2018-11-28, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Malmö stad äger totalt runt 400 bostadsrätter, enligt Sydsvenskan till ett värde av en halv miljard kronor. De var tänkta för personer i akut behov av bostad, men i flera hundra fall har Malmö stad missat att avtala bort besittningsrätten. Därmed kan hyresgästerna bo kvar livet ut."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/malmo-stad-hyr-ut-tre-bostadsratter-betalar-sedan-for-att-placera-klienter-i-lagenheterna

Fy fan, vilket pajasland Sverige har blivit. Och cirkusdirektören Stjernfeldt-Jammeh fick fortsätta fyra år till.
Citera
2018-11-29, 10:58
Medlem
spoilers avatar
"Privatleasade bilar kan bli en dyr affär i slutändan.

På försäkringsbolaget If har man upptäckt ett mönster, där leasingkunder med skulder till uthyraren fått bilen uppbrunnen eller stulen i slutet av avtalsperioden.

– Problemen är störst i Skåne och särskilt i Malmö, säger Anders Lindstrand, utredningschef hos If."

https://www.expressen.se/kvallsposten/forsakringsbolag-slar-larm-privatleasade-bilar-brinner/
Citera
2018-12-03, 22:42
Medlem
Ördögs avatar
(FB) Skottdåd i Malmö, 2018-12-02, en skadad
(FB) Skottlossning Malmö, Södervärn. 20181203. Nära Akuten!
(FB) Man skjuten Malmö 2018-12-03 (Holma)
Citera
2018-12-11, 12:00
Avslutad
"Haur du sitt Malmö haur du sitt varden", som Sydsvenskan beskrev detta socialdemokratiska kalifat på 1990-talet.
Citera
2018-12-12, 12:22
Medlem
Ähhh det är lugnt Morgan Johansson sk politikern har full koll på situationen han tror han kan lösa det via sitt twitter

Malmös turism hur kommer det gå till sommaren?

Kriget pågår i Mamö och politikerna bryr sig inte Rip Sverige och framförallt Malmö som stad!
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Var en sväng i Österlen nyligen. Vi bodde där i 2 veckor och upplevde fina stränder och människor. Var en dag förbi Trelleborg för att sedan ta beslutet att äta i Malmö med mina barn.

Jag har inte varit i Malmö på 15 år minst, men det jag möttes av var helt sjukt, vad fan har hänt?
Det var som att åka in i Bagdad, helt nersprayade gator och torg, butiker med arabtext varje meter. Jag ville/vågade fan inte gå ur bilen med mina superblonda barn. Jag åkte ur skiten illa kvickt och åt på vägen till Ystad istället.

Vad fan har hänt? man brukar höra om Malmö visst, men när man ser det med sina egna ögon. O herre jävlar.

Kan man med gott samvete byta ut en hel befolkning med en utländsk sådan i en av Sveriges största städer? För inte i en enda bil eller på gatan såg jag en svensk. Snacka om att man var i minoritet.

Och de som påstår att människorna jag såg här är svenskar måste fan vara efterblivna.

Det är som 500 000 svenskar skulle forcera sig in i Afghanistans/Irak/Israel/Palestina för att sedan ta över deras största städer. Undrar om de skulle välkomna oss.
Senast redigerad av x2016 2018-12-12 kl. 12:26.
Citera
2018-12-12, 12:48
Medlem
Jag har lagt märke till att otroligt obehagligt fenomen i Malmö. Nämligen att många unga svenska kvinnor färgar sitt hår svart. Jag har absolut inga som helst bevis för varför de gör det, men min magkänsla säger mig att det handlar om att inte behöva bli trakasserade och eventuellt bli våldtagna av invandrare med svart hår. Vissa av dem gör det nog också på grund av en låg självrespekt, dvs de hatar sin hud/hårfärg, och därför färgar sitt hår svart. Oavsett vad, är det riktigt tragiskt.

