• 1
  • 2
2018-12-03, 21:33
Medlem
Citat:
En man ska ha skjutits i benet i Malmö, enligt uppgifter till Aftonbladet.

– Flera smällar har hörts och en yngre haltande man har setts i samband med detta av vittne, säger en källa till Aftonbladet.

Skottlossningen inträffade på måndagskvällen i stadsdelen Holma i Malmö, enligt Aftonbladets källa.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-benet-i-malmo
Citera
2018-12-03, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-benet-i-malmo

Jaha, dagens skjutning i Malmö. Men klockan är bara 21.36. Långt kvar tills det är läggdags för babbarna. Det kan nog smälla en gång till innan dagen är slut.
Citera
2018-12-03, 21:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jaha, dagens skjutning i Malmö. Men klockan är bara 21.36. Långt kvar tills det är läggdags för babbarna. Det kan nog smälla en gång till innan dagen är slut.
Det sköts vid akuten i eftermiddags också. Alltså dagens andra.
Citera
2018-12-03, 21:42
Medlem
thegoodshepherds avatar
Är det gängbråk mellan yngre kids i uppsegling eller vad händer?
Citera
2018-12-03, 21:44
Medlem
Citat:
Det har redan skjutits en gång innan idag, vid 16;20 utanför sjukhuset.
Citera
2018-12-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Är det gängbråk mellan yngre kids i uppsegling eller vad händer?

Alla dem största ryktas vara gripna i Spanien. Så makt vakuum Kanske?
Citera
2018-12-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det sköts vid akuten i eftermiddags också. Alltså dagens andra.

Du har rätt. Jag missade det. En skjutning till innan midnatt, så gissar jag att det är något slags lokalt rekord. Då får Karin Stiernfeldt Jammeh korka upp champagnen och fira hur oerhört spännande, mångkulturellt och dynamiskt Malmö blivit under hennes ledning.
Citera
2018-12-03, 22:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du har rätt. Jag missade det. En skjutning till innan midnatt, så gissar jag att det är något slags lokalt rekord. Då får Karin Stiernfeldt Jammeh korka upp champagnen och fira hur oerhört spännande, mångkulturellt och dynamiskt Malmö blivit under hennes ledning.
Jo. Det är fan ett äventyr varje gång jag går till affären på kvällen och skådar flocken av bidragshjon, cirklarna av ljus och blommorna. Trevlig stad.
Citera
2018-12-03, 22:33
Medlem
Vem
Citera
2018-12-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo. Det är fan ett äventyr varje gång jag går till affären på kvällen och skådar flocken av bidragshjon, cirklarna av ljus och blommorna. Trevlig stad.
Snart vimlar det av dessa unga beskjutna och haltande unga män, som har kvar kulor i knän och lår, och aldrig mera kan drifta omkring.
Livet som gästarbetare inom den kriminella världen
tar slut, och livet som rullator ägare, tar vid.
De blir handikappade och kommer att utgöra en alldeles speciell grupp män i Malmö. Så många är dessa nu så de kan väl bilda en egen intressegrupp. Eller kommer de att användas som haltande smugglare, med sina rullatorer?
Citera
2018-12-03, 22:42
Medlem
Nope. 4 skjutningar på 24 timmar är rekordet. 8-9 november detta året.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...eter-beskjutna

Citat:
Citera
2018-12-03, 23:10
Medlem
Ska inte sådana här trådar handla om BO & GM ???

ingen vet nåt alltså. Ok, det är ingen högoddsare att de pensionsräddande kulturberikarna är i farten men vi har även eget skräp oxå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in