2010-08-13, 20:34
Medlem
Tidsresande-riddersmans avatar
Påstående #1:
Rosengård har alltid varit illa beryktat.
Påstående #1 är:
Dumheter.

Påstående #2:
Även förr då det var enbart svenskar som bodde där undveks området och "lägenheter eldades upp".
Påstående #2 är:
Ren och skär lögn.

Påstående #3:
Kinesiska muren har varit tillhåll för "svenska luffare"
Påstående #3 är:
Sanning, om med svenska luffare man syftar på zigenare med svenskt medborgarskap.

Påstående #4:
Polisen drar vapen på femåringar.
Påstående #4 är:
Sanning, med tillägget att dessa femåringar bär omkring på luftpistoler.

Påstående #5:
Polisen kallar invandrarna apor, därför gör de upplopp.
Påstående #5 är:
Lögn och idioti. Den som kallades apa under upploppet var en ung svensk man, svensk med innebörden rasligt svensk, och vidare försöker man här ursäkta ett upplopp med att någon kallats apa.

Resten av er "diskussion" tänker jag inte ödsla min tid på att läsa då den ena sidan endast far med osanning och den andra okunskap.
Citera
2010-08-13, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresande-riddersman
Påstående #1:
Påstående #1 är:
Dumheter.

Påstående #2:
Även förr då det var enbart svenskar som bodde där undveks området och "lägenheter eldades upp".
Påstående #2 är:
Ren och skär lögn.

Påstående #3:
Påstående #3 är:
Sanning, om med svenska luffare man syftar på zigenare med svenskt medborgarskap.

Påstående #4:
Påstående #4 är:

Påstående #5:
Påstående #5 är:
Lögn och idioti. Den som kallades apa under upploppet var en ung svensk man, svensk med innebörden rasligt svensk, och vidare försöker man här ursäkta ett upplopp med att någon kallats apa.

Resten av er "diskussion" tänker jag inte ödsla min tid på att läsa då den ena sidan endast far med osanning och den andra okunskap.

Ok kompis, vi säger så. Du kan omöjligen ha bott där. Hade du sett hur Kryddgården och området kring Thomsonsväg såg ut under tidigt 80-tal så hade du inte yttrat detta totala nonsens. Flera balkonger var svarta efter bränder som någon svensk luffare råkat antända efter någon knarkarfest typ.
Senast redigerad av 4570 2010-08-13 kl. 20:48.
Citera
2010-08-13, 20:37
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Ja, det var en märklig blandning på den tiden. Rosengårdare fanns på olika skolor utanför Rosengård och medeklass och arbetarklass-videdalarna hamnade på Rosengårdsskolan. Märkligt varför de tvångsdeporterade folk att gå i skola i olika områden. Det var ju likadant med Sofielund, Stenkula och Kirseberg.

Noll koll faktiskt.
Hade dock en del från just Jägersro villastad minns jag och även Almgården.
De från Jägersro var helt okay med att gå på Rosengård, var väl "övre medelklass" bla var en läkarson nån annan var en numera känd hästprånglare.
Men de trivdes och om jag inte minns fel så hamnade de flesta från just Almgården och Jägers i samma klass. Tror de bildade klasserna efter område.
Citera
2010-08-13, 20:41
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ja, det är min tolkning att SD har kvar sina nazistkopplingar från 80-talet och BSS-rörelsen och att de ljuger om sin politik de nu påstår att de står för. Minns ju dessa jävla videdalare och deras skinnskallarungdomar på 80-talet som var med i BSS som idag är SD.

Glöm nassekopplingen idag.
SD är Israel och judevänliga. Ta bara en titt på FB och se hur många på II numera avskyr SD pga detta.

Du har fått en del men för livet pga Videdal va? ;-)
Fick aldrig stryk av dem tack och lov, men minns mina klasspolare var där och slogs på lektionstid.
Vid nåt tillfälle så drog det dit ett större gäng från RG bara för att möta polisen.
På den tiden var det ganska stort. Tror det var 87 faktiskt.

