2011-07-29, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerbJon
Andra? Hur menar du andra?

Och att du reagerar på att någon röker en joint då och då och avslutar med case closed säger en hel del om hur jävla världsvan du är.. Fortsätt suga på tummen och dricka modersmjölken i några år till grabben..

Om du syftar på joint-rökandet så är det utan tvekan ett tecken på svaghet och kommunisthippiebeteende. Särskilt när man stoltserar med det som du gör i ren "Sex and the city-hysterianda".

Jag är väldsvan (utlänning själv) och har högre utbildning samt bättre jobb än vad du har kan jag lungt säga på förhand. Tror inte den uppgiften behöver revideras.

Så hur många negrer har besuldat dig? Gillar du hippiekläder? Är inte islam en vacker kulturell berikning?
Citera
2011-07-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanessa866
Och du lever i nån jävla fantasivärld. VAKNA UPP FÖR FAN!!!!

Hatar den jävla skylten på en utav byggnaderna i rosengård "where the love is" Wtf lixom?? Kärleken finns inte där och har fan inte funnits på många år likaså respekten är som bortblåst. Alla tänker på sina egna rövar och på att slå så många som möjligt för att visa sig macho.

Oj! Här tar vi i så vi spricker.. Nåväl. Människor som lever skitliv finns det gott om, i och utanför Rosengård. Inget nytt under solen direkt. Vad det skulle ha med saken att göra förstår jag inte. Du har fortfarande noll koll.
Citera
2011-07-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Nä, kanske inte HELA tiden. Men man vet att det ligger där och pyr...

Oooh.. Blir så rädd att jag skakar. Det KAN hända nåt farligt..
Citera
2011-07-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villepilles
Om du syftar på joint-rökandet så är det utan tvekan ett tecken på svaghet och kommunisthippiebeteende. Särskilt när man stoltserar med det som du gör i ren "Sex and the city-hysterianda".

Jag är väldsvan (utlänning själv) och har högre utbildning samt bättre jobb än vad du har kan jag lungt säga på förhand. Tror inte den uppgiften behöver revideras.

Så hur många negrer har besuldat dig? Gillar du hippiekläder? Är inte islam en vacker kulturell berikning?

Ok. "sex and the city-hysterianda"? eh..

Du tror inte denna uppgift bör revideras? Ok? Vad vill du säga med detta?

Högre utbildning samt bättre jobb? Högre utbildning säkerligen, men vad är ett bättre jobb? Ett jobb som ger mer pengar eller vad? Själv skiter jag fullständigt i pengar, det är bara idioter som gillar pengar.

Och att röka cannabis är ett tecken på svaghet? Det var det mest idiotiska jag hört på länge.. Jag köper att det är ett tecken på svaghet om man knappt gör något annat, eller ständigt går runt stenad eller full, men nån joint hit och dit? Pinsamt.. Och du ska kalla dej själv världsvan?
Citera
2011-07-29, 23:40
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Oooh.. Blir så rädd att jag skakar. Det KAN hända nåt farligt..
Är inte rädd ett dugg för är helt och hållet kapabel till att försvara mig själv och mina kära.
Men man kan tänka lite på offren också. Det händer ju alldeles i sin närhet.
Citera
2011-07-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Är inte rädd ett dugg för är helt och hållet kapabel till att försvara mig själv och mina kära.
Men man kan tänka lite på offren också. Det händer ju alldeles i sin närhet.

Offren? De enda offer jag kan komma på är människor som sitter och inte vågar gå ut för att de TROR det ska hända något hela jävla tiden, när det i själva verket är hur lugnt som helst..
Citera
2011-07-30, 09:11
Medlem
krisus avatar
Citat:
Men ojdå. För det första, jag arbetar sedan 23 år inom vården. För det andra är Malmö en underbar stad att leva i, den som säger något annat är antingen psyksjuk eller har inte varit här och tror på allt han/hon läser/ser/hör i media.

Som vanligt en massa fördomar om människor.. Ovanligt..

Lilla stackare.. Och nej, jag bor inte på Möllan och drar inte runt där så hemskt mycket heller för den delen.

