2011-10-08, 23:26
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocalyptor
Blonda som svarta, alla är utsatta och förtryckta av strukturell rasism. Rasismen kan endast bekämpas genom den revolutionerande På Gång-boxen, som kommer placeras ut på många platser runt om i det dynamiska Malmö. Hädanefter kommer vi Alla tycka Lika trots vi är Olika.
Det glädjer mig att du tror att på gång boxen kan lyfta Malmö! Det är invånarna som ska styra stadens utvekling och inte kriminella gäng. Nu har kommunen ytterligare ett verktyg för att kommunicera med invånarna i Malmös utsatta områden. Västrahamnen och turningtorso är byggt, nu ska malmö byggas socialt hållbart.
Citera
2011-10-08, 23:34
Medlem
Apocalyptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Det glädjer mig att du tror att på gång boxen kan lyfta Malmö! Det är invånarna som ska styra stadens utvekling och inte kriminella gäng. Nu har kommunen ytterligare ett verktyg för att kommunicera med invånarna i Malmös utsatta områden. Västrahamnen och turningtorso är byggt, nu ska malmö byggas socialt hållbart.

Jag håller med. Malmöborna behöver något att identifiera sig med, något som skapar sammanhållning och gemenskap, det är så man bygger för framtiden.
Sverige har i alla tider siktat mot nya mål genom homogen kultur och tradition, nu tar vi nästa steg och integrerar Sverige i världsamfundet där allt blir ett. Det kallar jag framsteg och utveckling.
Citera
2011-10-09, 01:30
Medlem
Errouneouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omregistrerad
Precis. Husen är helt normala till storleken, likaså lägenheterna. Det finns ingenting i området som sticker ut arkitektoniskt jämfört med femtioelva andra likadana enkelriktade gator i Malmö. Det är inte området och fastighetsägarna det är fel på, det är människorna som befolkar det. Små snikna privatvärdar finns överallt i Malmö, men slummen i Seved är helt unik.

Du, ta och fråga några av dina svenska grannar om de har haft det lika problemfritt i området i tio år.

Ytterligare en dum jävel som inte bemödat sig att läsa mina inlägg i tråden..
Jag är av brittisk härkomst, och jag ser mer svensk ut än de flesta svenskar..
Jag är född och uppväxt i Malmö och pratar helt utan någon form av brytning, min verbala kapacitet överstiger för det mesta de flesta svenska vänner jag har och det finns inte en jävel som hade kunnat peka ut mig som blatte, varken av att se på mig eller höra mig prata.. Och mitt efternamn är inte precis abdullah eller va araber nu har för efternamn..
de grammatiska fel och så vidare jag har här beror helt på lathet och att jag helt enkelt inte bryr mig om att skriva som om det vore en uppsats när det bara är ett forum på internet..

Så vad är din poäng med att jag ska fråga mina "svenska" grannar? Menar du att de kommer ha en helt annorlunda syn för att de heter Svensson i efternamn?
Hur orkar du ens kommentera när du är så jävla dum? Jag orkar inte ens komma på grova förolämpningar för att förevisa din låga intelligens.. du är helt enkelt bara dum som fan..

Du bor uppenbarligen inte på möllan i Malmö, så varför ens kommentera?
Lika mycket som jag tycker Sverige ska införa dödsstraff för grova brott tycker jag du förtjänar dödsstraff för att helt enkelt förhindra att du avlar dig.
Citera
2011-10-09, 07:02
Medlem
Westerners avatar
Möllevångstorget har i en rad undersökningar hamnat i topp som en av sveriges farligaste platser. Vänligen sluta vitmåla området som någon idyll.
Citera
2011-10-09, 07:38
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westerner
Möllevångstorget har i en rad undersökningar hamnat i topp som en av sveriges farligaste platser. Vänligen sluta vitmåla området som någon idyll.

Håller med. Att ni orkar.

Jag och min sambo har ett riktigt PK-par i vår vänkrets. De är trevliga människor, men sjukt jävla envisa när det kommer till att försvara mångkulturen (de är även veganer, nuff said). Plötsligt bestämde de sig för att flytta från trygga sömniga Slottsstaden till Möllan - killen som de bytte lägenhet med måste ha nypt sig i armen både en och två gånger!
Alla försökte förfärat varna dem, men de blev förbannade på vårt "fördomsprat" och hävdade att de skulle leva Malmödrömmen ungefär.

EN VECKA tog det innan han hade blivit rånad, hon kallad hora och deras tax attackerad av en kamphund. Tre månader tog det innan de hade flyttat igen

Det var ju synd om dem, men vi tyckte innerst inne att det var lite kul. Nästan som den gången då vänsterkidsen skulle "Reclaim Rosengård" och "ut med snuten ur Rosengård" mitt under ramadan, och blev bortjagade av de boende med högafflar typ. De hade fått gömma sig inne på Mcdonalds bakom en vägg av poliser
Citera
2011-10-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasspis
Direkt rapport från Malmö:

Om du ska till Malmö så gäller följande:

