2009-03-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Nu har du nog en lite konstig syn på vad ett ghetto är om du anser att sådana existerar i varje svensk stad men för att besvara din fråga på vad klokare politik är så menar jag ju att en sådan sak är just att sprida invandrarna över landet. Invandringen kommer alltid att vara en utgiftspost i initialskedet men om hela landet solidariskt tar denna kostnad och ser till så att de som kommer hit får en bättre möjlighet att komma in i svenska samhället än de har om de bor 10 personer i fyrarumslägenheter på Rosengård, endast omgivna av sina landsmän, så kan invandrarna på sikt bli en vinst för Sverige istället för att fortsätta vara en utgiftspost i framtiden.

Ghetto= mer än 80% invandrare, över 50% arbetslöshet och stor brottslighet och många socialbidragstagare. Och JA dessa existerar i varje större svensk stad! Släpptes en rapport för inte så länge sedan som visade att det fanns mindre än 5 områden som klassades som fattiga för 20 år sedan, idag var de upp emot 100.

Även om det inte är riktigt lika illa som i Rosengård är det i dessa områden denna typ av invandrare hamnar, oavsett vilken stad de skickas till.
Citera
2009-03-11, 20:30
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Ghetto= mer än 80% invandrare, över 50% arbetslöshet och stor brottslighet och många socialbidragstagare. Och JA dessa existerar i varje större svensk stad! Släpptes en rapport för inte så länge sedan som visade att det fanns mindre än 5 områden som klassades som fattiga för 20 år sedan, idag var de upp emot 100.

Även om det inte är riktigt lika illa som i Rosengård är det i dessa områden denna typ av invandrare hamnar, oavsett vilken stad de skickas till.

Vet inte om det är den korrekta definitionen av ett ghetto men även om jag ger dig tolkningsföreträde gällande denna definition så motsäger detta ändå inte min bild av att invandringen bör spridas mer över landet än den gör idag. Sedan kan man naturligtvis samtidigt minska invandringen överhuvudtaget och samtidigt öka incitamenten för att bli självförsörjande genom försörjningskrav för att kunna ta hit anhöriga vilket jag skrev ovan att jag kunde tänka mig.

Känns dock som vi hamnar lite väl mycket OT nu då diskussionen skulle handla om Malmö och inte invandrings-/invandrarpolitiken i allmänhet.
Citera
2009-03-11, 21:19
Medlem
Citat:
Det finns väl ingen motsägelse i det. Du kan inte som svensk bosätta dig var du vill om du inte har möjlighet att försörja dig. Du förväntas flytta dit jobben finns. Varför skulle det inte vara likadant för nyanlända?

Du förväntas kanske men det går alltid att slingra sig och ange "sociala orsaker" Som invandrare måste du gå genom en integrationsprocess med SFI och liknande. Därefter är ansvaret ditt eget att flytta och skaffa jobb.
Citera
2009-03-11, 21:21
Medlem
Citat:
Vet inte om det är den korrekta definitionen av ett ghetto men även om jag ger dig tolkningsföreträde gällande denna definition så motsäger detta ändå inte min bild av att invandringen bör spridas mer över landet än den gör idag. Sedan kan man naturligtvis samtidigt minska invandringen överhuvudtaget och samtidigt öka incitamenten för att bli självförsörjande genom försörjningskrav för att kunna ta hit anhöriga vilket jag skrev ovan att jag kunde tänka mig.

Känns dock som vi hamnar lite väl mycket OT nu då diskussionen skulle handla om Malmö och inte invandrings-/invandrarpolitiken i allmänhet.

Du kan sprida dem precis hur mycket du vill. Men så länge du inte börjar särbehandla invandrare och ge dem förtur i alla bostadsköer samt statligt köper upp bostadsrätter/villor åt dem så kommer de ändå bara hamna i etniskt segregerade områden. De etniskt homogena svenska områdena kommer att förbli just detta.
Citera
2009-03-11, 21:47
Medlem
Sargonuss avatar
Var i Malmö (en minut ifrån Rosengård) för att festa, det slutade med att jag tog första tåget hem till Jönköping. Fy fan vilket skitställe alltså (är själv invandrare)!
Citera
2009-03-12, 12:33
Bannlyst
[quote=Nalin_Pekgul.Vilken stad är värre än Malmö?[/QUOTE]

Landskrona 90% kriminalitet, där är det fritt fram med butterfly knivar och ärt pistoler
Citera
2009-03-12, 12:53
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Du kan sprida dem precis hur mycket du vill. Men så länge du inte börjar särbehandla invandrare och ge dem förtur i alla bostadsköer samt statligt köper upp bostadsrätter/villor åt dem så kommer de ändå bara hamna i etniskt segregerade områden. De etniskt homogena svenska områdena kommer att förbli just detta.

Nu känns det verkligen som vi bara går i cirklar så nu är det färdigdebatterat i den här tråden för min del. Vi får helt enkelt "agree to disagree".
Citera
2009-03-12, 14:07
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sargonus
Var i Malmö (en minut ifrån Rosengård) för att festa, det slutade med att jag tog första tåget hem till Jönköping. Fy fan vilket skitställe alltså (är själv invandrare)!

hahaha...
när Siv Jenssen(norska Fremskritts partiet) tackade nej till att kolla in läget i malmö,då kommunalsosseblatten där bjudit dit henne för att visa att det inte alls fanns några problem,frågade även norska journalister om "man vågade åka och titta på malmö" ...
orkar inte leta fram länken,men det stod i asylsvenskan(sydsvenskan) tror jag...
Citera
2009-03-12, 14:07
Medlem
Citat:
Nu känns det verkligen som vi bara går i cirklar så nu är det färdigdebatterat i den här tråden för min del. Vi får helt enkelt "agree to disagree".

Trist att du ser det så. Men visst gör det lätt för dig. Du har väl helt enkelt inga svar att ge.

Om du ångrar dig får du jättegärna ge konkreta exempel på städer med en, relativt, hyfsad arbetsmarknad där det finns möjligheter för invandrare att bosätta sig utan att hamna enbart tillsammans med landsmän.
Citera
2009-03-12, 14:08
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Jag är helsvensk idiotjävel!

är du verkligen en VIT vacker arier?
tror inte alls på att du är svensk.....
Citera
2009-03-12, 19:53
Medlem
FineLilleKarlns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskaparen
Vänta här nu... med kontinentalt avses kontinenten Europa. De problem som diskuteras i tråden beror på individer från Mellanöstern och Nordafrika. Sist jag kollade låg dessa områden inte i Europa... Så det är knappast "kontnentalt" som Malmö har blivit.
Ursäkta mig, jag är ingen rasbiolog och kan därför inte urskilja sydeuropéer från araber.
Citat:
Ursprungligen postat av kunskaparen
Att ta bort EBO kommer ju inte att göra någon skillnad eller medföra någon förbättring. Enda effekten blir att man flyttar problemet någon annanstans.
EBO är jag heller inte så förtjust av. EBO bryter mot artikel 13 i FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna:
Var och en har rätt att fritt förflytta sig och välja bostadsort inom varje stats gränser.
Citera
2009-03-12, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FineLilleKarln
EBO är jag heller inte så förtjust av. EBO bryter mot artikel 13 i FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna:
Var och en har rätt att fritt förflytta sig och välja bostadsort inom varje stats gränser.

Nej. EBO säger att man får fritt förflytta sig och välja bostadsord inom varje stats gränser - när de anländer. Det är lite det skiten står för: Eget Boende.

Verkar som du antingen (1) inte kan läsa eller (2) trollar.

Either way: in på ignorelistan med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in