller. Rosengård ligger max 10 minuter från Centrum.

Ja och dessutom finns där affärer och snabbmatsställen i området alltid ägda av hederliga Muhammed.
Citera
2011-10-09, 19:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omregistrerad
På tal om de (för det mesta inflyttade, från Småland och andra obskyra län) etniskt homogena svenskarna kring Möllan, så är säkerligen en procentuellt stor del av dem dessutom homosexuella. Ett exempel är tjejerna i nedanstående tjejsport som är så lesbiska man bara kan bli. Och givetvis älskar de sitt Möllan...

http://www.crimecityrollers.com/

Det där ser ju riktigt gulligt ut. Kanske t.o.m kan få mig att bli sportintresserad
Citera
2011-10-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmo1910
Staden har gått från en tråkig industristad till en Rolig och intressant studentstad med många intressanta projekt på bara 2 decennier.

Det märks att du är ung och inte har en aning om hur det var förr, istället litar du blint på vad du fått höra från andra och saknar ett källkritiskt tänk i grunden. Att du citerar Timbuktu i slutet av ditt inlägg säger allt.

Kan du i din vishet förklara för oss varför Malmö var "tråkigt" förut och på vilket sätt det var sämre då?
Citera
2011-10-10, 00:44
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmo1910
För att citera Timbuktu:
Malmö, Du kommer att aldrig att bli New York eller Paris
Men du är min
Likt New York så kommer Malmö att få sitt eget Manhattan.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1249884/Malmo-siktar-pa-eget-Manhattan.html
Citera
2011-10-10, 08:58
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Likt New York så kommer Malmö att få sitt eget Manhattan.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1249884/Malmo-siktar-pa-eget-Manhattan.html

Malmöborna verkar redan glömt att turning torso var avsett att bli bostadsrätter, men lägenheterna gick inte att sälja. Det gjordes då om till hyresrätter. Men kanske kan socialförvaltningen hyra lägenheterna åt "trångbodda" sevedsfamiljer?
Citera
2011-10-10, 09:17
Medlem
Errouneouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Malmöborna verkar redan glömt att turning torso var avsett att bli bostadsrätter, men lägenheterna gick inte att sälja. Det gjordes då om till hyresrätter. Men kanske kan socialförvaltningen hyra lägenheterna åt "trångbodda" sevedsfamiljer?

"Det genomsnittliga kvadratmeterpriset i Turning Torso ligger på 53000 kronor."
Turning torso är knappast speciellt nog för att rättfärdiga priset, uppenbarligen.
Citera
2011-10-10, 16:04
Medlem
Ask.whys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errouneous
Det är precis vad mitt argument säger, sorgligt du inte förstår det.
Anledningen till att de norrländska bönderna inte bränner sina bondgårdar eller vad de nu har där uppe när arbetslösheten ökar är för att det är deras land. de har generationer tillbaka i sverige och en stor anknytning till landet, de har valt att rösta på ett parti eller också valt att inte rösta i ren demokratisk anda och om det går piss för landet så sitter de hemma och förbannar regeringen för varför skulle de vilja förstöra sitt eget land?
Min poäng är att är du hårt segregerad och inte har någon anknytning till landet så skiter du helt enkelt i det.
Det finns en massa sydostasiater i Sverige, Norge, Tyskland, Holland etc. De klarar sig uppenbarligen från att syssla med upplopp, skadegörelse, grov brottslighet osv. De har inte heller någon "stor anknytning till landet". Men araber, negrer, kurder och annat, vart de än vandrar in i Europa så ska de ställa till med kaos. De klarar inte av att vistas i Europa

I Malmö fick ju en grundskola stängas för något år sedan, pga våld och stök. Att det drällde av araber, negrer och annat på den skolan var nog bara en tillfällighet? Häromveckan stängde skolinspektionen en muslimsk friskola i Göteborg, även den pga våld och stök

Citat:
Ja självklart är det så.. det är ju det som är paradoxen med invandringen, ta in folk och låt de ha sitt eget "samhälle" istället för att motverka segregeringen.
Bättre vore att överhuvudtaget aldrig tagit in detta folk. Då skulle man sluppit "kaosartade mångkulturella samhällen i samhället"

