2010-11-06, 12:53
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
OT raderat.

Läs detta: https://www.flashback.org/sp26623340

Det är ett moderatorsmeddelande som skrevs i tråden för två dagar sedan. Tyvärr måste det ha varit svårförståeligt, när det samtidigt inte delades ut några tillsägelser, så vi tar det nu istället då.

Urgrund, Ascheberg och TopSecret får var sin tillsägelse för OT, med hänvisning till moderatorsmeddelandet ovan.

//Mod
Citera
2010-11-06, 21:19
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopSecret
Du har fel.

Malmö.Helt oprovocerat skall en man ha slagits ner till marken på Rundelgatan. ''

De senaste två misshandelsfallen jag granskade närmare kring vad som föregick misshandeln. Så har de svenska männen i båda tillfällena sagt något före misshandeln. I första fallet som gick på efterlyst hade offret som blev nedslaget sagt till okända förövare av invandrarursprung; att han inte tycker gänget behandlar flickan i gruppen på ett bra sätt. Säkert med ironi och spydighet samtidigt. Blev en spark i huvudet och medvetslös.

I andra fallet gällde det en ensam nattvandrare som slagits medvetslös av två med invandrarbakgrund. Misshandeln föregicks av ett "ja men kom då!"- från offrets sida. Varefter mannen med invandrarbakgrund jagade och sparkade ner offret.

Folk med lite vett och inte födda i farstun eller har sitt boende under en sten, borde kunna känna in att båda dialogerna mycket väl skulle kunna provocera fram en våldssituation.
Citera
2010-11-06, 23:10
Medlem
zeke5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Ja, poppar upp överallt. Grindar och inhängnader runt bostadshusen.
Behövdes inte förr, varför just nu?. Börjar folk bli rädda?. Eller .....
Titta på företagen i tex fosie agnesfridsvägen där har fler och fler elstängsel för att utestänga obehöriga.Det såg man inte förr
Citera
2010-11-10, 01:46
Medlem
Hegamons avatar
Var det jag som råkade döda tråden?
Är det eftersom jag antingen har helt fel eller helt rätt?
Citera
2010-11-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Var det jag som råkade döda tråden?
Är det eftersom jag antingen har helt fel eller helt rätt?

Folk ignorerar dig antagligen för att de tycker att du är efterbliven. Du tycker alltså att man får räkna med att bli sparkad medvetslös om man försöker förhindra att en kvinna blir illa behandlad? Jag förstår om du inte kan se några fel med Malmö.
Citera
2010-11-10, 19:50
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Folk ignorerar dig antagligen för att de tycker att du är efterbliven. Du tycker alltså att man får räkna med att bli sparkad medvetslös om man försöker förhindra att en kvinna blir illa behandlad? Jag förstår om du inte kan se några fel med Malmö.

+1 (Y)
Citera
2010-11-10, 20:17
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Folk ignorerar dig antagligen för att de tycker att du är efterbliven.

Citat:
Ursprungligen postat av sussistapeter
+1 (Y)

Jag anser således att jag har helt rätt.

Det är inte vem som helst som blir misshandlad av våra invandrare. Dem går inte på vem som helst och slår ner vem som helst. Den personen måste gjort något.

Frågan gäller inte huruvida det är rätt att förvara en kvinna. Snarare attityden som svenskar har mot invandrare. Det visar sig i brott som misshandelsfall och exempelvis rån.
Citera
2010-11-10, 20:50
Medlem
bollen_1s avatar
Citat:

Det är inte vem som helst som blir misshandlad av våra invandrare. Dem går inte på vem som helst och slår ner vem som helst. Den personen måste gjort något.

Frågan gäller inte huruvida det är rätt att förvara en kvinna. Snarare attityden som svenskar har mot invandrare. Det visar sig i brott som misshandelsfall och exempelvis rån.

Ja, du har delvis rätt. Många svennebaner har en självgod och lite kaxig attityd utan någon somhelst våldspotential. Att ensam konfrontera numerärt överlägsna invandrare är korkat och tyder på dålig kunskap om de invandrare vi de facto har i landet.

Å andra sidan är det vridet att svenskar måste passa sig för vad de gör/säger i sitt egna land. Men det är deras eget fel. Svenskar borde ha tuffat till sig för längesen.
Citera
2010-11-11, 08:50
Medlem
charkovs avatar
Ja, Malmö har blivit och är en tuff stad. Behöver absolut inte säga eller göra någonting om man möter ett gäng blattar
Kan räcka med en fel blick eller chest, så kan man vara riktigt fel på det och bli misshandlad och allt vad där hör till!.

Men så klart skall våld bekämpas med våld!.
Citera
2010-11-11, 17:16
Medlem
Citat:

Det var det dummaste jag läst på länge.
Senast redigerad av ascheberg 2010-11-11 kl. 17:20.
Citera
2010-11-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bollen_1
Ja, du har delvis rätt. Många svennebaner har en självgod och lite kaxig attityd utan någon somhelst våldspotential. Att ensam konfrontera numerärt överlägsna invandrare är korkat och tyder på dålig kunskap om de invandrare vi de facto har i landet.

Å andra sidan är det vridet att svenskar måste passa sig för vad de gör/säger i sitt egna land. Men det är deras eget fel. Svenskar borde ha tuffat till sig för längesen.

Kamelryttare anfaller i flock 10 mot en typ, som vissa djur gör.Fegt lågt och vidriga men såna är dom, dom små liven.
Citera
2010-11-11, 17:46
Medlem
charkovs avatar
Kanske inte alls så märkvärdigt att en ny "laserman" dök upp just i Malmö!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in