Det händer dock att jag ser kvinnor med blont eller ljusbrunt hår, och all respekt till dessa starka kvinnor. Var stolta över vem ni är.
Citera
2018-12-12, 14:03
Medlem
Skattebrottslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Mycket kritik här i tråden, och visst är en viss kritik helt klart befogad, ingen stad är perfekt och Malmö har en del problem med kriminalitet och stora sociala klyftor osv.
Lite skitigt, skräpigt och nedgånget är det också på sina håll i staden, men sånt hör ju storstaden till!

Man ska dock inte glömma alla de positiva sakerna.
1. Det geografiska läget är helt perfekt, Malmö ligger bilvägen 2½ timme till Tyskland, och 15 minuter till Danmark.

2. Klimatet är mycket milt, vintern är kort och består mest av regn och plusgrader.
Snö lyser med sin frånvaro, förutom kanske under 5 eller 6 dagar då de kan bli lite vitt på gatorna, sen smälter det lika fort bort igen.

3. Malmö är en kuststad, det fantastiska havet ligger alltid utanför dörren, det ger inte bara ett milt klimat och frisk luft, utan ger också möjlighet till sol och bad under sommaren.
Vattentemperaturen är ofta hög nog att kunna bada långt ut i september.

4. Malmö är en billig, avslappnad och okomplicerad stad att ha och göra med, det är billigt att äta ute på snabbmatsrestauranger som typ pizzerior och kebeb-restauranger, det finns ett stort utbud av god och interessant orientalisk mat och öppettiderna är långa om man skulle vara ute sent på kvällskvisten.
Och för mig som dagligen kör väldigt mycket bil är det skönt att parkeringsavgifterna generellt är ganska billiga och att många parkeringsplatser i staden är gratis, även under dagtid.
Dessutom har man inga trängselskatter eller annan skit som de har tex i Göteborg och Stockholm.
Avslappnat folk i allmänhet som sköter sitt och skiter i andra ger också en behaglig och avslappnad känsla i staden.
Vad fan spelar det för roll när du får se någon bli ihjälskjuten medan du dricker ditt morgonkaffe. Du äcklar mig ta mig fan något så oerhört!! Hoppas de sänder dig till Rosengård kan du få sälja kebab

Förrestem ditt jävla svin. Sköter sitt brukat låta så när en blatte talar. Sköter sitt skvallrar inte på brushan. Kebaben du äter finansierar hedersförtryck och fittläppsbortskärelse. Äckel
Citera
2018-12-12, 14:11
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Var en sväng i Österlen nyligen. Vi bodde där i 2 veckor och upplevde fina stränder och människor. Var en dag förbi Trelleborg för att sedan ta beslutet att äta i Malmö med mina barn.

Jag har inte varit i Malmö på 15 år minst, men det jag möttes av var helt sjukt, vad fan har hänt?
Det var som att åka in i Bagdad, helt nersprayade gator och torg, butiker med arabtext varje meter. Jag ville/vågade fan inte gå ur bilen med mina superblonda barn. Jag åkte ur skiten illa kvickt och åt på vägen till Ystad istället.

Vad fan har hänt? man brukar höra om Malmö visst, men när man ser det med sina egna ögon. O herre jävlar.

Kan man med gott samvete byta ut en hel befolkning med en utländsk sådan i en av Sveriges största städer? För inte i en enda bil eller på gatan såg jag en svensk. Snacka om att man var i minoritet.

Och de som påstår att människorna jag såg här är svenskar måste fan vara efterblivna.

