2011-06-27, 11:09
Medlem
swebarbs avatar
Stäng ner hela rosengård också när dom håller på.
Citera
2011-06-27, 19:02
Medlem
Fantastiskt. Nu har det gått så pass långt att man till och med fysiskt upprättar "no go zones" pga dom stora riskerna att utsättas för brott på dessa ställen.

Är det Sverige eller Sydafrika vi bor i nu igen?

Undra hur många sådana här ställen det finns om 10 år?

Visserligen finns det redan många ställen där svenskar inte vill sätta sin fot frivilligt. Och dessa ställen breder ut sig i stor takt.
Citera
2011-06-27, 21:25
Bannlyst
Det ä ju mycket överdrifter, man kan ju inte jämföra Rio med Malmö. Men om man ser hur det ser ut nu i Malmö och ser tillbaka ner jag var liten då det typ aldrig hände något och jämför och ser hur det ser ut nu i Mamlmö s är det illa. Det finns nu mera inavandrare än Svenskar kanske 60-40 då dom äldre flyr Malmö så höjer det procenten med..
Citera
2011-06-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Angående Norra Grängesbersgatan i Malmö..

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...arthandel.html
Det är en västenfläkt mot vad som verkligen händer där.
Citera
2011-07-02, 11:06
Medlem
Polisen gjorde razzia på Norra Grängesbergsgatan (kamelstigen) inatt, på 2 svartklubbar i dubbel bemärkelse.
Citera
2011-07-03, 18:50
Medlem
Wen.af.Ordninghs avatar
Jag fattar inte det här med razzior mot affärer med svarthandel och så. Alla vet att varenda liten hörnaffär någon arab har är ett ställe för illegala cigratter och vad som helst. Zigenarna med mera snattar från ICA, Coop, Willys och så vidare och går sedan och säljer till Ahmeds Livs. Erkänn det som problem istället för att säga "vissa få är dumma ." Känns ungefär som att byapolisen börjar slå in dörren till Bengt, 58, för att ta hans hembrända när varenda typ i byn vetat om det i 20 år, för att visa resultat. Alla hembränner nämligen i den byn.

äjditth: och så tuffar de på i sydsvenskan med mera med sitt "vi måste belysa de goda sidorna i rosengård"-strunt. nej, det goda får tuffa på bäst tusan det vill, vi ska inte fokusera kameran på det när någon rånas utom linsen. fixa det illa för tusan.
Senast redigerad av Wen.af.Ordningh 2011-07-03 kl. 18:52.
Citera
2011-07-04, 20:52
Medlem
happyjoys avatar
Jag och familjen var tvungen att besöka detta orchernas paradis i lördags då jag skulle inhandla en pinal som inom rimligt köravstånd endast fanns i Malmö. Tack och lov finns det en ringväg som tog mig och familjen till Svågertorp där etablissementet var lokaliserat. Hyfsat mycket blattar (många från Danmark) men de uppförde sig relativt anständigt i butiken.

När vi skulle köra hem föreslog hustrun att vi skulle köra genom stan för att se hur det såg ut... Hon är påtagligt naiv när det gäller statusen på invandringen men hon var fanimej inte beredd på hur det ser ut i Malmö. Svetten bröt ut på hennes panna och hon frågade flera gånger var i hela friden alla dessa "ytisar" kom från och vem som släppt in dem. Senare på kvällen, efter ett par glas chablis, yttrade hon faktiskt b-ordet och undrade återigen hur i hela friden det kunde bli så i Malmö.

Till saken hör att hon för femton år sedan bodde och studerade i Malmö och att det inte till närmelsevis såg lika ruttet ut då.
Citera
2011-07-04, 21:05
Medlem
Haubits77Bs avatar
Jag löser problemet genom att helt undvika Skåne. Det är ju bara MENA och bidragspack där. Sist jag passerade bar jag ( som tur var) svensk uniform och åt medhavd matsäck - på så sätt slapp jag matförgiftning!
Citera
2011-07-07, 22:07
Bannlyst
Var i Malmö nu ikväll och det var visst fullt pådrag lite överallt i city runt 20-21. Fullt med snutbilar hade stannat massa bilar med vad som såg ut att vara MENA-någonting. Det var fins dyra bilar och vissa var utlandsreggade, bl a UK. De sökte genom bilarna nogrannt överallt såg jag medan de andra snutar stod och snackade med de "misstänkta". Det var lite överallt detta skedde i Malmö city denna razzia.

Så någon som vet vad det var frågan om?
Citera
2011-07-08, 01:20
Moderator
Chantres avatar
Förr hade man trafikkontroller och stannade Svensson som fick blåsa och visa upp sitt körkort. Kruxet med dessa kontroller är att de kriminella ringer varandra och varnar för kontrollerna.

Istället har man valt att köra runt med civila polisbilar som har listor med bilars regnr på misstänka gängmedlemmar och annat löst folk. Det är dessa bilar som polisen har mani på att att stanna och visitera. Tittar du in i de stoppade bilarna så ser det väldigt mörkt ut.
Citera
2011-07-08, 16:49
Bannlyst
Malmö är ett stoRt ghetto befolkat av svartskallar och WT svenskar som rasblandar. När jag besökte Malmö såh man i stort sett bara svenska kvinnor tillsammans med svartskallar, naturligtvis såg man ingen svensk man med någon utländsk kvinna dock.
Citera
2011-07-09, 16:42
Medlem
Någon som kan något om det här tillhållet för en utsocknes?

Värst i landet låter tungt med tanke på alla mördarghetton som Hammarkullen och Slöddertälje
Citat:
Polisen ska återta "laglös" gata

Norra Grängesbergsgatan saknar motstycke i Malmö, kanske i landet.

– Det är nära på laglöst
, säger Stefan Wredenmark, närpolischef i city.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1509388/Ljusskygga-individer-ska-skrammas-bort.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in