2011-08-01, 18:41
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbJon
Dessa hör ihop, så rör nu inte till det för dej. Rättvis fördelningspolitik är något kasst enligt dej såklart? Allt som görs för att fördela resurser någelunda över nationen är enbart negativt?

Det märks att du är en bidragssnyltande invandrare. Varför åker du inte hem?
Citera
2011-08-01, 18:45
Bannlyst
Citat:
Japp, jag är seriös. Varför skulle jag inte vara det? Jag har aldrig haft problem att skaffa boende iaf. ~3% hyres = minimalt med drägg? Ah, så du är en sån där snobb? Borde jag hajjat.. Nåväl.. Då har vi i allafall etablerat att vi har en relativt grov skillnad i människosyn.
Jepp. Det har vi, minst sagt. Var också en drömmare för c:a 15 år sedan, sen växte jag upp.
Citera
2011-08-01, 18:51
Bannlyst
Citat:
Hur vore det om du, som nu är den som påstår motsatsen till att börja med rotar fram lite fakta först? Men för argumentens skull så har dessa bidragsslukande kommuner ofta väldigt många orsaker till varför de kräver mer än andra. Kan hålla med om att Malmö haft det pissigt på många sätt. Ta Turning torso, Bo01 med flera kostsamma skitprojekt som enbart har kostat en jävla massa pengar bara för att de välbärgade ska ha något att skryta om. Jävla rikemanspiss som skadar regionen något fruktansvärt helt enkelt..
Fakta, argument!? Läs Malmös årsredovisning! Offentlig handling!
Västra hamnens ekonomi går som tåget, precis som bron, bunkeflo och andra nybygge. Gissa vilka områden som går FETminus, med 70-90 % arbetslöshet? Men nu inser jag att du är omöjlig - ung. som att prata ekonomi med vänstern.

Allt finns, svart på vitt eller vill du bli förnedrad med "let me goo...."?

EDIT
Nu gjorde jag dock det enklaste i världen - googla. Blir lite jobbigt för dig och dina fantasier på s.24:
http://www.hsb.se/polopoly_fs/1.60530!hsb_arsred_2010.pdf

Min brf är f:ö även HSB och i övrigt ser ekonomin bra ut - skönt att dom har styr på läget!

Synd att Malmö Stad saknar samma framförhållning
Får se om jag orkar gå genom Malmös stads årsredovisning, men då blir det kanske väl jobbigt för dig och dina gelikar? Eller så fantiserar du nått och skiter helt sonika att läsa argument&fakta(som du efterlyste!)
Senast redigerad av martin79 2011-08-01 kl. 19:40.
Citera
2011-08-01, 18:59
Bannlyst
Citat:
Dessa hör ihop, så rör nu inte till det för dej. Rättvis fördelningspolitik är något kasst enligt dej såklart? Allt som görs för att fördela resurser någelunda över nationen är enbart negativt?
Rättvis? Nåja, förstår man ju på riktigt. Ingen verklighetskoll alls, alltid samma mantra: Någon annan betalar!!

Så urbota feltänk, tycker mest synd om syntax-error-delux-tänk som detta hos en vuxen(myndig) människa. Trist, men skäms lite över dig som Malmöit.
Citera
2011-08-01, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martin79
Västra hamnens ekonomi går som tåget, precis som bron, bunkeflo och andra nybygge. Gissa vilka områden som går FETminus, med 70-90 % arbetslöshet? Men nu inser jag att du är omöjlig - ung. som att prata ekonomi med vänstern.

EDIT
Nu gjorde jag dock det enklaste i världen - googla. Blir lite jobbigt för dig och dina fantasier på s.24:

Min brf är f:ö även HSB och i övrigt ser ekonomin bra ut - skönt att dom har styr på läget!

Får se om jag orkar gå genom Malmös stads årsredovisning, men då blir det kanske väl jobbigt för dig och dina gelikar? Eller så fantiserar du nått och skiter helt sonika att läsa argument&fakta(som du efterlyste!)

För sent för edit men här är Malmös redovisning:
http://www.malmo.se/download/18.77b107c212e1f5a356a800050663/%C3%85rsredovisning%2B2010.pdf
Finns ett par russin i kakan men det mesta är deprimerande.

Skatteutjämningen - hur hittar jag den?
Läste om 875.000.000 SEK i soc/år och länkad artikel. Kan någon som har den länka? Jag har fan googlat tillräckligt för dagen känner jag. Denna blir min sista länk, ingen aning om vad den innehåller dock:
http://www.mkbfastighet.se/upload/Broschyrer/arsredovisning/%C3%85rsredovisning_MKB_2010.pdf

HerbJon
Du som "gillar" fakta, nu är det din tur att visa fakta/argument för din "sak".
Citera
2011-08-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Det märks att du är en bidragssnyltande invandrare. Varför åker du inte hem?