1. Kolla dina livförsökringar
2. I förväg är de bra om du vet var närmaste sjukhus finns.
3. 3-4 språklexikon är alltid smart att ha med sig.
4. Kondomer. Förr eller senare blir du våldtagen kan vara smart att skydda sig.
5. Skit i att ta med dig svenska pengar. De är guld och US-dollar som gäller.
6. Gör nått sorts testamente, underlättar för dina anhöriga.
7. Skottsäker väst och hjälm , munskydd, hörselskydd är inte helt att ha med sig på resan till Malmö
8. Är du kvinna, dagenefter piller/ p-piller / spiral är standard så du slipper efter våldtäkten göra abort.
9. Dyra kläder, smycken telefoner kan du lämna hemma så slipper du bli rånad.
10. Lämna telenummer till bårhus och sjukhus till anhöriga, praktiskt men inte ett måste.
11. Gps är bra så länge du inte blir rånad. Ingen kan svenska så har du inte tolk och hittar dåligt i Malmö är Gps en hjälp eller kartor av staden.
12. Pass. Skulle jag nog säga är ett måste så du inte blir utvisad från landet.
13. Gå alltid längshusväggar, minst risk att bli mål för krypskyttar.

Ja de var nog vad jag kan hjälpa dig med.

Så jävla löjlig. Bor 40 min från Malmö och är född i Malmö, ALDRIG har jag blivit hotad eller slagen av någon, självklart är folket kaxiga men det är inte så dem går och slår ner alla dem ser för dem inte har något vettigare och göra. Alla har så jävla många fördomar om Malmö men det är inte riktigt så som alla ser det!
Citera
2011-10-09, 09:07
Medlem
Staniolrustnings avatar
DN kryper till korset och erkänner att deras bruna skyddslingar hotat och kastat sten på dem:
http://www.dn.se/nyheter/politik/har-har-gangen-tagit-over

Citat:
DN försöker gå in i den lilla kvartersbutiken Ziyad men möts av fyra aggressiva unga män.

– Här har ni inget att göra, säger de. Försvinn från våran gata!

Verkar också som det finns en värdegrundspricka hos polisen
Citat:
En polis som vill vara anonym avfärdar allt tal om att gatugänget sökt sig till kriminalitet på grund av brist på fritidsgårdar och samlingslokaler.

– Det här är inga ungdomar, de flesta är över 20 år. Det är försent att lägga något krut på dem. De är förlorade. De kommer antingen att dö av en överdos eller bli skjutna i någon gänguppgörelse.

Det är ingen gammal förbittrad polis som säger detta, men han verkar något uppgiven.
Senast redigerad av Staniolrustning 2011-10-09 kl. 09:12.
Citera
2011-10-09, 10:39
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KladdN
Så jävla löjlig. Bor 40 min från Malmö och är född i Malmö, ALDRIG har jag blivit hotad eller slagen av någon, självklart är folket kaxiga men det är inte så dem går och slår ner alla dem ser för dem inte har något vettigare och göra. Alla har så jävla många fördomar om Malmö men det är inte riktigt så som alla ser det!

Du bor alltså ca 8 mil ifrån Malmö och har funnit att det är ett lämpligt avstånd för att slippa bli slagen?
Citera
2011-10-09, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Du bor alltså ca 8 mil ifrån Malmö och har funnit att det är ett lämpligt avstånd för att slippa bli slagen?

På 40 minuter kommer man till Landskrona, eller möjligtvis Helsingborg om man gasar på duktigt på motorvägen. Det är städer som knappast är förskonade från kriminalitet. Å andra sidan kanske han bor 40 minuter rakt ut på landet i någon av de mer välbärgade kommunerna. Där tenderar människor att vara mer verklighetsfrämmande då boendet och livet där ter sig så problemfria.
Citera
2011-10-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staniolrustning
DN kryper till korset och erkänner att deras bruna skyddslingar hotat och kastat sten på dem:
http://www.dn.se/nyheter/politik/har-har-gangen-tagit-over

Verkar också som det finns en värdegrundspricka hos polisen

Intressant att se hur artikeln presenteras. Om man tittar på bilden som ligger på löpet så får man lätt intrycket att polismannen visar den unge mannen i huva och keps fingret. Klickar man sig vidare för att läsa artikeln ser man dock snart att bilden på löpet är kraftigt beskuren och en helt annan verklighet framträder plötsligt.
Citera
2011-10-09, 14:44
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omregistrerad
På 40 minuter kommer man till Landskrona, eller möjligtvis Helsingborg om man gasar på duktigt på motorvägen. Det är städer som knappast är förskonade från kriminalitet. Å andra sidan kanske han bor 40 minuter rakt ut på landet i någon av de mer välbärgade kommunerna. Där tenderar människor att vara mer verklighetsfrämmande då boendet och livet där ter sig så problemfria.
Har du kört till Landskrona någon gång? Ca 35 minuter för att komma till Helsingborg och då passerade du bonnahålan för länge sedan.
Citera
2011-10-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Har du kört till Landskrona någon gång? Ca 35 minuter för att komma till Helsingborg och då passerade du bonnahålan för länge sedan.

Om du anser att man är i staden när man ser den på motorvägen, och sitt hem i Malmö lämnar man förstås när man redan är ute på motorvägen så någon hänsyn till stadstrafiken i båda städerna behöver man ju inte ta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in