Citat:
Ursprungligen postat av
Malmosounds
Jag skriver mycket riktigt efter egen uppfattning. Men jag är inte ensam om den, de flesta som bor här trivs bra och många fler skulle vilja flytta hit. Malmö är den snabbast växande staden i landet efter stor-Stockholm och helgens Sydsvenskan rapporterar om att bostadspriserna gått upp 15 % det senaste året, en rekordökning, något som indikerar att det inte bara är ekonomiskt svaga grupper som flyktingar och andra utlandsfödda som letar sig hit utan även den etablerade medelklassen. För övrigt rör jag mig på gator och torg närhelst jag behagar och har aldrig haft problem med någon.
Min gissning är att du bor på Seved eller Rosengård eller att du jobbar på Malmö stad eller en MSM tidning som Sydsvenskan där man får sina jobb på annat än meriter. Ala de jag känner som har något en kommunist inte har har stuckit. Man har sålt av allt och lämnat landet för man tror inte på en norm där om man är en förlorare och nolla (kommunist) så får man allt man pekar på. Man åker inte ens dit för bidragsfiffel numera när man semestrar och drar bidrag samtidigt för det är inte politiskt korrekt anser de granskande myndigheter fast det finns bevis. Jag undrar vad skattebetalare, de som sliter om dagarna och har fått sina jobb på meriter anser om det...
De som samlas i Malmö är muslimer, afrikaner, kriminella som jobbar svart och drar bidrag. Ofta säljer de knark eller sysslar med andra kriminella aktiviteter för man vet att man åker inte dit. Och det behöver man inte ens vara smart för att upptäcka om man nu bor i Malmö. Polisanmälningar läggs ner på en gång fast det finns en hel del bevis, riktig bevisning som granskats i flera led.
Sedan har vi patrasken, de som inte får några jobb på andra håll och för de finns Malmö stad och offentlig sektor i Malmö. De jobben har alltid funnits men ingen med hjärna har velat ta dem. Vem vill flytta till ett område där kriminaliteten och offentlig sektor (lånade pengar) är den största ekonomiska motorn. Allt detta kan man observera och alla dessa slutsatser kan man dra om man observerar, analyserar och drar sina egna slutsatser. Men är man kommunist så är man ju primitiv rent intellektuellt. Man saknar de förmågor, en massa annat och därför hamnar man i Malmö och sedan anser att Malmö är en "fin" och "fantastisk" stad. Hade det varit det hade inte polisanmälningarna strömmat in och blivit nerlagd i princip samma stund.