Citat:
Ursprungligen postat av HerbJon
Hur vore det om du, som nu är den som påstår motsatsen till att börja med rotar fram lite fakta först? Men för argumentens skull så har dessa bidragsslukande kommuner ofta väldigt många orsaker till varför de kräver mer än andra. Kan hålla med om att Malmö haft det pissigt på många sätt. Ta Turning torso, Bo01 med flera kostsamma skitprojekt som enbart har kostat en jävla massa pengar bara för att de välbärgade ska ha något att skryta om. Jävla rikemanspiss som skadar regionen något fruktansvärt helt enkelt..
Fakta, argument!? Läs Malmös årsredovisning! Offentlig handling!
Västra hamnens ekonomi går som tåget, precis som bron, bunkeflo och andra nybygge. Gissa vilka områden som går FETminus, med 70-90 % arbetslöshet? Men nu inser jag att du är omöjlig - ung. som att prata ekonomi med vänstern.
Allt finns, svart på vitt eller vill du bli förnedrad med "let me goo...."?
EDIT
Nu gjorde jag dock det enklaste i världen - googla. Blir lite jobbigt för dig och dina fantasier på s.24:
http://www.hsb.se/polopoly_fs/1.60530!hsb_arsred_2010.pdf
Min brf är f:ö även HSB och i övrigt ser ekonomin bra ut - skönt att dom har styr på läget!
Synd att Malmö Stad saknar samma framförhållning
Får se om jag orkar gå genom Malmös stads årsredovisning, men då blir det kanske väl jobbigt för dig och dina gelikar? Eller så fantiserar du nått och skiter helt sonika att läsa argument&fakta(som du efterlyste!)