2011-07-31, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Malmös utveckling balanseras något av en stor vit inflyttning från övriga Sverige (och Danmark).

Men det finns en kuslig frånvaro av långsiktigt, ansvarsfullt styrande av staden. Malmö är förmodligen den svenska plats där invånarna bryr sig minst om vad som rent fysiskt sker runt omkring dem, på gatan. "Coolt, lite ruffigt sådär, med förfall". Resten av Skåne är helt annorlunda i mentalitet.

Kriminella gäng har tagit över en gata (Rasmusgatan). Lösning: mer skattepengar till virkningskvällar i någon "kulturförening".

Svenskars ovilja att rösta fram hårdföra politiker som står upp för civilkurage, lag och ordning går inte ihop med det här flyktingexperimentet.

Rasmusgatan bra bevis på multikulti-katastrof delux. Ingen svensk vill bo där, eller!?

Dock moment 22 - bidragsberikare röstar rött = fint för Ilmar. Makt & dollars. Malmö hade snabbt gått i konkurs utan FETA statsbidrag.
Senast redigerad av martin79 2011-07-31 kl. 00:44.
Citera
2011-07-31, 01:16
Bannlyst
HerbJon:
Är jag fel ute? Vad vore Malmö utan statsbidrag? Tell me.
Citera
2011-07-31, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin79
Hmm, ok - du låter lite skruvad. Ponera att du, som ssk(?), får in en sjuk individ. Bromsa eller bota? Jag vet att det inte är en lätt situation men förstå problemen. Besök ex anstalten kirseberg, eller vilken annan som helst (jag har varit på flera!) - det borde vara ~15 % kulturberikare. Men och åter men...

Malmö är nice om man kan välja var man vill bo, men en vännina flyttade nyss från seved - Malmös rövhål #1 - rosengård kommer inte i närheten. Allt på < 10 år, hoppas ingen du känner bor där!

Jag känner folk på båda ställena, men ingen av dem är missnöjda. Nu vet ju inte jag om det är representativt för majoriteten därute, men.

Bromsa eller bota? Antar att vi har skild syn på människor bara..

Malmö är nice om man kan välja vart man vill bo? Visst, jag vet att det är hårda tider just nu, men att välja vart man bor gör man faktiskt alltid. Man har alltid ett val, kring allt. Sen kan man gnälla och jämra sej över hur jävligt man har det, men faktum kvarstår, det är bara upp till dej själv. Fixa det eller bit ihop.
Citera
2011-07-31, 05:20
Medlem
Citat:
HerbJon:
Är jag fel ute? Vad vore Malmö utan statsbidrag? Tell me.

Hur många Städer har inte högre än Malmö. Alla får statsbidrag mer eller mindre.
Citera
2011-08-01, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerbJon
Jag känner folk på båda ställena, men ingen av dem är missnöjda. Nu vet ju inte jag om det är representativt för majoriteten därute, men.

Bromsa eller bota? Antar att vi har skild syn på människor bara..

Malmö är nice om man kan välja vart man vill bo? Visst, jag vet att det är hårda tider just nu, men att välja vart man bor gör man faktiskt alltid. Man har alltid ett val, kring allt. Sen kan man gnälla och jämra sej över hur jävligt man har det, men faktum kvarstår, det är bara upp till dej själv. Fixa det eller bit ihop.
Välja i Malmö utan rätt kontakter? Är du seriös?

Sen vet jag inte om du tilltalar mig med "dej" men jag trivs skitbra här i denna delen av slottstaden med ~3 % hyres = minimalt med drägg som inte sköter sig.
Senast redigerad av martin79 2011-08-01 kl. 00:44.
Citera
2011-08-01, 00:38
Bannlyst
Citat:
Hur många Städer har inte högre än Malmö. Alla får statsbidrag mer eller mindre.
Källa på det? Staten har inget pengaträd. Sthlm är ex en stor nettobetalare. Malmö är en bidragstorsk av stora mått!
Senast redigerad av martin79 2011-08-01 kl. 00:42.
Citera
2011-08-01, 09:02
Medlem
Citat:
Välja i Malmö utan rätt kontakter? Är du seriös?

Sen vet jag inte om du tilltalar mig med "dej" men jag trivs skitbra här i denna delen av slottstaden med ~3 % hyres = minimalt med drägg som inte sköter sig.

Japp, jag är seriös. Varför skulle jag inte vara det? Jag har aldrig haft problem att skaffa boende iaf. ~3% hyres = minimalt med drägg? Ah, så du är en sån där snobb? Borde jag hajjat.. Nåväl.. Då har vi i allafall etablerat att vi har en relativt grov skillnad i människosyn.
Citera
2011-08-01, 09:07
Medlem
Citat:
Källa på det? Staten har inget pengaträd. Sthlm är ex en stor nettobetalare. Malmö är en bidragstorsk av stora mått!

Hur vore det om du, som nu är den som påstår motsatsen till att börja med rotar fram lite fakta först? Men för argumentens skull så har dessa bidragsslukande kommuner ofta väldigt många orsaker till varför de kräver mer än andra. Kan hålla med om att Malmö haft det pissigt på många sätt. Ta Turning torso, Bo01 med flera kostsamma skitprojekt som enbart har kostat en jävla massa pengar bara för att de välbärgade ska ha något att skryta om. Jävla rikemanspiss som skadar regionen något fruktansvärt helt enkelt..
Citera
2011-08-01, 12:32
Medlem
Citat:
Hur vore det om du, som nu är den som påstår motsatsen till att börja med rotar fram lite fakta först? Men för argumentens skull så har dessa bidragsslukande kommuner ofta väldigt många orsaker till varför de kräver mer än andra. Kan hålla med om att Malmö haft det pissigt på många sätt. Ta Turning torso, Bo01 med flera kostsamma skitprojekt som enbart har kostat en jävla massa pengar bara för att de välbärgade ska ha något att skryta om. Jävla rikemanspiss som skadar regionen något fruktansvärt helt enkelt..

Du tror att det är Bo01 och torson som kostar mest?
Citera
2011-08-01, 17:32
Medlem
Citat:

Jaha...hur mycket får Malmö i utjämningsbidrag då? Pengar som kommuner med god ekonomi måste dela med sig av.
Citera
2011-08-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Du tror att det är Bo01 och torson som kostar mest?

Bland annat. Massa skrytbyggen som bara kostar oss vanliga dödliga en jävla massa, samtidigt som allmännyttan blir mer och mer åsidosatt. Men det är ju bara en av många faktorer.
Citera
2011-08-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faku
Jaha...hur mycket får Malmö i utjämningsbidrag då? Pengar som kommuner med god ekonomi måste dela med sig av.

Dessa hör ihop, så rör nu inte till det för dej. Rättvis fördelningspolitik är något kasst enligt dej såklart? Allt som görs för att fördela resurser någelunda över nationen är enbart negativt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in