2018-08-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
Vägkrogen/pizzerian i Vitaby. Det blir inte vitare än så. Sist jag var där jobbade det enbart svenskar där och vad jag förstod så drevs även stället av svenskar.

Inavel i Vitaby har jag ingen aning om.

Pizzerian i Vitaby drivs inte av svenskar och pizzorna bakas inte av svenskar. Tycker du Lutti och Bucki är svenska namn/smeknamn? Bara för att någon ser svensk ut betyder det inte att de är svenskar 😉
Citera
2018-08-07, 20:44
Medlem
luftkonditionerings avatar
Var lugnt i somras på semestern, men inne i stan kanske det mesta är lugnt eller?
Citera
2018-08-07, 20:51
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
Kan någon sammanfatta Malmös ekonomiska situation? Gärna backa upp med länkar.

De får utjämningsbidrag på en 4-5 miljarder, så det går inte särskilt bra. Nästan hela Sveriges betalar deras kommunala bidrag. Katastrof.

Men det är så det är. Ingen kan vara förvånad. Det här är vad vi blev lovade, och det här är vad folket ville ha. Vad trodde ni? Det ser ut som ett u-land, och det kommer snart hela Sverige att vara.

Men kan inte bara ta in 25% från en helt annan kultur och ge dem bidrag och tro att allt kommer att vara frid och fröjd.
Citera
2018-08-07, 21:00
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
De får utjämningsbidrag på en 4-5 miljarder, så det går inte särskilt bra. Nästan hela Sveriges betalar deras kommunala bidrag. Katastrof.

Men det är så det är. Ingen kan vara förvånad. Det här är vad vi blev lovade, och det här är vad folket ville ha. Vad trodde ni? Det ser ut som ett u-land, och det kommer snart hela Sverige att vara.

Men kan inte bara ta in 25% från en helt annan kultur och ge dem bidrag och tro att allt kommer att vara frid och fröjd.

Nä, skulle inte ens spelat någon roll om de var från samma kultur. Går man tillväga på det sätt som regeringen gjort så är ju utfallet självklart för varenda jävla unge. Har du läst Hedlunds (hon MED prästen) blogginlägg om Afghanernas förväntningar på landet Sverige? Tacka fan för att de tror att det växer pengar på träd här när svenska ambassader sänder reklamfilmer om VILKA BIDRAG DU KAN FÅ i Sverige...

EDIT: Hur var Malmös ekonomi i början av milleniet? Har du någon koll på det?
Citera
2018-08-07, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
Kan någon sammanfatta Malmös ekonomiska situation? Gärna backa upp med länkar.

Skulle vara intressant och säkert bra inför valet (framförallt för SD) att sätta ihop lite grafik på detta temat, lite kurvor, grafer och tårtdiagram... Visa den ekonomiska trenden över tid, jämföra med andra städer osv. "Såhär är läget i vår invandrartätaste stad, tänk nu att det skulle gälla hela Sverige..."

Jag vet att Malmö går ofantligt mycket back, att det beror på att merparten utav invånarna går på bidrag och inte betalar, har betalat eller planerar att betala en enda skattekrona är ju en lågoddsare.

Kring 4.5 miljarder varje år, trenden är ökande. Men per capita är Eskilstuna nästan lika illa på 1.3 miljarder. Botkyrka och Södertälje just över en miljard.

Finns hur mycket länkar som helst på detta. Google it.

Främsta nettoinbetalarna är ej kranskommuner kring Sthlm, utan industritäta kuststäder utmed Norrlandskusten. Från Kalix till Gävle.
Senast redigerad av victortich 2018-08-07 kl. 21:06.
Citera
2018-08-07, 21:06
Medlem
Vad hände med Facebookgruppen "Vi älskar Malmö"? Senast jag såg den postade några ettriga kommunister ala Bagdad Bob att allt är frid och fröjd i Sveriges Chicago. 100 skottlossningar och massa gruppvåldtäkter senare försvann härligheten spårlöst. Kanske självdog eller finns det några hippies som aldrig satt sin fot i Malmö som gärna vill ge sken av att arbetslöshetens- samt gangsterstaden fungerar än idag?

