2011-10-09, 16:21
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=O-GBSLKofaY&noredirect=1

detta klipp säger väl en del om Malmö?
Citera
2011-10-09, 16:37
Avslutad
Det är riktigt illa i Malmö, det kommer ej gå att lösa situationen.
Det måste till drastiska åtgärder inget annat kommer hjälpa, den som inte inser det är väldigt långt i från verkligheten och borde undersökas psykiskt för en lång tid framöver.

Enda som hjälper är utvisning av kriminella invandrare med medborgarskap och utan.
Nånstans måste man visa en signal som är tydlig i ett avskräckande exempel.
Citera
2011-10-09, 16:54
Medlem
Pansarmeyers avatar
Pratade idag med en kvinnlig förskolelärare som sagt upp sig från sitt jobb på en förskola i Rosengård. Det var en hemsk historia hon hade att berätta. I princip alla barn var somalier eller araber. Knappast någon av föräldrarna arbetade. De gånger fäderna visade sig på dagiset var det för att kräva specialbehandling för sina barn - exempelvis halalslaktat kött - och för att öppet och oblygt komma med sexuella inviter till den kvinnliga personalen. Några skyldigheter gentemot dagiset från föräldrarnas sida var det naturligtvis inte tal om. Barnen, 4- och 5-åringar fick ofta gå hem själva eller i sällskap med ett syskon bara ett par år äldre. Hade inte föräldrarna tid att hämta? I området runt förskolan hängde nysvenskar beväpnade med iallafall blanka vapen. Min vän berättade att det var fyllt med stort obehag att ta sig till och från parkeringen. Så hotfulla var nybyggarna att skolfotografen som kom för att fotografera barnen vägrade gå ur bilen och körde hem igen. Det blev inga bilder. Efter ett års vantrivsel sade min vän upp sig.

Vad är anledningen till att ta emot och betala för dessa otacksamma och långväga gäster? Den som naivt fortsätter att tala om mångfald, möten och möjligheter borde få på käften..
Citera
2011-10-09, 16:56
Medlem
Pansarmeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Håller med. Att ni orkar.

Jag och min sambo har ett riktigt PK-par i vår vänkrets. De är trevliga människor, men sjukt jävla envisa när det kommer till att försvara mångkulturen (de är även veganer, nuff said). Plötsligt bestämde de sig för att flytta från trygga sömniga Slottsstaden till Möllan - killen som de bytte lägenhet med måste ha nypt sig i armen både en och två gånger!
Alla försökte förfärat varna dem, men de blev förbannade på vårt "fördomsprat" och hävdade att de skulle leva Malmödrömmen ungefär.

EN VECKA tog det innan han hade blivit rånad, hon kallad hora och deras tax attackerad av en kamphund. Tre månader tog det innan de hade flyttat igen

Det var ju synd om dem, men vi tyckte innerst inne att det var lite kul. Nästan som den gången då vänsterkidsen skulle "Reclaim Rosengård" och "ut med snuten ur Rosengård" mitt under ramadan, och blev bortjagade av de boende med högafflar typ. De hade fått gömma sig inne på Mcdonalds bakom en vägg av poliser

Tack för en fantastisk historia! Kan du inte berätta lite om vad som hände sedan? Kom de med ursäkter eller fick de en förändrad världsbild? Hur kommenterar de händelsen idag? Det hade varit kul att höra!
Citera
2011-10-09, 16:58
Medlem
Är det någon som vet om vänsterkollektivet som oftast är bosatta runt Möllevången hänger med negrer och araber i någon större utsträckning? Har enbart sett dem med etniskt homogena partners, kanske så exotiskt som en integrerad alt. assimilerad sydamerikan eller arab/neger.

Nå?
Citera
2011-10-09, 17:06
Medlem
Pansarmeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Är det någon som vet om vänsterkollektivet som oftast är bosatta runt Möllevången hänger med negrer och araber i någon större utsträckning? Har enbart sett dem med etniskt homogena partners, kanske så exotiskt som en integrerad alt. assimilerad sydamerikan eller arab/neger.

Nå?

