Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-22, 12:11
Bannlyst
100 000

Hon ær separatsponsrad av Wolksvagen ! => 100 000 papp i månaden !
Citera
2008-09-22, 12:12
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
UIK:s publikrekord är 7000 åskådare. Det brukar vara hygglig beläggning med en par tusen åskådare på de flesta matcherna. Hur det är med åskådarsiffrorna på kaninhoppning vet jag inte.

såg att Umeå snittade 1800 åskådare. Då får jag be om ursäkt. Damlagen här i Stockholm snittar väl en 500. Uppenbarligen finns inte så mycket att göra i Norrland. Men 1800 besökare borde väl ändå inte räcka? Eller spelar de andra gratis?

PS Kaninhoppning drar ca 70 åskådare enligt denna länk: http://hem.passagen.se/susanna2/KaninHoppning.html
Citera
2008-09-22, 12:18
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
såg att Umeå snittade 1800 åskådare. Då får jag be om ursäkt. Damlagen här i Stockholm snittar väl en 500. Uppenbarligen finns inte så mycket att göra i Norrland. Men 1800 besökare borde väl ändå inte räcka? Eller spelar de andra gratis?

PS Kaninhoppning drar ca 70 åskådare enligt denna länk: http://hem.passagen.se/susanna2/KaninHoppning.html

2005 snittade man 3000 så det har gått ner något. Herrfotbollen har bara ströbesökare. Det mesta av pengarna kommer naturligtvis från sponsring och lotterier mm. Som alla andra idrottslag. Nu tycker jag inte att damfotbollsspelarna har de värsta lönerna. De finns en del herrfotbollsspelare internationellt som har betydligt mer.
Citera
2008-09-22, 13:19
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Nu tycker jag inte att damfotbollsspelarna har de värsta lönerna. De finns en del herrfotbollsspelare internationellt som har betydligt mer.

Precis. En halvtaskigt manligt proffs har väl direkt tio gånger mer i lön. Minst. Inte ens Martas lön, trots att hon i Sverige är i en klass för sig, är egentligen något att diskutera när man tänker på de bästa herrproffsens astronomiska, närmast groteska lönenivåer.
Citera
2008-09-22, 13:32
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Precis. En halvtaskigt manligt proffs har väl direkt tio gånger mer i lön. Minst. Inte ens Martas lön, trots att hon i Sverige är i en klass för sig, är egentligen något att diskutera när man tänker på de bästa herrproffsens astronomiska, närmast groteska lönenivåer.

Det är mycket möjligt att Martha är värd mycket mer än så, det var inte så jag menade. Jag undrade bara hur man har råd med en sådan lön, i en relativt sett, liten sport som damfotboll.

När jag tänker efter minns jag att det var en rätt stor nyhet när Martha var på väg att flytta för nåt år sedan. Folk typ skramlade pengar och gjorde insamlingar. Så hon måste ju vara populär där hemma i alla fall.
Citera
2008-09-22, 18:46
Bannlyst
i

Citat:

Norrland finns det bara flatfotboll, absolut inget annat, ja och efter matcherna går vi ut i skogen o sätter på renarna ,kvigorna???
Sen vilar vi ut i nån snödriva för att avsluta kvällen med en riktig supfest tillsammans med isbjörnarna.
Lapparna knullar snögubbar (gummor) hela natten ochså, annars ligger vi lågt...
Citera
2008-09-23, 01:05
Medlem
bakismannens avatar
glöm inte skoteråkningen till och från nämnda evenemang
Citera
2008-09-23, 04:39
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Det är mycket möjligt att Martha är värd mycket mer än så, det var inte så jag menade. Jag undrade bara hur man har råd med en sådan lön, i en relativt sett, liten sport som damfotboll.

När jag tänker efter minns jag att det var en rätt stor nyhet när Martha var på väg att flytta för nåt år sedan. Folk typ skramlade pengar och gjorde insamlingar. Så hon måste ju vara populär där hemma i alla fall.

Det jag egentligen ville ha fram var att Martas lön jämfört med herrproffs var ganska liten.

Damfotboll liten sport ?. De beror på hur man ser det. Globalt ?: Ja. I Sverige: Nja. Är nog någotsånär jämnt om man jämför det totala antalet herr och dam spelare oavsett nivå och ålder i Sverige.
Citera
2008-09-23, 07:59
Medlem
Barababars avatar
Handlade inte frågan om varför Martha var osams med tränaren? Inte om hennes flickvän, utseende, spons, hur många besökare matcherna har...

Fortfarande ingen som faktiskt vet vad bråket handlade om?

Jmf. samma scenario med en svensk man som spelar på hög nivå... "Jaså, Zlatan är osams med tränaren... men hur ser han uuuuuut, sååå bögig, och det är säkert så att han har tappat tvålen i duschen och ääääär han verkligen värd alla dessa sponsringspengar...." så ser du hur fånigt det blir.
Citera
2008-09-23, 10:44
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barababar
Handlade inte frågan om varför Martha var osams med tränaren? Inte om hennes flickvän, utseende, spons, hur många besökare matcherna har...

Jmf. samma scenario med en svensk man som spelar på hög nivå... "Jaså, Zlatan är osams med tränaren... men hur ser han uuuuuut, sååå bögig, och det är säkert så att han har tappat tvålen i duschen och ääääär han verkligen värd alla dessa sponsringspengar...." så ser du hur fånigt det blir.

Först och främst. Jag tror alla håller med mig om att fritidsutbudet är betydligt sämre än i Umeå än i Stockholm. Även om jag vet att det är bättre just där än i många andra norrländska städer. Om ni sätter på renar får stå för den som skrev det. Jag kunde bara konstatera att Umeå hade 1800 åskådare i snitt medan Stockholmslagen hade 500. Enligt officiella källor.

Enligt officiella källor handlade bråket om att Umeå spelat en intern match på träning och att tränare dömde bort ett mål Martha ansåg skulle vara ett mål. Det kunde hon inte ta, och då hon vägrade be tränaren om ursäkt för sitt utbrott blev hon bänkad i matchen därpå. Nu talar de inte med varandra.

Om det låg mer gammalt groll bakom låter jag vara osagt.
Citera
2008-09-23, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barababar

Tråden handlar faktiskt om skvaller om Marta så ev. flickvänner, sponsring och utseende är väl högst relevant. Publiksiffror är däremot lika orelevant som ointressant.
Citera
2008-09-23, 11:04
Medlem
Watchmens avatar
fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in