Det är som 500 000 svenskar skulle forcera sig in i Afghanistans/Irak/Israel/Palestina för att sedan ta över deras största städer. Undrar om de skulle välkomna oss.
Det är svensken som drar sig undan.
Vi lämnar över vårt territorium. Hur skall vi sedan kunna komma tillbaka?
Ser det överallt. Svensken slutar att gå till parker, utomhusbad, starta eget ( affärer) osv.
Slutar att säga till barnen vikten av att utbilda sig osv.
Vi degregerar. Ja vi får skylla oss själva eller sätta ner foten hos våra politiker. Det är väl de som är de största bovarna i det hela, de skiter väl i oss, svensken sviker även sig själv.
Skulle jag vara av en annan etnicitet så skulle även jag ta det som ligger där framför mig.
Så ser jag på saken.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-12-12 kl. 14:13.
Citera
2018-12-12, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
"Haur du sitt Malmö haur du sitt varden", som Sydsvenskan beskrev detta socialdemokratiska kalifat på 1990-talet.

"Haur du sitt Malmö haur du sitt Mordor" ska det väl vara?
Citera
2018-12-12, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det är svensken som drar sig undan.
Vi lämnar över vårt territorium. Hur skall vi sedan kunna komma tillbaka?
Ser det överallt. Svensken slutar att gå till parker, utomhusbad, starta eget ( affärer) osv.
Slutar att säga till barnen vikten av att utbilda sig osv.
Vi degregerar. Ja vi får skylla oss själva eller sätta ner foten hos våra politiker. Det är väl de som är de största bovarna i det hela, de skiter väl i oss, svensken sviker även sig själv.
Skulle jag vara av en annan etnicitet så skulle även jag ta det som ligger där framför mig.
Så ser jag på saken.

Nej politikerna försöker inte mycket för att dölja multikulti, det är deras värdegrund. Det är över 80% av Sveriges befolkning som har huvudansvaret och som vill detta eller i alla fall inte bryr sig tillräckligt. Svenskarna har svikit landet eller iaf det landet som en gång var. Det nya Sverige passar svenskarna väl.
Citera
2018-12-12, 14:47
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Nej politikerna vill detta och det försöker inte mycket för att dölja det, det är deras värdegrund. Det är över 80% av Sveriges befolkning som har huvudansvaret och som vill detta eller i alla fall inte bryr sig tillräckligt. Svenskarna har svikit landet eller iaf det landet som en gång var. Det nya Sverige passar svenskarna väl.
Ja jag säger ju det.Svensken sviker sig själv.
Ingen idé längre att prata med svensken om dennes egna intresse för sitt fosterland, sin egna etnicitet, sina egna seder och bruk.Svensken har gått med på att bli identitetslös, tyvär. Vadå, vad är en svensk? Vi finns inte...bla, bla, bla.
Många också som är så j....a illa ute så att om jag skulle säga att jag identifierar mig som en bil, kines, arab, ängel, Gud eller fan själv så skulle svensken säga: Jaha! Ja du får identifiera dig som du vill, ta och rulla iväg nu bilkinesarabängelgudfan. Kram I jämställdhetens namn, amen. Du det är nog dags att byta däcken lilla gumman.
Tragiskt allt men jag börjar tröttna rejält.
Bjud ut Sverige som jordens största hora, hon är gratis.
Ja svensken är en svikare mot sitt egna folk.
Det enda som kan rädda svensken är att börja, individuellt, bygga upp sin mentala styrka och skrika: Du är f...n i mig ingen bil din tokfan.
Jag kör med lite metaforer och bildligt talat språk. Kanske det tar bättre.
Vem har lämnat över Malmö , jo svensken och våra politiker.
Det är ju inte " invandrarens" ansvar att ta hand om landet eller sätta ner foten.
De tar det de får och vi ger utan protester.
Det är våra politiker som skapar det hela. Alla tjänstemän som lallar runt och håller med varandra och vi själva som passivt tittar på.
Med andra ord. Det är inte invandrarens fel att svensken håller käften, bockar och bugar.
.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-12-12 kl. 15:02.
Citera
2018-12-12, 14:49
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Nån borde ta kamera ocj filma. Gå en tur så alla ser

Den kanske har visats förr, men här har du en persons synvinkel på saken: https://m.youtube.com/watch?v=Qa4MU37dxNk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in