Enligt egen erfarenhet av livet i Malmö så verkar det ganska ovanligt. Man måste komma ihåg att möllanvänstern utgörs av medelklassungdomar som inte stannar kvar i denna alternativa värld. Efter ett par år på Malmö "hög"skola lämnar de Möllevången och Nobeltorget för att stadga sig någon annanstans. Ibland i västra Malmö, ibland i kranskommunerna, ibland i hus i någon billigare kommun av typen Höör eller Svalöv. Ideologin stannar dock kvar där de sitter i det vita Höör och drömmer om rättvisa, älskar mångkulturen och tycker illa om nazister(SD).
Citera
2011-10-09, 17:25
Medlem
Kan någon bekräfta det som sägs i DN att det inte rör ett förortsproblem längre-utan dom centrala delarna.

I så fall verkar det ha gått längre än i exvis Paris............
Citat:
Kriminellt gäng har tagit över en central stadsdel i Malmö.

http://www.dn.se/nyheter/politik/har-har-gangen-tagit-over
Citera
2011-10-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund

Nå?

På tal om de (för det mesta inflyttade, från Småland och andra obskyra län) etniskt homogena svenskarna kring Möllan, så är säkerligen en procentuellt stor del av dem dessutom homosexuella. Ett exempel är tjejerna i nedanstående tjejsport som är så lesbiska man bara kan bli. Och givetvis älskar de sitt Möllan...

http://www.crimecityrollers.com/
Citera
2011-10-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Kan någon bekräfta det som sägs i DN att det inte rör ett förortsproblem längre-utan dom centrala delarna.

Det gäller ju mer än bara Seved. Kroksbäck till exempel och Sofielund m.m.
Citera
2011-10-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler

Centrala delarna är att ta i. Södra Sofielund är ett sådant område icke-boende knappast har anledning att besöka då det ligger ganska off. Det är ett par kilometer till det jag skulle vilja benämna som centrala Malmö (området kring Gustav Adolfs torg samt Stortorget). De flesta kör enbart förbi Seved på någon av de större vägarna som passerar.

Men för en stockholmare framstår det säkert som centralt, eller "innanför tullarna" typ.
Senast redigerad av Omregistrerad 2011-10-09 kl. 17:37.
Citera
2011-10-09, 18:30
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarmeyer
Tack för en fantastisk historia! Kan du inte berätta lite om vad som hände sedan? Kom de med ursäkter eller fick de en förändrad världsbild? Hur kommenterar de händelsen idag? Det hade varit kul att höra!

Jag önskar jag kunde säga att de numera är kloka realister som lärde sig en läxa, men sanningen ligger närmare din beskrivning av vänsterungar som flyttar ifrån Malmö - de har köpt hus i en mindre ort, och där sitter de fortfarande och försvarar mångkulturen, men nu på tryggt avstånd från den.

Under tiden de tvingades bo kvar på Möllan klagade de dock som fan, men använde ord som "buslivet" och "ungdomar" istället för invandrare. Fast vi visste så är vi snälla vänner som inte vill trycka vadvardetjagsa i ansiktet direkt på personen, så vi lät dem hållas och fnissade inombords istället. De kommer aldrig att ändra sig förstår du, allt är svart eller vitt och de är ju de GODA människorna
Citera
2011-10-09, 19:03
Medlem
malmo1910s avatar
Allt som jag skriver här är inte bevisat eller allmän fakta utan det är bara min åsikt.
Jag anser att Malmö är långt ifrån förlorad, Malmö är framtidens stad som jag och de flesta malmöbor är oerhört stolta över. Staden har gått från en tråkig industristad till en Rolig och intressant studentstad med många intressanta projekt på bara 2 decennier.
Det är klart att det är skittråkigt med allt våld och annat skit som härjar i stan, Jag är också trött på alla stöddiga typer och gäng men det betyder inte att Malmö är förlorat som stad. Invandrare är inte aggressivare än svenskar, Det handlar bara om ens attityd och uppfostran/omgivning. Många av Mina Svenska polare trivs jättebra och har aldrig utsatts för något brott. Och då bor ändå många i Seved, Sofielund, Videdal och Kulladal etc.
Sen ska man inte blunda för alla problem som finns med invandringen som alla malmöiter här på fb verkar göra. Vi har problem men jag är övertygad om att det kommer att lösa sig. Sen tycker jag att man ska utvisa alla invandrare som bara kommer hit för leva på socialbidrag och bete sig som svin. Men faktum är att de flesta invandrarna sköter sig perfekt.

För att citera Timbuktu:
Malmö, Du kommer att aldrig att bli New York eller Paris
Men du är min
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in