• 1
  • 2
2007-09-20, 11:04
Medlem
perifrs avatar
Har skt annan trd men inte hittat ngon ... kanske fel forum?

Men, ngon som knner till mer om WSPA, World Society for the Protection of Animals? Det hela verkar OK, men man vet aldrig.

PETA t.ex verkar ju skumt och fundamentalistiskt och kr med dubbla agendor.
Citera
2007-09-21, 18:35
Medlem
gizas avatar
De har en hemsida dr man kan lsa en del information:
http://www.wspa-international.org/
Citera
2007-09-23, 19:37
Medlem
me_onyous avatar
under min vegan period
va jag medlem i WSPA, helt ok folk.
Lite tuffare n "djurens vnner"
Citera
2008-04-04, 14:45
Medlem
DrDynamits avatar
Tycker ni att man mste vara vegetarian eller vegan fr att vara med i WSPA?? Jag tycker synd om djuren, men jag vissa av dom. Nu tnkte jag inte "hnga" med folk dr ifrn utan kanske ge bidrag. Det ktt som jag ter r mest lokalproducerat, d fr dom ju g fritt osv.
Citera
2009-08-24, 20:23
Medlem
raisedfist78s avatar
Har gtt med idag! Ngon mer som r med?
Citera
2011-03-12, 11:36
Medlem
Wandras avatar
Jag har stttat WSPA under ca. 1 r nu. De gr ett otroligt arbete fr alla djur i vrlden som utnyttjas.

Det var t.ex. WSPA som fick stopp p tjurfktningarna i Katalonien.

Visste ni t.ex. att man inte ska g p delfinarier?
Delfinerna lever i fngenskap och fr dessutom sr av klorinet. Ofta fr de ven gonskador. Var inte med och sttta sdan verksamhet!

Tnk om alla djurvnner hjlper till? D kan vi snacka om frndring.
Citera
2011-03-12, 22:28
Medlem
emelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDynamit
Tycker ni att man mste vara vegetarian eller vegan fr att vara med i WSPA?? Jag tycker synd om djuren, men jag vissa av dom. Nu tnkte jag inte "hnga" med folk dr ifrn utan kanske ge bidrag. Det ktt som jag ter r mest lokalproducerat, d fr dom ju g fritt osv.
Nej, det mste man inte... Det r mnga p/i WSPA som r ktttare.
(Lokalproducerat betyder inte att djuren haft det bra, bara att det r lokalt producerat)

Man kan ju brja ngonstans. WSPA hjlper djur som blir utnyttjade, s genom att stdja dem s hjlper man till att frbttra fr djuren som har det mycket svrt.
Citera
2011-03-13, 22:23
Medlem
WSPA r fullt ok. De har mycket bra kampanjer och jobbar konkret p mnga platser med att frndra fr djuren och de tar ett helhetsgrepp p problemet och det r en organisation som jag stdjer med gldje och som jag litar p (och jag r noga med vad jag stdjer). Signa dig fr deras nyhetsbrev s fr du info med jmna mellanrum om vad hnder som e-post. De har ocks infoblad med uppdateringar som kommer d och d s man ser lite av alla projekt de har.
Citera
2011-03-18, 16:57
Medlem
Jag hller med, WSPA r en seris och bra organisation och det knns kul att de nu har ett Sverigekontor ocks! Upptckte deras Facebooksida www.facebook.com/WSPASverige. Det r tydligen bra om man gr in och "gillar" den eftersom den d sprids till fler! Ett enkelt stt att hjlpa djuren
Citera
2011-07-16, 11:35
Medlem
De gr mycket reklam-gr mycket pengar till det?
Citera
2019-01-04, 17:49
Medlem
Perkabalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DOKTORBLOFELD
De gr mycket reklam-gr mycket pengar till det?
S klart det gr. Dom kper s mycket reklam att jag inte stdjer dem.
Citera
2020-12-27, 14:09
Medlem
Hej,
Gammal trd s jag undarar om de fortfarande r ok att sknka till? Den svenska grenen? Deras reklam p tv trffar mig som en slgga varje gng, ruskig effektiv, s jag vill grna bli mnadegivare men det frutstter att pengar verkligen gr till ndamlet.
Huvudorganisationen verkar ha ok rating men det sger kanske inte ngot om den svenska grenen?
https://www.charitynavigator.org/ind...ary&orgid=4767
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in