2008-07-08, 18:28
Medlem
b0gfettos avatar
Massa skåningar där så klart att den är förlorad.
Citera
2008-07-08, 18:30
Bannlyst
I Paris, Rotterdam, Amesterdam och i någon engelsk stad (Bradford? kallas Bradistan) så är mer än hälften av alla under 15 år muslimer. Så är det nog i Malmö också.

Vanligaste namnet på nyfödda pojkar i Amsterdam är Mohammed. Samma i Malmö?
Citera
2008-07-08, 18:35
Medlem
Fastidios avatar
Haha, "Måste man vara beväpnad?". Du behöver inte oroa dig över att bli överfallen om du inte går ensam på en öde gata mitt i natten. Handla din glass, drick ditt kaffe och inse att du inse att det inte är Bagdad du är i.

Är själv i Malmö åtminstone varannan vecka, tror aldrig jag har råkat ut för mer trubbel än att det har varit fulla drägg som har kommit med sin sedvanliga skit. Så här års kan jag tipsa dig om Västra hamnen (om vädret är fint), det är riktigt skönt.

Varför ens åka till Malmö om du inte vill förresten?
Citera
2008-07-08, 18:39
Bannlyst
Jag var i Skåne (Österlen m.m där en polares familj har lantställe) i ett par veckor sommaren 2006 då det var smällvarmt där hela tiden. Skåne är fint och mysigt. Landsbygden är finast som över allt på semester, men jag vill ju besöka städerna också.

Och jag kommer inte åka till Malmö, inte för att jag är rädd men för att jag inte har nåt intresse av det.

Jag bara undrar om ni som bor där eller ofta är där tycker staden är lika mycket ghetto som andra säger?
Citera
2008-07-08, 18:44
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastidio

Så här års kan jag tipsa dig om Västra hamnen (om vädret är fint), det är riktigt skönt.

Västra hamnen är tjusig... men sist jag var där med min familj invaderades en av kajerna av vad som såg ut som arabiska ungdomar - allt från 10 till 18 år, ungefär trettio stycken. De roade sig med att kasta sten på folk som satt i närheten, kasta cyklar i vattnet, och vara sådär allmänt ap-störiga som bara svartskallar kan.

Har även hört att de boende där har problem med att muskingarna kör in där med sina bilar om kvällar och nätter och stör - trots att man inte får köra där.
Citera
2008-07-08, 19:24
Medlem
Wittgensteins avatar
Trådar på samma tema sammanfogade.

/Mod.
Citera
2008-07-08, 19:29
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Malmö är har innan arabinvasionen varit en arbetarstad och allt vad det inneburit så Malmö har aldrig varit en riktigt bra stad. De etniskt svenska malmöiterna är extremt opålitliga och ljuger ofta. Många blufföretag har sina nästen i Malmö. Ovanpå detta så har det kommit mängder med araber och de beter ju sig som ..... ja araber. Så Malmö är en stad med ett ohyggligt attitydsproblem .... dåliga människor helt enkelt. Ibland tycker jag att dessa arbetare och araber förtjänar varandra men tyvärr så sprider sig ju denna sjukdom över hela Sverige.
Citera
2008-07-08, 19:33
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Västra hamnen är tjusig... men sist jag var där med min familj invaderades en av kajerna av vad som såg ut som arabiska ungdomar - allt från 10 till 18 år, ungefär trettio stycken. De roade sig med att kasta sten på folk som satt i närheten, kasta cyklar i vattnet, och vara sådär allmänt ap-störiga som bara svartskallar kan.

Har även hört att de boende där har problem med att muskingarna kör in där med sina bilar om kvällar och nätter och stör - trots att man inte får köra där.

Båda delarna stämmer.

Västra Hamnen dvs området runt Sundspromenaden har seglat upp på första platsen som löjligt populärt. Caféer, soldäck, restauranger tjänar väl därnere, åtminstone sommartid. Fantastiskt område som skapats, och då är det inte ens färdigbyggt. Mycket mera är under produktion.

Uppskattningsvis kan det vara 10.000 pers. där under en och samma dag.

Men, i detta vimmel så väller det in araber, turkar, albaner, somalier mfl som inte lärt sig uppträda civiliserat.

Precis som du skriver är det teens - upp till 25-30 år. De yngre far fram på moppar utan minsta tanke på att det bara är gångstråk. Folk svär, och de hotar tillbaka. Småbarn har varit ruggigt nära många ggr att bli påkörda av blattejävlarna.

De äldre 20+ fyller boendeparkeringar och öppna ytor med sina pinsamma vinge-monterade bilar och gärna även hög rap på stereon. Och skräpet - tja det slängs på marken runt bilarna och säger andra till då kommer hoten fram direkt.

Sistnämnda har retat boende till vansinne sista åren så polisen och kommunen införde totalförbud, med stora stenar som komplement och P-vakter som står stridsberedda bakom knuten. Men många skiter ändå i detta och tar sig in på andra sätt. Bakom stråket och boendet finns x antal företag som hyr många p-platser. Där ställer sig blattarna och blockerar allt och alla och beter sig allmänt jävligt illa åt.

Svårt att finna bra översiktsbilder på området men här är början på stråket. Ironiskt nog med en polisbuss och bil bakom.
http://www.bizzbook.com/hamnen/bilder/trafik/polisbil5.jpg

Bra exempel på gångstråket - där mopparna ofta far fram.
http://www.malmo.se/images/18.39883b08111997b0eac800045724/längs-promenaden-webben.jpg
Citera
2008-07-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Hur illa är det egentligen i Malmö??....Min fråga: ÄR det verkligen så här illa?? Varför hör vi så lite om det i så fall?HUR politiskt korrekt och toppstyrd är egentligen svensk media??
mvhtt
Det hörs en del faktiskt-senast att man övergått från småsten till hela bilar
Citat:
Med stenar på gaspedalen och ratten låst skickade någon in en personbil i Oxievångsskolan. Hålet i väggen blev två gånger tre meter stort.
http://www.kvp.se/nyheter/1.1226433/bilen-var-riggad-korde-rakt-in-i-skolan

.
Citera
2008-07-10, 17:50
Bannlyst
Jag bor i Malmø och kan dærfør intyga att JA, det ær verkligen så illa. Jag kommer att flytta ifrån Malmø så fort jag har hittat en lægenhet
Citera
2008-07-10, 22:40
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Det hörs en del faktiskt-senast att man övergått från småsten till hela bilar

http://www.kvp.se/nyheter/1.1226433/bilen-var-riggad-korde-rakt-in-i-skolan .

Mja, nu är ju Oxie en liten håla nån halvmil innan Malmö och berikningen där är minimal.

Skulle tro att det är lokala svenneteens som roat sig med detta. Men jävligt likt förbannat. Dessutom varit en hel del bilbränder rätt sista året överallt i Oxie vilka jag tror är samma slyngelgäng. Men som sagt, inte så säker på att berikarna varit framme alls i Oxie.
Citera
2008-07-10, 22:48
Medlem
Oxie har stora problem med zigenare hur det är med araber vet jag ej , men det skulle ju vara underligt om de inte bodde där också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in