Minns du träslöjdsläraren på RG? Han den tjocke alkisen. Han drunknade i en pool på Gran Canaria om jag inte minns fel. Under en semester och vi fick ny lärare.
Det var tider det.
Citera
2010-08-13, 20:43
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresande-riddersman
Påstående #1:
Påstående #1 är:
Dumheter.

Påstående #2:
Påstående #2 är:
Ren och skär lögn.

Påstående #3:
Påstående #3 är:

Påstående #4:
Påstående #4 är:

Påstående #5:
Påstående #5 är:

Vad synd en man med kunskaper och insikt är alltid välkommen att diskutera.
Citera
2010-08-13, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Glöm nassekopplingen idag.
SD är Israel och judevänliga. Ta bara en titt på FB och se hur många på II numera avskyr SD pga detta.

Du har fått en del men för livet pga Videdal va? ;-)
Fick aldrig stryk av dem tack och lov, men minns mina klasspolare var där och slogs på lektionstid.
Vid nåt tillfälle så drog det dit ett större gäng från RG bara för att möta polisen.
På den tiden var det ganska stort. Tror det var 87 faktiskt.

Minns du träslöjdsläraren på RG? Han den tjocke alkisen. Han drunknade i en pool på Gran Canaria om jag inte minns fel. Under en semester och vi fick ny lärare.
Det var tider det.

Ja precis, det var på lektionstider som folk åkte dit på cyklar och mopeder för att ge igen på videdalarna. Var själv inte med utan observerade det ett par gånger. En gång hade man samlat folk från flera skolor kopplat till Rosengård och åkt dit för att slåss med Videdal.

Fick på huvudet en gång när jag cyklade hem via Videdal av ett helt gäng WT som var flera år äldre. Men i livet, nja, kanske. Jag tycker bara SD ljuger när vi vet vad som döljer sig bakgrunden. Men ananrs håller jag med om att något msåte göras och DF politik i Danmark hade inte varit fel.

Nej, jag minns inte honom. Men härlig semester han fick!
Senast redigerad av 4570 2010-08-13 kl. 20:50.
Citera
2010-08-13, 20:55
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ja precis, det var på lektionstider som folk åkte dit på cyklar och mopeder för att ge igen på videdalarna. Var själv inte med utan observerade det ett par gånger. Fick på huvudet en gång när jag cyklade hem via Videdal av ett helt gäng WT som var flera år äldre. Men i livet, nja, kanske. Jag tycker bara SD ljuger när vi vet vad som döljer sig bakgrunden. Men ananrs håller jag med om att något msåte göras och DF politik i Danmark hade inte varit fel.

Nej, jag minns inte honom. Men härlig semester han fick!

Nåt måste göras i Malmö.
Det har gått illa och börjar bli värre och värre.
För ett par år sen hade polisen mer eller mindre gett upp stan enl rykten.
Vi blundar för problemen och låtsas som ingenting.
För ett tag sedan så var det ett takbyte på Lönngatan om natten kom kidsen från Augustenborg och Seved dit. De började kasta taktegel ut på gatan på bilarna och de stoppade trafiken.
Bla drog de ut folk ur bilarna. Stod vad jag vet inte ett ord i tidningen om det.
Man väljer att blunda.
Min granne som är italienare 28- 29 år gammal, var på väg hem från jobbet.
I kostym med BLÅ skjorta och slips stoppades han av två fjortisar i röda kläder.
De började hota honom pga den blåa skjortan. Han hade blå skjorta på sig och enl fjortisarna var detta ett "bloods område". De började hota med att dra kniv.
Min granne är gammal värsting och kan ta en fight så han läxade upp dem.
Men situationen i Malmö är åt helvetet.
Citera
2010-08-13, 21:01
Bannlyst
Citat:
Nåt måste göras i Malmö.
För ett tag sedan så var det ett takbyte på Lönngatan om natten kom kidsen från Augustenborg och Seved dit. De började kasta taktegel ut på gatan på bilarna och de stoppade trafiken.
Bla drog de ut folk ur bilarna. Stod vad jag vet inte ett ord i tidningen om det.
Man väljer att blunda.
I kostym med BLÅ skjorta och slips stoppades han av två fjortisar i röda kläder.
De började hota honom pga den blåa skjortan. Han hade blå skjorta på sig och enl fjortisarna var detta ett "bloods område". De började hota med att dra kniv.