Ursäkta? Vad är det för jävla argument? Så om man bor i Malmö och inte uppskattar Malmö är man psyksjuk?
Nu råkar jag själv bo i Malmö och inte fan är Malmö underbart, Malmö är en okay stad men har definitivt en hel del problem. Detta baserar jag på vad jag själv ser och hör och upplever.
Men jag antar att det gör mig psyksjuk.
Citera
2011-07-30, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Ursäkta? Vad är det för jävla argument? Så om man bor i Malmö och inte uppskattar Malmö är man psyksjuk?
Nu råkar jag själv bo i Malmö och inte fan är Malmö underbart, Malmö är en okay stad men har definitivt en hel del problem. Detta baserar jag på vad jag själv ser och hör och upplever.
Men jag antar att det gör mig psyksjuk.

Haha! Lite humor om jag får be. Folk här är generellt så jävla trötta att de inte fattar grejjen med att spä på snacket utav bara helvete. Det enda man vill åstadkomma är ett litet smil trots ibland ämnets vikt. Självklart finns det problem, men vart fan gör det inte det! Jag letar inte efter nån jävla utopi att leva i utan en plats där man kan känna sej trygg och lugn. Malmö är en sån plats, hence min inställning..
Citera
2011-07-30, 16:59
Bannlyst
Citat:
Haha! Lite humor om jag får be. Folk här är generellt så jävla trötta att de inte fattar grejjen med att spä på snacket utav bara helvete. Det enda man vill åstadkomma är ett litet smil trots ibland ämnets vikt. Självklart finns det problem, men vart fan gör det inte det! Jag letar inte efter nån jävla utopi att leva i utan en plats där man kan känna sej trygg och lugn. Malmö är en sån plats, hence min inställning..

Låt mig gissa: du bor i västra Malmö? Alt. i ett av de få område i öst med < 50 % invandrare?

OT
1-0 MFF men ett jävla surrande i skyn... Försvinn helikopter!

EDIT
Jahopp. Bra jobbat.
Senast redigerad av martin79 2011-07-30 kl. 17:26.
Citera
2011-07-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin79
Låt mig gissa: du bor i västra Malmö? Alt. i ett av de få område i öst med < 50 % invandrare?

OT
1-0 MFF men ett jävla surrande i skyn... Försvinn helikopter!

EDIT
Jahopp. Bra jobbat.

Nej, inte direkt. Någonstans halvvägs, men jag har bott i segregerade områden innan och detta utan några som helst problem. Med detta sagt så ska ju sägas att det inte är direkt positivt med segregation. Detta är problem vi måsta ta tag i, men det är inte heller den ångestdrypande skit som många vill måla upp på väggen heller. Allt har sina för och nackdelar. Det är hur vi bemöter dessa utmaningar som spelar roll. Med en jävla massa hat, fördomar och okunskap? Ingen väg att gå enligt mej.
Citera
2011-07-30, 20:18
Bannlyst
Citat:
Nej, inte direkt. Någonstans halvvägs, men jag har bott i segregerade områden innan och detta utan några som helst problem. Med detta sagt så ska ju sägas att det inte är direkt positivt med segregation. Detta är problem vi måsta ta tag i, men det är inte heller den ångestdrypande skit som många vill måla upp på väggen heller. Allt har sina för och nackdelar. Det är hur vi bemöter dessa utmaningar som spelar roll. Med en jävla massa hat, fördomar och okunskap? Ingen väg att gå enligt mej.

Hmm, ok - du låter lite skruvad. Ponera att du, som ssk(?), får in en sjuk individ. Bromsa eller bota? Jag vet att det inte är en lätt situation men förstå problemen. Besök ex anstalten kirseberg, eller vilken annan som helst (jag har varit på flera!) - det borde vara ~15 % kulturberikare. Men och åter men...

Malmö är nice om man kan välja var man vill bo, men en vännina flyttade nyss från seved - Malmös rövhål #1 - rosengård kommer inte i närheten. Allt på < 10 år, hoppas ingen du känner bor där!
Citera
2011-07-31, 00:13
Medlem
Intrycks avatar
Malmös utveckling balanseras något av en stor vit inflyttning från övriga Sverige (och Danmark).

Men det finns en kuslig frånvaro av långsiktigt, ansvarsfullt styrande av staden. Malmö är förmodligen den svenska plats där invånarna bryr sig minst om vad som rent fysiskt sker runt omkring dem, på gatan. "Coolt, lite ruffigt sådär, med förfall". Resten av Skåne är helt annorlunda i mentalitet.

Kriminella gäng har tagit över en gata (Rasmusgatan). Lösning: mer skattepengar till virkningskvällar i någon "kulturförening".

Svenskars ovilja att rösta fram hårdföra politiker som står upp för civilkurage, lag och ordning går inte ihop med det här flyktingexperimentet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in