Alltid kul att se utländsk media beskriva denna soptipp till stad.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2018-08-07 kl. 21:09.
Citera
2018-08-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Detta är mina rena åsikt, hur kan det vara att trolla? på vilket sätt trollar jag? Det var visst vid Möllevången jag åkte.
Du har en given linje som du vill driva, inget fel i det..men är lite känslig nu. Många trollar här nu med valet runt knuten dvs. driver sin agenda i en rikting.
Fö vill jag uppmana alla fb:are att nu vara extra uppmärksam på detta!

PS. Möllevången är som mellanöstern på vissa gator men även många svenskar vilka man kanske inte ser eftersom Malmö är mer blandat än Stockholm. Tar ett par veckor för dina ögon att vänja dig sen kan du häpna vilka människor som går sida vid sida. Malmö- Sv. New York!
Citera
2018-08-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Och snart dags för festivalen hur blir det då?
Är det mest invandrare som besöker den eller även svenskar?
Det är en salig blandning (vilket många inte verkar vana vid här)
Allt! Och framförallt en invadering av lantskåningar som man övriga 11 månader inte ser röken av.
Även många danskar och européer då deras stora semestermånad är augusti.
Citera
2018-08-07, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Du har en given linje som du vill driva, inget fel i det..men är lite känslig nu. Många trollar här nu med valet runt knuten dvs. driver sin agenda i en rikting.
Fö vill jag uppmana alla fb:are att nu vara extra uppmärksam på detta!

PS. Möllevången är som mellanöstern på vissa gator men även många svenskar vilka man kanske inte ser eftersom Malmö är mer blandat än Stockholm. Tar ett par veckor för dina ögon att vänja dig sen kan du häpna vilka människor som går sida vid sida. Malmö- Sv. New York!

För varje timma som går så minskar antalet etniska svenskar i Malmö. Undra hur många skånska lintottar som egentligen går i skolorna som är lite mer blandade... Är det ens tusen nu? Alla har väl flytt till kranskommunerna..

Den vita flykten har ju vart bisarr sen -14/15.
Citera
2018-08-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
För varje timma som går så minskar antalet etniska svenskar i Malmö. Undra hur många skånska lintottar som egentligen går i skolorna som är lite mer blandade... Är det ens tusen nu? Alla har väl flytt till kranskommunerna..

Eftersom du uppenbarligen inte varit här så kan jag lugna dig att tex skolor o dagis på gamla väster ex. o västra Malmö har 90% "lintottar" (fö lite obehagligt att dela in så men det verkar inte du tycka)
Citera
2018-08-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ACM11
Berätta var denna pizzeria ligger där pizzorna bakas av svenskar. Har nämligen bott i Ystad i 25 år och aldrig sett en svensk stå och baka pizzor. Varken i Ystad eller på Österlen. Eller du bor säkert i någon byhåla där det förekommer en massa inavel och din pappa/bror bakar pizzorna.

Simrishamn har många ensamkommande
Citera
2018-08-07, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Eftersom du uppenbarligen inte varit här så kan jag lugna dig att tex skolor o dagis på gamla väster ex. o västra Malmö har 90% "lintottar" (fö lite obehagligt att dela in så men det verkar inte du tycka)

Haha...sakta men säkert kommer blattarna trycka ut er.. underbara reportage i Expressen hur blattarna kör över er i Västra hamnen och Slottsstaden. Det är väl dom två sista etniska bastionerna va?? Snart kommer Jammeh tvinga in lintottar att gå med blattarna. Jalla Jalla.

Men ger höga betyg för din kampvilja. 7k röstar du väl oxå...
Senast redigerad av victortich 2018-08-07 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in