Jag håller med! Hårda tag gäller och det nu. Men SD är ett högst tveksamt alternativ, men kanske så får de reda ut problemen åt oss ironiskt nog. Problemet med Malmö idag efter år av misskötsel är att

Islamismen ökar. Vi har inte små kaxiga gäng utan snart riktiga gangstergäng som pressar företag på pengar, säljer horor till och från Köpenhamns bordeller (trafficking) har jag hört, skottlossningar etc Allt detta görs av folk som en gång bodde på rosengård som små och de nyanlända som kommit de senaste åren. Sen är väl många av dessa WT-svenskar från Videdal osv stora påhejare av Hells Angels då HA kommer från de trakterna i Husie på 80-talet via Dirty Draggles eller vad de nu hette. Så ja, Malmö är fuckat ordenligt!
Citera
2010-08-13, 21:08
Medlem
virre56s avatar
Citat:
Jag håller med! Hårda tag gäller och det nu. Men SD är ett högst tveksamt alternativ, men kanske så får de reda ut problemen åt oss ironiskt nog. Problemet med Malmö idag efter år av misskötsel är att

Islamismen ökar. Vi har inte små kaxiga gäng utan snart riktiga gangstergäng som pressar företag på pengar, säljer horor till och från Köpenhamns bordeller (trafficking) har jag hört, skottlossningar etc Allt detta görs av folk som en gång bodde på rosengård som små och de nyanlända som kommit de senaste åren. Sen är väl många av dessa WT-svenskar från Videdal osv stora påhejare av Hells Angels då HA kommer från de trakterna i Husie på 80-talet via Dirty Draggles eller vad de nu hette. Så ja, Malmö är fuckat ordenligt!

bra skrivet, håller med.
Citera
2010-08-13, 21:16
Bannlyst
Citat:
Nåt måste göras i Malmö.
Man väljer att blunda.
De började hota honom pga den blåa skjortan. Han hade blå skjorta på sig och enl fjortisarna var detta ett "bloods område".
De började hota med att dra kniv.

Shit! Är det sant?? Otroligt. Då får man väl passa sig när man är på Seved om det nu är så jävla dåligt som det sägs. Jag har svårt att tro att Seved pånågot sätt är värst i Malmö men allt är möjligt verkar det som. Bisarr utveckling vilket sossarna och deras väljare under åren bär ansvar för, ja även moderaterna som styrde Malmö under en kort tid gjorde bara allt värre när de satt i makten i kommunfulmäktige.
Citera
2010-08-13, 21:24
Bannlyst
Citat:
Eh, ja! Det kan man lugnt säga. Det var ju många videdalare som bodde just i Almgården som vi nitade.

Hur var det i Höja och Stenkällan på den tiden? (dessa ligger ju intill Almgården)
Bara bostadsrätter där, borde vara lugnt både nu och förr i tiden
Skulle gissa på WT även där?
Citera
2010-08-13, 21:25
Medlem
krisus avatar
Citat:
Shit! Är det sant?? Otroligt. Då får man väl passa sig när man är på Seved om det nu är så jävla dåligt som det sägs. Jag har svårt att tro att Seved pånågot sätt är värst i Malmö men allt är möjligt verkar det som. Bisarr utveckling vilket sossarna och deras väljare under åren bär ansvar för, ja även moderaterna som styrde Malmö under en kort tid gjorde bara allt värre när de satt i makten i kommunfulmäktige.

Tehehhe... Min granne och jag bor nära Seved

Seriöst. Uppväxt på Rosengård som sagt, sett ett och annat.
Idag finns det två områden/gator som får mig att må dåligt, Seved eller rättare sagt Rasmusgatan, och Norra Grängesbergsgatan.

Seved är eller var ett av Sveriges fattigaste områden.
Ziggenare och Somali till största delen.
För ett tag sedan hade kommunen massa folk där för att städa, de hade tom speciella jackor vid tillfället. tror det var MKB och kommunen i samverkan. Dagen efter var det lika skitigt igen som innan de var där.
Seved är ett rövhål. Allt annat är snack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in