Citat:
Ursprungligen postat av Barababar
Handlade inte frågan om varför Martha var osams med tränaren? Inte om hennes flickvän, utseende, spons, hur många besökare matcherna har...
Fortfarande ingen som faktiskt vet vad bråket handlade om?
Jmf. samma scenario med en svensk man som spelar på hög nivå... "Jaså, Zlatan är osams med tränaren... men hur ser han uuuuuut, sååå bögig, och det är säkert så att han har tappat tvålen i duschen och ääääär han verkligen värd alla dessa sponsringspengar...." så ser du hur fånigt det blir.
Först och främst. Jag tror alla håller med mig om att fritidsutbudet är betydligt sämre än i Umeå än i Stockholm. Även om jag vet att det är bättre just där än i många andra norrländska städer. Om ni sätter på renar får stå för den som skrev det. Jag kunde bara konstatera att Umeå hade 1800 åskådare i snitt medan Stockholmslagen hade 500. Enligt officiella källor.
Enligt officiella källor handlade bråket om att Umeå spelat en intern match på träning och att tränare dömde bort ett mål Martha ansåg skulle vara ett mål. Det kunde hon inte ta, och då hon vägrade be tränaren om ursäkt för sitt utbrott blev hon bänkad i matchen därpå. Nu talar de inte med varandra.
Om det låg mer gammalt groll bakom låter jag vara osagt.