Citat:
Haha det finns det ju hur många exempel på som helst, finns hur många blattar som helst som kommit hit och lever lagligt, och kör BMW/Mercedes för att de lyckats skapa ett företag. Men det är alltid lättare att fokusera på det negativa än det positiva.
Om det negativa överskuggar det positiva så är det lättare att fokusera på det negativa, det är riktigt. Och den massiva importen av människor från Afrika och melllanöstern har sannerligen varit väldigt negativ för Sverige

Citat:
Hur bevisar en blatte sig för en inbiten rasist som dig? Jag har svenska polare som dig och när de ser en blatte köra förbi i merca hör man direkt "knarkpengar". Ja jo, ok det är enkelt att bete sig artigt och så vidare, så är man accepterad.
Jag är inte rasist (inte ännu i alla fall ). Rasisterna är mer radikala än vad jag är. Jag landar däremot i vissa värderingar som rasisterna har. Jag vill, precis som rasisterna, se ett övervägande svenskt Sverige. Jag växte upp i ett mestadels svenskt Sverige. Det var ett härligt Sverige. Det fanns visserligen en och annan ungrare, turk och neger. Men de var få till antalet och smälte in bra i samhället

De var assimilerade och helt försvenskade. Men den stora majoriteten var precis som jag, dvs etnisk svensk. Men det var då. Sedan började de strömma in, och strömma in, och strömma in.... Det tog aldrig slut. Araber, negrer, kurder, albaner började ploppa upp lite överallt i samhället. Ju fler de blev, desto mer stökiga och skräniga blev dem. De började med cykelstölder och andra småbrott

Nu har det eskalerat till knivar, rån, grova våldsbrott, organiserad brottslighet. När jag var yngre var jag positiv till den "svenska solidariteten". Men då var jag ju ett barn utan några direkt stora erfarenheter av de svartmuskiga folken. Som jag sa, i min uppväxt fanns det endast "en och annan", dessutom var de försvenskade. Min klass på lågstadiet bestod enbart av etniska svenskar. På hela skolan kanske det fanns endast 4-5 invandrare

Minns att jag i lågstadiet fick se någon propagandafilm i skolan. Små mellanösternflickor med nallar, flyendes från skjutande soldater och brinnande hus, alltihopa ackompanjerat med melankolisk musik för att förstärka filmerna. I det läget kunde jag aldrig ana hur Sverige skulle utvecklas till dagens multikultikatastrof

Citat:
Det är uppenbart att du inte läst mina andra inlägg, för jag är verkligen inte för multikultisamhällen eller för massinvandring..
Du påstår att du inte är någon multikultivurmare, men ändå skriver du tidigare i tråden att:
Citat:
Så fort nåt skit händer med blattar inblandade glömmer svenskarna fort som fan att svenskar faktiskt begår brott.
Citat:
Är du kriminell så är det ganska stor sannolikhet att du är osympatisk och hotfull vare sig du är blatte eller svensk, sen om det är fler kriminella blattar än svenskar är en helt annan offtopic diskussion som är fatalt omöjlig att diskutera med rasister vilket fall som.
Dessa citat är exempel på typiska multikultiargument som kan sammanfattas med "svenskar begår också brott". Det är ett värdelöst argument, och skrapar man lite på ytan på det argumentet så faller det som ett korthus. När du slänger dig med sådana "Erik Ullenhag-floskler" så måste du du väl ändå förstå att folk uppfattar dig som en multikultivurmare?

Citat:
Återigen, det ska bra mycket mer till än arbetslöshet för att de inhemska ska bara göra uppror. Man vill inte förstöra sitt eget land, och det är just problemet. de blattar som förstör bryr sig inte om sverige för de flesta ser det inte som sitt land. och jag skyller segregeringen för detta, jag rättfärdigar inte det på något sätt, jag tycker inte det är rätt på något sätt, jag ger bara min syn på det.
Att det mestadels är araber, negrer, albaner och annat som gör uppror, det är ingenting du reflekterar över? Varför klarar asiater att hålla sig ifrån dessa uppror?

Citat:
Antar att detta sista stycket inte ens är riktat till mig personligen eller så har du inte läst igenom helt på något av mina inlägg. jag är inte för massinvandring, jag är en blatte och jag bor vid möllan i malmö och det är garanterat fler araber än svenskar här, så jag bor faktiskt redan bland nybyggarna. och har gjort det helt problemfritt i nästan 10 år.
Som du ser så skrev jag "ni", jag skrev inte "du". Vad jag menar är att de flesta som låter som dig oftast inte vill bo bland nybyggarna, men de vill ändå gärna ha hit en massa nybyggare. De vill alltså att "någon annan" ska bo bland nybyggarna. Men det är ju bra att just du lever som du lär. Du är vit och härstammar från Storbrittanien, ändå kallar du dig för "blatte". Har du även lagt dig till med utländsk brytning också? Du kanske talar som "Sean banan"?