Nej. Jag arbetar hårt för lite pengar. Detta pga att jag inte har stålar som prioritet över huvud taget. Pengar, droger, makt är några av de saker som gör människor sinnessjuka. Har inget intresse av att gå den vägen och arbetar således med något jag kan må bra av istället för att hora som de flesta andra vekar vilja göra. Jag är dessutom helsvensk med en gnutta danskt blod i ådrorna från ett par generationer tillbaka. Vem fan är du din lilla jävla fitta?
Citera
2011-08-01, 22:00
Medlem
Citat:
Jepp. Det har vi, minst sagt. Var också en drömmare för c:a 15 år sedan, sen växte jag upp.

Stackare. Du som de flesta ser detta som att växa upp.. Det är det tragiska i kråksången.
Citera
2011-08-01, 22:08
Medlem
Citat:

EDIT

Helt rätt. Jag läser inte ett skit ni kastar åt mitt håll. Det är nämligen helt meningslöst. Dessutom var det du som hojtade efter källor.. Fick dej att Googla dock.

Det handlar inte om ekonomi för min del. Alls. Det handlar om hur vi behandlar varandra. Även på det större, mer övergripande politiska perspektivet.Att vi har ett ansvar för varandra på vissa plan och att vi själva inte kan se oss bli bortglömda om nu situationen skulle inträffa att vi står där sjuka och ensamna, utan hjälp bara för att omvärlden inte ser oss. För att finnas där och att hjälpa till betalar sej om många gör det. Inte bara ett fåtal av oss. Men jag förstår att det är enklast att bara skita i alla omkring sej när man inte ser vad man kan ha för nytta av varanadra eller vad det innebär att vara generös och hur mycket man faktiskt får tillbaka. Det är därför jag tycker synd om dej och dina gelikar (vilka är tragiskt många verkar det som).
Citera
2011-08-01, 22:14
Medlem
Citat:
Rättvis? Nåja, förstår man ju på riktigt. Ingen verklighetskoll alls, alltid samma mantra: Någon annan betalar!!

Så urbota feltänk, tycker mest synd om syntax-error-delux-tänk som detta hos en vuxen(myndig) människa. Trist, men skäms lite över dig som Malmöit.

Inte någon annan betalar. Vi ALLA betalar. Det finns människor som inte bidrar med pengar men på andra sätt kan skjuta till resurser. Och dessa är så få i förhållande till våra samhällsresurser att jag inte förstår vad ni giriga jävla fittor gnäller om? Jag har fått soc pengar i två månader i mitt 40 åriga liv, när jag var yngre och kom lite på glid. Men tacka fan att den hjälpen fanns, för jag var så jävla illa däran just då. Det sociala skyddsnätet är asviktigt för människor i vissa lägen. Jag skulle aldrig komma till slutsatsen att jag är värd ett uns mer än någon annan människa på denna planet. Den respekten är hamrad i sten och återigen kan jag bara känna medlidande över hur de giriga tappat konceptet helt.. Du kallar det att växa upp? Jag kallar det för att vara en hora och helt jävla blåst..
Senast redigerad av HerbJon 2011-08-01 kl. 23:04.
Citera
2011-08-01, 23:53
Bannlyst
Citat:
Nej. Jag arbetar hårt för lite pengar. Detta pga att jag inte har stålar som prioritet över huvud taget. Pengar, droger, makt är några av de saker som gör människor sinnessjuka. Har inget intresse av att gå den vägen och arbetar således med något jag kan må bra av istället för att hora som de flesta andra vekar vilja göra. Jag är dessutom helsvensk med en gnutta danskt blod i ådrorna från ett par generationer tillbaka. Vem fan är du din lilla jävla fitta?

Ok. en sak i taget. Du är utan argument redan här och kallar mig för en fitta. Super, jag älskar detta.
Citera
2011-08-01, 23:56
Bannlyst
Citat:
Stackare. Du som de flesta ser detta som att växa upp.. Det är det tragiska i kråksången.
Tack. Argument överflödiga. Det inser alla som läser detta. Inser att du inte kommer bemöta några fakta, men låt mig läsa.
Citera
2011-08-02, 00:00
Bannlyst
Citat:
Helt rätt. Jag läser inte ett skit ni kastar åt mitt håll. Det är nämligen helt meningslöst. Dessutom var det du som hojtade efter källor.. Fick dej att Googla dock.

Det handlar inte om ekonomi för min del. Alls. Det handlar om hur vi behandlar varandra. Även på det större, mer övergripande politiska perspektivet.Att vi har ett ansvar för varandra på vissa plan och att vi själva inte kan se oss bli bortglömda om nu situationen skulle inträffa att vi står där sjuka och ensamna, utan hjälp bara för att omvärlden inte ser oss. För att finnas där och att hjälpa till betalar sej om många gör det. Inte bara ett fåtal av oss. Men jag förstår att det är enklast att bara skita i alla omkring sej när man inte ser vad man kan ha för nytta av varanadra eller vad det innebär att vara generös och hur mycket man faktiskt får tillbaka. Det är därför jag tycker synd om dej och dina gelikar (vilka är tragiskt många verkar det som).
alla slm läser detta inser nog att du är VELding. Du bad om fakta/argument - nu fick du men du faktavägrar som de flesta inom V.

Nån annan som vill ha fakta? Nån som klarar en diskussion vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in