2011-06-24, 12:37
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Jag gick en dag på en av Malmös mest kända shopping gata (förenigsgatan)
Har du ens varit i Malmö? Föreningsgatan innehåller ju mest hus och kyrkogårdar.
Citera
2011-06-24, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Har du ens varit i Malmö? Föreningsgatan innehåller ju mest hus och kyrkogårdar.

Han menar väl Gågatan antar jag...?
Citera
2011-06-24, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Han menar väl Gågatan antar jag...?

Hej ja gå gatan
Citera
2011-06-24, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

Ja menar gå gatan,,, vet i fan va den heter..

Just sitter jag på Värnhem väntar på bussen..

Där gick runt en zigenare och en liten flicka på ca 3 år och tiggde pengar, kan sägs nästan lika illa över allt i Malmö
Citera
2011-06-25, 12:39
Bannlyst
Kort: Östra Malmö = fucked. Västra = helt OK. Bor i slottstaden/dammfri. Har bott på hermodsdal, östra sorgenfri...
Citera
2011-06-26, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martin79
Kort: Östra Malmö = fucked. Västra = helt OK. Bor i slottstaden/dammfri. Har bott på hermodsdal, östra sorgenfri...

Hermosdal inte så kul
Citera
2011-06-26, 11:16
Medlem
Varför behöver man ÅTTA(!) patruller för att lugna EN aggressiv man? Dialogpoliser i multum som ska få honom att känna sig lugnare och säkrare med kaffe och kakor? Vad fan? Snacka om slöseri av resurser.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1503335/Sjukhuset-ville-ha-polishjalp.html

Citat:
Åtta polispatruller hjälpte strax efter klockan 17 i eftermiddags personalen på sjukhuset med en stökig patient.

De kunde väl skickat en polispatrull som hade fått ta i med hårdhanskarna om blattejäveln inte lydde eller?

Jag hade kunnat förstå antalet om det varit ett smärre upplopp och de hade varit tvungna att lugna en hel klan eller mata dem med batonger. Men det här är bara löjligt.
Citera
2011-06-26, 12:04
Medlem
Arketypens avatar
Jäklar vilket gnäll det va i den här tråden. Mestadels av mörkrädda svenskar som inte ens bor i Malmö.
Jag bor vid Värnhem och tycker det är astrevligt, visst är det en hel del invandrare i Malmö men de är inte mer otrevliga än svenskarna.
Faktiskt är de enda som varit otrevliga mot mig varit svenska punk/mods? ah eller ni vet såna med bomberjackor, boots och allmänt störande beteende som skriker efter folk. Samt gamla helskånska gubbjävlar som snackar så bred dialekt att deras barn knappt fattar vad de säger.

Tycker det är jäkligt soft att kunna handla billiga grönsaker på Möllan, köpa smuggelsprit ur bakluckor och se lite olika färger på folk.
Fast ni kanske är helylle svennar som inte ens äter pizza för att den är tillagad av blattar?

Btw. Jag är helsvensk.
Citera
2011-06-26, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arketypen
Jäklar vilket gnäll det va i den här tråden. Mestadels av mörkrädda svenskar som inte ens bor i Malmö.
Jag bor vid Värnhem och tycker det är astrevligt, visst är det en hel del invandrare i Malmö men de är inte mer otrevliga än svenskarna.
Faktiskt är de enda som varit otrevliga mot mig varit svenska punk/mods? ah eller ni vet såna med bomberjackor, boots och allmänt störande beteende som skriker efter folk. Samt gamla helskånska gubbjävlar som snackar så bred dialekt att deras barn knappt fattar vad de säger.

Tycker det är jäkligt soft att kunna handla billiga grönsaker på Möllan, köpa smuggelsprit ur bakluckor och se lite olika färger på folk.
Fast ni kanske är helylle svennar som inte ens äter pizza för att den är tillagad av blattar?

Btw. Jag är helsvensk.

Lustig att du skriver det med svenska punk/mods med bomber jackor boots.. Var med om något på en buss som gick till Malmö på midsommar. Då punkarna/skinheads började bråka med några utländska /hobby blattar jag vet inget riktigt vem felets var, men så jag uppfattade det var det mest punkarna/skinheads, filmade den med mobilen, blev aldrig något allvarligt men en dansk skalle utdelades och några slag..

Då jag själv har bott i Malmö så tycker jag du har helt fel.
Citera
2011-06-26, 12:23
Medlem
Arketypens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Lustig att du skriver det med svenska punk/mods med bomber jackor boots.. Var med om något på en buss som gick till Malmö på midsommar. Då punkarna/skinheads började bråka med några utländska /hobby blattar jag vet inget riktigt vem felets var, men så jag uppfattade det var det mest punkarna/skinheads, filmade den med mobilen, blev aldrig något allvarligt men en dansk skalle utdelades och några slag..
Då jag själv har bott i Malmö så tycker jag du har helt fel.

Najs du får du länka videon

Ok jag köper att man får olika uppfattning om städer. Men det är ju knappast så att du som vanlig malmöit råkar ut för "problem" med invandrare under en vanlig månad, eller?

När man läser tråden låter det som att det är Belgrad jag bor i , känner inte alls igen mig.
Men visst blatteungar är ofta lite mer "hotfulla" eller territoriella än svennar, men det rör ju inte mig som är närmare 30 än 20. Är man tonåring kanske det är värre.
Citera
2011-06-27, 06:51
Medlem
spoilers avatar
"Fotbollsmatchen i division 5 sydvästra mellan Bosnien Hercegovina och Bara fick avbrytas sedan slagsmål utbrutit i slutskedet."

http://www.sydsvenskan.se/sport/lokalsport/malmosport/article1503652/Division-5-match-brots-efter-brak.html
Citera
2011-06-27, 08:01
Medlem
charkovs avatar
Nu stängs Norra Grängesbergsgatan även kallad kamelstigen nattetid. Så illa är det att gator behövs stängas i Malmö!.

Citat:
å polisens begäran stängs Norra Grängesbergsgatan för fordon kvällar och nätter under hela sommaren.

Ett sätt att minska trafiken till svartklubbarna och därmed minska risken för attentat, sprängningar och skjutningar.

Skjutningar. Våldtäkter. Människohandel.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1503545/Polisen-stanger-Norra-Grangesbergsgatan.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in