Citat:
Det är det som gör det så otacksamt att diskutera med såna som dig, du läser och svarar på de motargument du själv vill ha i mina inlägg, det är som du inte förstår vad det är jag skriver.
Om jag har missuppfattat något så får du gärna räta ut dessa missförstånd

Citat:
Jag ger min syn på varför vissa blattar gör som de gör och hur min syn på Malmö som stad är, och helt plötsligt är jag en vänsterpropagerande socialdemokrat negerarab älskare som vill öppna grindarna och släppa in vem som helst utan några villkor.
jag menar.. what?
Då ber jag dig nu att förklara på vilket sätt du motsätter dig multikultisamhället. På vilket sätt anser du att den stora och växande arab- och negerpopulationen i Sverige utgör ett problem?
Citera
2011-10-10, 22:12
Medlem
Malmös briljanta gatukonstnär Dan Park skildrar hemstaden:

http://bloggis.se/danpark/113768
Citera
2011-10-11, 01:55
Medlem
Errouneouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ask.why
Det finns en massa sydostasiater i Sverige, Norge, Tyskland, Holland etc. De klarar sig uppenbarligen från att syssla med upplopp, skadegörelse, grov brottslighet osv. De har inte heller någon "stor anknytning till landet". Men araber, negrer, kurder och annat, vart de än vandrar in i Europa så ska de ställa till med kaos. De klarar inte av att vistas i Europa

I Malmö fick ju en grundskola stängas för något år sedan, pga våld och stök. Att det drällde av araber, negrer och annat på den skolan var nog bara en tillfällighet? Häromveckan stängde skolinspektionen en muslimsk friskola i Göteborg, även den pga våld och stök

Bättre vore att överhuvudtaget aldrig tagit in detta folk. Då skulle man sluppit "kaosartade mångkulturella samhällen i samhället"

Om det negativa överskuggar det positiva så är det lättare att fokusera på det negativa, det är riktigt. Och den massiva importen av människor från Afrika och melllanöstern har sannerligen varit väldigt negativ för Sverige

Jag är inte rasist (inte ännu i alla fall ). Rasisterna är mer radikala än vad jag är. Jag landar däremot i vissa värderingar som rasisterna har. Jag vill, precis som rasisterna, se ett övervägande svenskt Sverige. Jag växte upp i ett mestadels svenskt Sverige. Det var ett härligt Sverige. Det fanns visserligen en och annan ungrare, turk och neger. Men de var få till antalet och smälte in bra i samhället
Du är en rasist vare sig du vill kalla dig det eller inte, det behöver inte vara svart eller vitt.. men du har helt klart starka åsikter nog för att vara en rasist.. sen att du inte är lika radikal och rakar ditt huvud tar på dig en bomberjacka med tillhörade kängor är en annan femma.

Citat:
De var assimilerade och helt försvenskade. Men den stora majoriteten var precis som jag, dvs etnisk svensk. Men det var då. Sedan började de strömma in, och strömma in, och strömma in.... Det tog aldrig slut. Araber, negrer, kurder, albaner började ploppa upp lite överallt i samhället. Ju fler de blev, desto mer stökiga och skräniga blev dem. De började med cykelstölder och andra småbrott

Nu har det eskalerat till knivar, rån, grova våldsbrott, organiserad brottslighet. När jag var yngre var jag positiv till den "svenska solidariteten". Men då var jag ju ett barn utan några direkt stora erfarenheter av de svartmuskiga folken. Som jag sa, i min uppväxt fanns det endast "en och annan", dessutom var de försvenskade. Min klass på lågstadiet bestod enbart av etniska svenskar. På hela skolan kanske det fanns endast 4-5 invandrare

Minns att jag i lågstadiet fick se någon propagandafilm i skolan. Små mellanösternflickor med nallar, flyendes från skjutande soldater och brinnande hus, alltihopa ackompanjerat med melankolisk musik för att förstärka filmerna. I det läget kunde jag aldrig ana hur Sverige skulle utvecklas till dagens multikultikatastrof
Det är ju precis mitt argument.. Meningen med invandringen är ju att invandrarna ska assimileras och bli "svenskar" eller iaf nysvenskar.. Detta har misslyckats fatalt säkert på grund av att invandringen har skett för fort och detta i samband med globala finanskriser och lågkonjunktur så folk kommer hit och inte har jobb osv osv osv..

Citat:
Du påstår att du inte är någon multikultivurmare, men ändå skriver du tidigare i tråden att:

Dessa citat är exempel på typiska multikultiargument som kan sammanfattas med "svenskar begår också brott". Det är ett värdelöst argument, och skrapar man lite på ytan på det argumentet så faller det som ett korthus. När du slänger dig med sådana "Erik Ullenhag-floskler" så måste du du väl ändå förstå att folk uppfattar dig som en multikultivurmare?
Tycker inte alls mina inlägg [med tanke på vad det är jag svarar på] är särskilt missvisande..
Det är upp till din egen tolkning men jag skriver samtidigt i flera andra inlägg att jag inte är för multikultur eller fri invandring.. Jag är för blandad kultur men till en viss begränsning..
Med begränsning menar jag att jag gillar kebab och jag gillar pizza.. Ett par invandrare som du själv säger, assimilerade och försvenskade är det inget fel.. men jag håller helt med om att vi har för många invandrare och jag är inte för ett samhälle utan egen identitet för jag är övertygad om att den drömmen är lika flyktig som kommunism..
Och jag kan inte förstå hur någon kan propagera för ett sådant samhälle när det är en så klar norm för i stort sett alla får att alla får är unika och speciella och bla bla bla så ska vi helt plötsligt skapa samhällen utan egen identitet?

Citat:
Att det mestadels är araber, negrer, albaner och annat som gör uppror, det är ingenting du reflekterar över? Varför klarar asiater att hålla sig ifrån dessa uppror?
Det är inget jag har siffror på eller orkar hitta någon statistik på, jag tror dig och jag vet inte om det är en kulturgrej för dessa folk eller vad det beror på. jag har inget svar på det och förstår inte varför du riktar frågan till mig..
Inget jag heller har siffror på men gällande Malmö är jag väldigt övertygad om att det inte finns ens i närheten av att vara i närheten lika många asiater som ovanstående.. Jag tror det hade varit en annan sak om vi hade haft ett "chinatown" motsvarande rosengård..
Chinatown i New York har sin egen maffia och sina egna uppror precis som vårt rosengård har.. enda logiska förklaringen jag kan komma på..

Citat:
Som du ser så skrev jag "ni", jag skrev inte "du". Vad jag menar är att de flesta som låter som dig oftast inte vill bo bland nybyggarna, men de vill ändå gärna ha hit en massa nybyggare. De vill alltså att "någon annan" ska bo bland nybyggarna. Men det är ju bra att just du lever som du lär. Du är vit och härstammar från Storbrittanien, ändå kallar du dig för "blatte". Har du även lagt dig till med utländsk brytning också? Du kanske talar som "Sean banan"?
Nej jag förstår vad du menar när du säger att dessa multikulturare gärna förespråkar och propagerar för multikultursamhället men inte själva vill vara en del av det riktigt..
Jag ser det som ganska självklart.. Att vara för mutikultursamhället är den nya hipster grejen, iaf i mina ögon. och det är jävligt tufft att vara för det och förespråka det, ungefär som kommunism var tidigare.. Och som jag skrivit tidigare i mina inlägg.. Jag ser mer svensk ut än svenskar [för att överdriva det lite] jag har absolut ingen brytning annat än en väldigt konstig dialekt för skåningar, eftersom min mor och far kommer från halmstad och stockholm och jag är född här och dessutom lärde mig engelska innan svenska.. men nej du hade aldrig kunnat peka ut mig som en blatte av att se eller prata med mig, det kan jag lova dig.
Vad gäller termen blatte.. Jag är en andra generationens invandrare och blatte är ju egentligen ett skällsord men se det som svarta i USA kan kalla varandra nigger eller nåt.. det är mest för denna diskussionen som jag kallar mig det, jag går inte runt annars och kallar mig själv blatte.

Om jag har missuppfattat något så får du gärna räta ut dessa missförstånd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in